1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    misschien een noob vraag maar kan ik een videokaart met AGP vervangen door een pci?
    en zoja welke is goed voor de kwaliteit/prijs en is er een winkel die je oude inneemt voor een vergoeding op het kopen van een nieuwe?
    m.v.d
    ps. omstereken tilburg graag en niet een winkel in groningen 8)

2. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    dit kan niet... je hebt een nieuw moederbord nodig om naar pci-e (!) over te stappen...

verder zal er geen winkel zijn die je oude kaart nog in zal nemen (waarschijnlijk)

3. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ok bedankt
    tjah een hele nieuwe moederboard erbij word me iets te duur

4. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gekozen voor het moederbor A8N-SLI deluxe va nAsus met daarbij 2 geforce 6600gt's. Omdat 2 6600GT's nog altijd goedkoper is dan 1 6800ultra.
    Heb je trouwens ongeveer dezelfde snelheid met 2 6600GT's in SLI dan een enkele 6800GT? En enkele 6800GT? En is de 6800GT veel trager dan een 6800ultra?

5. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de mensen die nog een mooie AGP kaart zoeken, een GeForce 6800 welteverstaan, 256 MB voor 200 euro. Kijk hier

6. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met 380 watt kom je zeker toe, je kan zelfs 2 6600gt's in SLI zetten met 380 watt.Als je echter een 6800GT of ultra neemt zal je een iets hogere voeding moeten nemen

Laatst bewerkt: 23 jun 2005
  7. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    thx, of anders merk ik het wel als mun pc het vertikt :), en waarmee kun je 2 6600gt 128mb vergelijken, en waarmee 2 6600gt 256mb??

alvast bedankt!!!

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    2x 6600GT is soms beter, soms slechter dan een 6800 GT.
    De 6800 GT is helemaal niet veel trager dan de 6800 Ultra en je kan de meeste 68000 GT's met gemak oc'en naar Ultra speeds.

Ik zou voor 1 6800 GT gaan, ookal is die misschien iets duurden dan 2 6600 GT's.

Allebei 1 6800GT

9. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    waarom is die andere dan duurder?

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    je bedoelt de 6600 GT?? de ene heeft meer geheugen dan de andere, maar in de praktijk valt de performance winst vaak tegen.. Er zijn zelfs videokaarten waarbij de 128 mb versie sneller is dan de 256 mb versie

11. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je op een Asus A8n-SLI deluxe moederbord ook 2 grafische kaarten van een ander merk zetten. Ik ben van plan dit moederbord te nemen en daar een 6800GT van gigabyte op te zetten en binnen paar maand nog zo eentje er bij kopen.
    Geeft dit geen problemen een asus moederbord met een gigabyte grafische kaart? Aangezien de gigabyte versie van de 6800gt toch wel wat goedkoper is dan de asus versie (waarom eigenlijk,is die slechter ofzo)

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja dit kna gewoon! ik heb ook een asus a8n sli deluxe en heb er op dit moment 1 6600GT inzitten, maar binnekort gaat er een 2e in!

13. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand wat voor voeding ik moet hebben voor: een amd athlon 3200+ en een geforce 6800gt (op een sli moederbord)
    is 350 wat voldoende?

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik weet niet zeker of hij dat zou trekken.. probeer voor de zekerheid een 400 watt voeding van een A-merk te kopen!

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja hoor dat kan gewoon. De reden dat de kaart van Asus duurder is kan zijn door het meegeleverde softwarepakket e.d. Vaak zonde van je geld :cool:.

Verder goed nieuws uit de stallen van nVidia!! Tot op heden was het alleen mogelijk om twee kaarten van hetzelfde merk en met dezelfde bios versie in een SLi config. te zetten. Later dit jaar brengt nVidia de ForceWare release 80 drivers uit, en deze maken het mogelijk om kaarten van verschillende merken met verschillende bios versies in een opstelling te kunnen zetten.

16. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het zo dat je met een sli systeem steeds nieuwe drivers moet downloaden om de laatste games te spelen?zodat het sli systeem goed gebruikt wordt

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja dat is inderdaad zo ja. De drivers worden steeds vernieuwd, en aan die drivers worden steeds meer spellen toegevoegd die het sli systeem dan kunnen gebruiken! dus als je een nieuwe game hebt die pas een dag uit is dan zal die het sli systeem niet gebruiken totdat er drivers voor zijn!

18. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    ik denk niet dat dat zo lang zal duren....
    Bij mij crasht BF2 de hele tijd na een tijdje spele :mad:
    HELP!!!!

ik heb alle drivers geinstaleerd....

systeem:

P4 2.4
    512mb
    5200FX

En is de 6600GT geforce 6???? en welk merk is het best voor de 6600GT???? tot hoever kan je grafish gaan met een 6600GT bij BF2?

alvast bedankt!!!

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je de demo of de volledige versie? De demo is iig erg buggy volgens mij. Deze liep continu vast, terwijl het origineel het prima doet.

De 6600 GT is idd van de Geforce 6 serie. Het merk maakt niet zoveel uit, ze gebruiken bijna allemaal de standaard nvidia layout. Het verschil zit hem vaak in de soort koeler, het softwarepakket en de accessoires.

Ik kan BF2 met m`n 6600 GT gemakkelijk spelen op 1280x1024 met alles op high, m.u.v. de texture quality, deze moet echt op medium. Maar BF2 heeft ook veel baat bij +1024MB geheugen, en een snelle processor.

20. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou er iemand van julie zo vriendelijk willen zijn om een behuizing inclusief geschikte voeding te zoeken op www.alternate.be O-)
    systeem is:
    amd athlon 3200+
    mobo:asus A8n-SLI deluxe
    gigabyte 6800GT pci-e
    1harde schijf (sata)

Ik heb dus geen idee welke voeding ik moet nemen,ik heb horen zeggen dat je niet meer naar de watt moet kijken maar naar iets anders ofzo pff

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina