1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Capt Keyes NL

    Capt Keyes NL Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp Gevraagd

    |:- Ik wil graag een nieuwe computer. Alleen ik zit met een probleem. Ik heb gewoon GEEN verstand van computers . Het moet een pc zijn waarmee je de nieuwste spellen zoals Battle Field 2 fijnloos kan spelen. Monitor hoeft niet en hoeft ook helemaal geen mooie behuizing te zijn. Ik ben al eens op zoek geweest naar zo'n pc, maar dan werd ik altijd belazerd door mensen die er winst op willen maken. Kunnen jullie mij aub. helpen een geschikte pc te vinden. Vertel er aub waarom ik deze pc zou moeten kiezen en wat het kost. Hij mag aardig was kosten ( +- 950 euro ) want we zullen er hier thuis lang mee moeten deon

    _O_ Please help _O_
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]

    Dit is in mijn ogen een mooi gebalanceerd systeem, bestaande uit onderdelen met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Het is dus geen "no-name" troep. Met deze processor, 1GB geheugen en de videokaart kun je o.a. Battlefield 2 prima spelen. Ook kun je dit systeem in de toekomst naar hartelust uitbreiden, mocht dat nodig zijn.

    Als toelichting van boven naar beneden:

    - behuizing
    - voeding
    - moederbord
    - geheugen
    - processor
    - videokaart
    - dvd-speler
    - dvd-brander
    - hardeschijf
     
  3. Capt Keyes NL

    Capt Keyes NL Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    thxn man

    you're the man _O_ _O_ _O_
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Toch denk ik dat je in dit geval beter een Non-Sli moederbord kan nemen, en dan met een betere videokaart.

    Dit omdat je zegt nog enige tijd verder te willen, maar er geen verstand van hebt. Maar ik denk dat arjan en ik daarmee van mening verschillen...;)
     
  5. Capt Keyes NL

    Capt Keyes NL Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was nog 1 pc tegengekomen

    Wat denk je van deze :

    AMD Athlon 64 processor 3400+
    1024MB DDR geheugen
    320GB (2x 160GB) Serial-ATA vaste schijf (7200rpm)
    Nvidia Geforce FX 5500
    256MB videogeheugen
    DVD-drive max. 16x
    DVD-writer max. 16x +-R/+-RW double layer
    Wireless 802.11b/g met geïntegreerd Access Point
    10/100MBit netwerkinterface
    IEEE 1394 Firewire-interface
    9-in-1 geheugenkaartlezer
    TV en FM radio tunerkaar met afstandsbediening
    Draadloos toetsenbord en muis
    Microsoft Windows XP Home Edition

    Die kwam uit op 950 op www.adpc.nl
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die pc niet nemen, die van Arjan is veel beter.

    Ik ben het eens met bl0kkie. Het zou beter een betere grafische kaart nemen en een ietwat goedkoper moederbord (of gewoon hetzelfde :p). Alleen zal het de prijs wel zo'n €100-150 opdrijven.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou van mening verschillen wil ik het niet noemen hoor ;)
    Wat voor`n non-sli moederbord had jij in gedachte? Wel een socket 939 of iets anders? En welke betere videokaart?
     
  8. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kan besparen en dan een A8N kopen..en dan een 6800 (gt), en dan besparen op een hardeschijf.

    het is wel zo dat dit het meeste is wat je ervan kan kopen...je komt dan al snel op €150 meer uit...lastig !
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Okee, je gaat inderdaad boven z`n budget uit dan. Misschien terug vallen op een 3000+, en naar een 160GB hardeschijf.

    @Capt Keyes NL,

    Moet Windows XP er ook nog bij, of heb je die al?

    edit//

    [​IMG]

    Van 3200+ naar 3000+
    Van 250GB HDD naar 160GB HDD (ander merk, Alternate heeft blijkbaar geen diamondmax 10 160/200GB meer :confused:)
    Van 6600GT naar 6800GT
    Van A8N SLi naar A8N-E (non-SLi)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2005
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    of 2 maal 6600GT in SLI, dus later weer zoon kaart kopen, want ik wil ook wel een 6800GT, maar heb er het komende half jaar geen geld voor, nu heb ik 5200FX :)
    dus koop ik over een jaartje ofzo weer een 6600GT...
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke PC, maar wel een bagger videokaart.
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Een 5200FX is op dit moment gewoon een budget kaart...en het lijkt me ook niet verstandig om over een jaar een 6600GT te kopen aangezien deze dan ook zwaar verouderd is, of ik denk zelfs niet meer te koop. Aangezien de nieuwe generatie kaarten alweer voor de deur staan.
     
  13. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bezig bij alternate ook een pc aan het samen te stellen, en als ik dan een harde schijf wil, kan ik kiezen uit de volgende vier dingen:
    - Harddisk (IDE)
    - Harddisk (S-ATA)
    - Harddisk (SCSI)
    - Harddisk (extern)
    Ik weet wel wat een harddisk extern is, maar wat de andere harddisks zijn is mij een raadsel....

    edit: hier is mijn samengestelde pc, volgens mij is hij beter dan die andere en nog goedkoper ook!

    Complete PC:
    Assemblagekosten
    processor: AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz)
    moederbord: Asus K8V SE Deluxe,
    geheugen: Corsair XMS DIMM 1 GB,
    behuizing: CoolerMaster TAC-T01 Wavemaster,
    voeding: Sharkoon SilentStorm,
    harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 (120 GB),
    grafische kaart: AOpen GeForce Aeolus 6800 Ultra,
    dvd: LG GDR-8163B,
    geluidskaart: TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Universe)
    Prijs: 1330 euro
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2005
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    IDE heeft elke moederboard, SATA alleen de nieuwere en SCSI is niet interessant voor jouw, dat zijn schijven met een ongelovelijk hoog toerental en vaak hoge opslagcapaciteit, meer voor servers bedoelt. Ik neem aan dat je geen opstijgende 747 naast je wilt hebben :+
    SATA is beter dan IDE maar niet elk moederboard heeft dat (vaak de nieuwste wel dus in jouw geval kan je sata nemen)
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Capt Keyes NL,


    Je zegt dat jullie er thuis lang mee moeten doen. Is er een kans dat er tussentijds iets geupgrade gaat worden? Of wordt er niets meer aan veranderd voor die periode? Daar kan men ook een systeemkeuze op baseren namelijk.

    Edit:

    Systeem gebaseerd op "oudere onderdelen", i.d. toekomst minder goed te upgraden;

    [plaatje]http://img299.echo.cx/img299/4241/alt61nr.jpg[/plaatje]

    Systeem gebaseerd op laatste technieken, i.d. toekomst beter uit te breiden;

    [plaatje]http://img299.echo.cx/img299/4383/alt44fy.jpg[/plaatje]

    Het enige verschil zit hem in de processoren, het moederbord en de videokaart aansluiting. De videokaarten zijn op zich gelijkwaardig aan elkaar.

    Gezien het prijsverschil zou ik toch naar de laatste neigen, ondanks dat de processor in de bovenste wat sneller is. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je moet voor jezelf maar even afwegen wat je belangrijker vindt. Met beiden systemen zal je ongetwijfeld met gemak Battlefield 2 e.d. kunnen spelen!

    Succes in ieder geval!
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2005
  16. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom geen 6800GT ipv een X800XL. nVidia kaarten doen het toch beter met de games dacht ik?
     
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    wat raad je me dan wel aan...een 6800gt en na een jaar weer een of iets anders...of een x800xl of zoiets...
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het verschil is te verwaarlozen. Het zijn vaak verschillen van een paar fps. In SLi was nVidia wel weer sneller dan ATI. Maar ATI heeft nu Crossfire en dat trekt het ook weer gelijk. Het is dus lood om oud ijzer...

    De reden dat ik voor de X800 XL heb gekozen is omdat ie een paar tientjes goedkoper is dan de goedkoopste 6800 GT, en omdat ze toch gelijkwaardig aan elkaar zijn :).
     
  19. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Onderaan de Centurion 5 zitten die aansluitingen voor firewire enzo, maar hoe precies worden die op het mobo aangesloten?
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met een stekkertje op een firewire aansluiting op het moederbord. Maar deze kom je niet vaak tegen... alleen maar USB.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina