1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Nu is het definitief, ik ga onderdelen vervangen van mun pc...
    Nu heb ik:
    P4: 2.4 ghz
    geheugen:512
    geforce fx5200 agp 4x :)
    Moederbord: albatronpx845gev (pro)

Ik zie vanalles staan op internet en ik heb er niet zoveel verstand van dus kunnen jullie me de goede richten inhelpen? Zelf zat ik te denken aan athlon64 en 2x512 mb en een nieuwe videokaart en moederbord. (die elkaar natuurlijk ondersteunen...)

mijn budget is +- 600 euro

later wil ik nog een tft monitor kopen, kunnen jullie me daar ook alvast bij helpen?

Alvast Bedankt!!!!

2. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    MSI K8N Neo4 Platinum 135 euro
    Leadtek 6600GT TDH R 189 euro
    AMD Athlon 64 3200+ (2.0 GHz) 185
    Kingston DIMM 512 MB 2 x 124

en ik weet niet wat je voeding is dus ik zet er maar even wat bij:

Zalman ZM400B-APS 400 watt 69 euro

dit komt allemaal van alternate..

zonder voeding kost dit 633 euro

3. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    mijn voeding is 380watt, is dat genoeg???

4. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik (binnekort :cool:)deze opstelling heb:

Code:
    : glasvezel : >>>>>> : pc : >>>>>> : xbox360 :
    En als ik dan mijn 360 draadloos wil aansluiten, wat heb ik dan in mijn pc nodig, om em draadloos met de 360 te verbinden.

Dus met dit ding: [​IMG]

5. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

als het een C merk is ofzo... betwijfel ik het...

welk merk is het?

6. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    coolermaster, nu loopt ook alles, voorheen op 300watt...

7. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    @franko

bedoel je met de processor een socket 939 of iets met een 7???? wat is eigenlijk het verschil??? En is deze 3d kaart ook iets? Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

alvast beadnkt!!!

als iemand anders nog sugesties heeft, laat maar komen!!!

8. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ja een 939 754 is verouderd... daar worden ook geen nieuwe processoren meer op uitgebracht

939 is de nieuwe standaard

ja die videokaart is zeker wat... beter dan die ik zei

9. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.tweakers.net/nieuws/37625
    Er worden dus nog wel nieuwe processors uitgebracht op socket 754.

10. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    wat is hier nou het beste tussen, want op somiige sites is de memoryspeed anders dan bij andere sites en nog meer van zo'n vage dingen???

Saphire x700pro 256mb
    Saphire x800 256mb

of rade jullie me een andere aan, iets terug word mijn situatie uitgelegd.

Alvast Bedankt!!!

11. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

ja ik bedoel... geen eg snelle meer bijvoorbeeld 4000 + ofzo weet je wel

12. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ehhmm ja ik ben meer van nvidia dus ik weet niet precies wat die 700pro doet....

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De X800 is beter dan de X700 Pro.

14. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    ok thx arjan, lekker kort en krachtig :)

edit: check deze 2 links eens... wel vaag??????

http://www.mnm-computers.nl/product_info.php?cPath=4_86_89_121&products_id=760

http://www.mnm-computers.nl/product_info.php?cPath=4_86_89_121&products_id=774

welke is nou het beste van de drie die 2 hierboven en deze ----> 6600gt 256 mb???? of raden jullie me wat anders aan????

als we een winnende videokaart hebben, welk mamabord :p past er dan het beste bij, want ik pak ook nog een amd athlon 64 3200+ met 2x 512mb geheugen. over een paar jaar ga ik dan over naar 2gb geheugen, ondersteund dat gekozen moederbord dat ook al????

Ik had boven aan deze pagina gevraagd of dat dan allemaal wekt met 380watt voeding van coolermaster? voorheen(4 weken terug) had ik nog 300watt voeding van paradigit :9 weet iemand of dat werkt?

Budget +- 600 euro :eek:

Alvast Bedankt!!!!!!

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  15. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    dat moederbord wat ik zei is prima

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    - Radeon X700 Pro / chipclock= 425MHz / memclock= 860MHz, 128bit / 8 pipelines / DirectX 9.0b
    - Radeon X800 / chipclock= 390MHz / memclock= 700MHz, 256bit / 12 pipelines / DirectX 9.0b
    - GeForce 6600 GT / chipclock= 500MHz / memclock= 1000MHz, 128bit / 8 pipelines / DirectX 9.0c

* Hoe meer pipelines, des te beter;
    * 256bit memoryinterface is uiteraardt 2x sneller dan een 128bit memoryinterface.

Theoretisch gezien:

- 6600 GT = (1000MHz * 128bit) / 8 = 16 GB/sec geheugenbandbreedte;
    - X700 Pro = (860MHz * 128bit) / 8 = 13,76 GB/sec;
    - X800 = (700MHz * 256bit) / 8 = 22,4 GB/sec.

Dit zijn dus de maximale theoretische doorvoersnelheden van het geheugen. Zoals je ziet is de X800 stukken sneller. Hoofdzakelijk door de 256bit memoryinterface, maar ook door de 4 extra pipelines t.o.v. de rest.

De X800 is dus van die drie zeker de betere keuze. Twee 6600 GT`s in SLi zijn echter weer gelijkwaardig aan een 6800 GT, en die zijn weer sneller dan de X800. Maar dan ga je op het moment boven je budget uit. Het zou interessant kunnen zijn, als je er zeker van bent dat je straks een tweede 6600 GT erbij kan kopen.

Het is een beetje een afweging die je moet maken. Wil je nu binnen je budget het best haalbare hebben, en daar straks niets meer aan uit willen geven, dan zou ik een X800 kopen. Maar wil je net iets meer hebben, en ben je bereid om in de toekomst een 2e 6600 GT te kopen, dan zou een 6600 GT ook een goede optie zijn.

Wat de voeding betreft, het verschilt allemaal per merk/ model eerlijk gezegd. Ik heb een tijdje terug zonder problemen een 6800 GT en een X800 XT PE kunnen draaien op een 300W voeding uit m`n Sony Vaio, bestaande uit een P4 3,0GHz en 2GB mem. In een andere pc heb ik een 450W Q-tec voeding gehad, en die kon de pc niet eens opstarten. Als jij een linkje weet/ hebt waar ik de specs van die Collermaster voeding kan zien, wil ik er wel even naar kijken :).

Het moederbord dat Franko aanraad is een goed bordje, deze heeft 4 geheugensloten, dus je kan daar met gemak 4*512MB in kwijt. Houd er wel rekening mee! Mocht je besluiten om voor de 6600 GT te gaan, en daar later een 2e aan toe te voegen, je niks aan dit bordje hebt, het ondersteund geen Sli.

Dit keer minder kort en/of krachtig :+

17. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik had nog even geen sli geselecteerd omdat hij anders ver boven zijn budget gaatr maar voor de rest sluit ik me bij arjan aan

18. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    ok, maar kan ik in het begin ook met 1 6600gt werken, dus maar 1 6600gt en later er nog een bij doen, of moet het vanaf het begin al met 2 6600gt's?? maar niet alle games ondersteunen SLI, is er een progamaatje voor ofzo die dat wel doet?

Als dat allemaal kan wat hierboven staat, ga ik denk ik voor SLI. dat wekt tocht met de 6600gt 128 of 256mb??? maja het is zowieso beter dan de saphire x800.

zelf ook wat gezocht en ik denk dat dit moederbord dan goed van pas kan komen:

http://www.paradigit.nl/pdf/10008769v.html

is het normaal dat de sli modus 8x 8x heeft??? zie link onder uitbreidingspoorten.

Alvast Bedankt!!!

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3

Je kan gewoon met 1 6600 GT werken ja. Het klopt ook dat de PCI-E sloten bij SLi werken op x8 i.p.v. x16 zonder SLi. Het is voor SLi wel noodzakelijk om identieke videokaarten te gebruiken. Dus ook van hetzelfde merk. Of je 128MB met 256MB kan mixen moet ik even nazoeken, dat durf ik niet zo te zeggen.

Hier kan je btw veel algemene info over SLi lezen: SLi FAQ
    En hier kan je vinden welke hardware SLi gereed is: SLi hardware

Op het moment ondersteund de laatste nVidia Forceware driver zo`n 60 games voor SLi. Daar komen er elke keer weer wat bij.

20. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    bedankt voor de info, maar ik bedoelde niet 128 mixen met 256 maar of je ook 2 256mb kan SLI'en, en of het het ook waard is???

@ arjan,

de powersuply si volgens mij een van de twee ondersten op deze link...

http://www.coolermaster.com/index.php?Language_s=2&url_place=product_list&p_class=559

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina