Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    jouw link is een andere versie, 2 fans, die van blokkie heeft er 3 :eek: en dan nog kan die qtec niet op tegen een enermax, je voeding is 1 van je belangrijkste componenten, daar op bezuinigen is geen goed plan

    @blokkie: ik zou voor de behuizing gaan die je al had en daar een respectabele voeding in zetten van minimaal 300~350 watt
    enermax zijn goed, tagan zijn goed, moet je maar ff reviews lezen van voedingen

    Enermax 370 Watt
    Tagan 380 Watt
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh ok, luister maar niet maar mij dan :+.
    Oerlelijke kast, maar dat is mijn mening. Je kan ook als kast een Antec Lifestyle Sonata kopen. In de pricewatch is die net iets duurder dan €100,- maar er zit wel een voeding bij. Een goede voeding :). En de kast zelf is ook heel goed en stil.
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Voor de laatste keer, dit is dus wel een goede set voor wat ik ermee doe(zwaarste zal het soepen zijn), en ook gewoon redelijk voor de prijs van ~600 eurotjes? Ik heb namelijk niet zoveel zin om dit setje ergens anders te kunnen halen voor flink wat eurotjes minder. Niet dat ik daarvan uitga, maar ik wil voor die prijs toch wel wat redelijks hebben O-)

    EDIT: Die Mtek kast vind ik ook spuuglelijk, dan vind ik die 400W Deluxe kast die bij mij in dat setje zit zelfs nog mooier :+
    [​IMG]

    :+
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2005
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind die kast dus echt keiharde pwnage !! 8).

    Dan ga ik toch voor die q-tec kast met een goede voeding :D.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Beetje late reactie, maar heb het stervens druk de laatste paar weken...

    Voor het geld is het een goede pc, zeker voor office/photoshop gebruik. Veel geheugen, en een snelle hardeschijf i.c.m een snelle processor. De videokaart is minder belangrijk dan.

    Ik kon het niet laten om dezelfde onderdelen eens opnieuw samen te stellen, alleen dan niet op socket-754 gebaseerd, maar op socket-939. Prijsverschil is minimaal op het moment, en s-939 kan je in de toekomst nog lekker upgraden. S-754 is eigenlijk een beetje opgegeven, end of life dus.

    Dit is hem geworden, hij is een paar tientjes duurder uitgevallen, mede doordat een pci-express videokaartje duurder is, en het per winkel nog weleens verschilt :+


    [​IMG]

    Als ik nog iets van dit lijstje toe moet lichten, moet je het maar even laten weten. De behuizing is iig van Asus met een 360W voeding, dit is zeker voldoende voor deze setup.

    Edit// oeps floppy drive vergeten :eek:, even rekening mee houden dan :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2005
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ah, bedankt voor de tip. Als ik dan binnenkort voor een nieuwe pc ga, dan haal ik denk ik toch maar dit setje. Die site van compusupply vond ik sowieso een beetje vreemdig, dus daar zou ik misschien een beetje een vreemd gevoel bij krijgen als ik bij zo'n bedrijf een aankoop zou gaan doen. Bij Alternate heb ik daar geen problemen mee. En gezien het prijsverschil hoef ik het niet te laten :)
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Sorry voor de dubbelpost, maar ik wilde nog wat vragen. Ik was ervan overtuigd dat het wel goed zou zijn, maar toen ik net met die pc-builder van Alternate het probeerde na te bouwen zeg maar stuitte hij op problemen. Volgens die builder zouden de casefan, moederbord en processor conflicten met elkaar hebben. Ook kon ik geen Kingston DIMM 512 Mb kaartjes vinden die 45 euro per stuk kosten. Kijk ik nou zo scheel?:+
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm ik ben op zoek naar een moederbord dat een pentium 3 ondersteunt. Iemand enig idee waar ik die nog kan kopen? Het is voor een oude packard bell pc. Of heeft iemand een overzicht van specificaties van packard bell pc's met een pentium 3 erin, zo kan ik namelijk precies weten wat voor moederbord erin zat en ook de rest van de specificaties. Graag geen reacties van koop een nieuwe pc ofzo, want hier heb ik niets aan en is niet van toepassing :)

    [edit]Is het ook te doen om een processor zelf te verwissellen? Zijn die bij packard bell pc's niet vastgezet of iets dergelijks?
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De pcbuilder van Alternate is leuk, maar een ramp als je onderdelen wilt hebben die elders op de site staan. Mijn lijstje heb ik iig niet m.b.v. de pcbuilder bijelkaar gezocht. Geheugen staat wel op de pcbuilder, alleen kost het dan weer €39,-. De videokaart staat er niet, wel eentje die er op lijkt, maar die is een tientje duurder. Het moederbord kan ik helemaal niet vinden op de pcbuilder overigens.

    @M-Master,

    Ik neem aan dat die pc niet meer werkt? Anders kan je zelf met Everest Home de specificaties achterhalen. Je kan ook het type nummer opzoeken op het moederbord zelf, staat 9 v.d. 10 keer ergens tussen de pci sloten, of het agp slot. Packard Bell gebruikt vaak OEM moederborden, dus met een type nummer ervan kan je bijna zeker iets terugvinden op Google.
     
  10. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee hij werkt niet meer helaas. Dat typenummer heb ik idd nodig. Helaas kan ik het zelf niet zien omdat de pc van een vriendin is. Mja bedankt voor de info! :)
     
  11. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan een pc aan te schaffen en ik hoorde van die man ( verkoper)dat een AMD Athlon64 2800+ processor te vergelijken is ( kwa prestaties ) als een pentium 4 3,0 ghz ?
    Hier zit een Club3d Ati Radeon 9800SE 128 MB videokaart bij
    kan ik hier genoeg spellen op spelen?
    En ook nog over een tijdje of is deze verkoper maar wat aan het lullen?
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    De videokaart is op zich wel een goede, zit nu ook in mijn PC, speelt erg lekker. Je kan er wel een aantal jaar mee vooruit. Maar ik speel op het moment vooral spellen die al wat ouder zijn, maar een van mijn nieuwste spellen, NFS Underground 2, kan ik makkelijk op de hoogste instellingen spelen.
     
  13. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb een dik probleem.

    Als ik op Teamspeak zit, horen mn maten me niet omdat mn mic veel te z8 is. (Sennheiser PC130) Ik begrijp er geen f*ck van want eerst deed hij het wel normaal. Waar kan ik wat instellen zodat ik tenminste normaal kan praten. Want niemand hoort mij.. :'-(

    En kan iemand uitleggen hoe ik mn BIOS update van mn Asus A8N SLI Deluxe?
     
  14. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus de kaart is ok
    maar ik lees net een paar pagina's door en zie dat toch een aantal staan die duidelijk zeggen dat ze een erg hoge processer nodig hebben?
    Is een amd athlon64 2800+ niet goed genoeg voor de huidige generatie spellen en misschien die daarop volgen?
    let op wel in combinatie met de Club3d Ati Radeon 9800SE 128 MB video kaart?

    ff voor de zekerheid dit is het moederbord; Asus K8N LAN/SOUND/USB moederbord
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Settings--->sound input/output settings

    hier kan je naar keuze met knop praten activeren of via geluidsindicatie
    je moet je balkje denk ik iets naar voren halen
     
  16. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    aantal jaren mee vooruit?

    vergeet et maar
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met een Athlon 64 2800+ kan je alle games prima draaien die nu te koop zijn. Veel aanstaande games gebruiken de grafische motor van de huidige games, alleen hier en daar wat aangepast. Rond 2007 wordt de Unreal 3 engine geintroduceerd, en dan zal je niet veel meer hebben aan een 2800+ aldus de ontwerpers. Maar dit blijf je altijd houden natuurlijk!

    Je zal met een Radeon 9800 SE wel de huidige games aardig kunnen draaien, maar of ie nog een paar jaar mee gaat? Nee dat niet meer, de Radeon 9800 GPU is inmiddels ook alweer ruim 2 jaar oud. Je zal games wel kunnen draaien, maar niet meer op de hoogste instellingen. Daar komt bij dat een 9800 SE vaak minder goed presteerd dan een 9600 Pro/ XT.
     
  18. Afroguy

    Afroguy Afr0 Owned

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand misschien voor mij een pc samenstellen? mn budget is ongeveer 600 euro!

    et liefst alleen de kast dus zonder beeldscherm, boxen, toetsenbord, muis.

    ik wil er graag wel beetje mee kunne gamen, dus een redelijke videokaart!

    laterrr
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Op medium/low moet je alles vloeiend kunnen draaien, maar op high zeer zeker niet. En dat ligt vooral aan de videokaart. :)
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina