1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

De 6600 GT is het minste vergeleken met de 6800 GT en de X800 XL. De X800 XL is soms net iets sneller dan de 6800 GT, maar deze zitten eigenlijk op hetzelfde niveau. Voor een budget tot 200 euro is de 6600 GT de kaart met de beste prijs/kwaliteit verhouding. De 6600 GT is al te krijgen voor rond de 160 euro. Een 6800 GT is te koop rond de 370 euro. En de X800 XL is te koop rond de 300 euro. Dus prijs/kwalitatief gezien, is de X800 XL de beste kaart in het prijssegment 300 t/m 400 euro.

256MB of 512MB.... Op de "high end" kaarten (X800XL, 6800 GT e.d.) maakt het nu nog niet zo heel veel verschil. Op de meest gangbare resoluties zal er geen prestatieverschil zitten tussen die twee. Maar wanneer je op hoge resoluties van bijv. 1280x1024 en 1600x1200 allerlei beeldverbeteringstechnieken (anti-aliasing e.d. tegen kartels) aan gaat zetten, zal de 512MB kaart sneller zijn. Dit geldt alleen maar voor de high-end kaarten!! Mid- en low-end kaarten hebben niet voldoende snelheid om de grote hoeveelheid geheugen tijdig aan te kunnen spreken.

Kortom :cool:, prijs/kwalitatief gezien, is de X800 XL in mijn ogen de betere videokaart. En als er geen prijsverschil zit tussen de 256MB en de 512MB videokaart, dan zou ik de 512MB uitvoering nemen.

2. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    die met 512 mb kost 400 eurootjes... en in het begin wilde ik voor de 6600gt gaan voor 160 euro :)
    maja...ff kijken, je meteen voor meer geld iets duurders kopen waar je 3 a 4 jaar mee zoet bent ipv een 6600 gt en na 1.5 jaar de kaart weer te vervangen...

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Als je geld genoeg hebt, doen!

Als je wat minder geld hebt kun je voor SLI gaan, en over een tijdje een 2e 6600GT kopen bijvoorbeeld. Dan kom je nog aan vergelijkbare prestaties :cool:

SLI werkt trouwens erg mooi jongens ^^

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    !SIC! geen mod meer :p
    maar wat je zegt is niet helemaal waar, zoals arjan84 eerder heeft gezegd:
    :cool:
    en dan dit arjan:
    waarom engels als casejunkies ook een hele makkelijk tut heeft
    klikkerdeklik

Laatst bewerkt: 3 jun 2005
  5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Binnenkort ga ik er maar aan geloven, dit word hem dus. Of iemand moet nog een suggestie hebben voor een kleine aanpassing omdat een bepaald beter onderdeel oid is afgeprijst naar dezelfde prijs als een van de onderdelen in dit setje... Dit gesprek is ook alweer meer dan een maand geleden gevoerd namelijk O-)

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    goede pc voor jouw doeleinden (osm :p)

7. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    moet de fan aan de zijkant van een kast lucht erin blazen of eruit?

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Moet intake zijn.

Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  9. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heej, ik wil een nieuwe pc aansgaffen, maar weet niej hoe ammel:p

ik zou willen een

Geforce 6600GT = 200 euro
    AMD 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) = 245 euro
    dan nog moederbord, maar ik zou niet weten welke, (msschien kunnen jullie dat voor mij kijken?)
    alleen ik wil weten welk moederbord hier op moet, dat is eigenlijk mijn vraag...:) )

geheugen komt dan nog wel een keer ( het geheugen dat ik nu heb is PC3200...) dus moet er ook allemaal op kunnen, bvd

10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Een asus A8N will do :). Je kan de SLI versie nemen, maar dan ben je wat tientjes meer kwijt en moet je een 2e 6600GT kopen, kan je beter later upgraden naar een 6800 door de gewone te kopen. Kost nabij de €100

11. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Maar is nou het enige verschil tussen de 6600GT en de 6600 dat er SLI word gebruikt?

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, dat zit hem in het moederbord. Je hebt a8n en A8n-Sli, waarbij je dus 2 identieke videokaarten voor kan gebruiken en dus dubbel zo veel power hebt. Net als de dual processoren in de Apple G5.

Het verschil tussen 6600 en 6600GT zijn de perstaties, 6600 is écht een budget kaart, de 6600GT is med, goed betaalbaar en geen uitmundende prestaties. Als je dat wel wil moet je voor de 6800 (GT/ULTRA) gaan, maar die kosten 300/400 euro :).

De 6600GT heb je alvoor €170 (www.tweakers.net/pricewatch).

/edit: mag ik je eigenlijk vragen waarom je een nieuwe pc aanschaft? Het systeem dat je nu hebt moet met een kleine upgrade makkelijk nog een jaar mee kunnen, dan heb ik het over wat extra ram, evt. HD, en een nieuwe video kaart !

Laatst bewerkt: 8 jun 2005
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

ik zou op dit moment wachten met kiezen of je sli neemt, ati is bezig om crossfire te launchen en dat is betaalbaarder (en vaak sneller) dan SLI
    hier wordt crossfire uitgelegd

14. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    ik wilde dus ook nog een keer een moederbord kopen die sli en pci ondersteund en een 6600GT pci met 256 mb geheugen. Kan ik dan in het begin gewoon alleen met die kaart spelen en later nog z'n video kaart kopen of moet het meteen met z;n tweeen zijn? Ik weet dat de 6600Gt pci 128mb sli ondersteunt alleen doet de 6600gt 256 mb pci dat ook? En wat is een goed mamabord ;) met PCI hiervoor want ik zie vanalles...

edit: ok, dan wacht ik denk ik wel...bedankt! Maar dan ook nog een mamabord kopen met crossfire ;)

15. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke... Over een week of 2 is het hopelijk zover... Moet eerst nog ff over. :9

Maar iig, dan ga ik dus mijn Pc bestellen.

Ik zat hieraan te denken:

2x512MB PC400 DDR INFINEON <--------Is dit nodig of hou ik het bij 1x512 Inf?

Nec 3.5 diskettestation

LC 401 ZILVER

Dvd Lite-on 16x48x

A-Open 52x24x52 CD Brander

Onboard 3D sound

160GB Maxtor SATA

AMD 64 3000 socket 939 (Venice)

128 MB Gforce 6600 GT SLI

Asus A8N SLI

400W DELUXE

Zeg wat je ervan vindt, maak op of aanmerkingen maar weet dat ik op de max van mn Budget zit. 850€ :eek:

16. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    CD brander? als je dat erin wilt, ga je gang, maar hou wel ruimte vrij voor uitbreiding..

17. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heej, jah ik wil wel dan een nieuwe pc, maar ik zit erover na te denken om een 6600 GT te gaan halen, en dan hoef ik geen nieuw moederbord (A)...
    want dan kan ik ook nog Z-5500 halen voor geluid, en ik heb nu 2800+, dus dan doek da wel denk, maar zit er ook allemaal versgil tussen, pci-4 ofzow iets, want 1x PCI Express x16 slot
    2x PCI Express x1
    1x PCI Express x4 (ondersteunt tot 1GB/s)
    3x PCI
    wat houdt dat dan in...?
    kan ik dan impressiepe wel een pci videokaart halen, maakt niej uit welke? ik hoor het wel, haleejkes

18. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net de microsoft wireless comfort keybord met bijbehorende muis gekocht. Alleen ik heb een probleem. Als ik bijvoorbeeld counterstrike source ben aan het spelen, loop ik vooruit met W. Maar na enige tijd doet ie et niet meer en moet ik de W loslaten en opnieuw induwen en dat kan heel irritant zijn. Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast Bedankt!!!

19. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat heel veel vrienden problemen hebben met draadloze keyboards/muizen.

Daarom heb ik ook een keyboard met draad en een MX510 genomen. Heerlijk spul!

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik heb draadloos toetsenbord met een mx510 muis, en inderdaad soms is me toetsenbord niet connected ff usb eruit en er weer in en het is opgelost, wel irritant en raar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina