1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    maar een 6800 GT kan je met 2 vingers in je neus klokken tot ultra speeds :cool:
     
  2. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    zou je de link kunnen geven van die 9800 pro??

    want ik kan er alleen 1 vinden daar van 140
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Heuj, volgende probleem met mijn pc, het gaat lekker.

    Sinds de onweersbui van een paar dagen terug, was mijn voeding naar de klote. Een fijne Zalman.
    Omdat ik die niet vervangen kreeg, wilde mijn pa op een standaardvoeding overstappen. Ik zit nu dus op een Aopen 350W. Ik moest mijn pc dus ook enorm terugclocken tot 3400+ omdat de 12V lijn niet stabiel is. Nu heb ik eigenlijk nog steeds problemen. Als ik WoW speel, en wat lig te kloten op het internet tussendoor, valt de pc steeds vaker uit. Ik dacht eerst dat het aan de hitte lag, maar alle temps komen niet boven de 40graden.
    Mijn 6600GT is trouwens 13% overgeclocked, wat eerst nooit problemen gaf.
    Ik dacht eerst dat het aan mijn beeldscherm lag, en heb dus even mijn oude TFT'tje gepakt. Daar moest ik terugschakelen naar 1024x768 en waren de problemen weg. Nu zit ik weer op een fatsoenlijke maat scherm, met een goede resolutie, en zijn de problemen direct terug.

    Alles duidt dus op een probleem met de voeding, maar kan het ook zijn dat de videokaart een beetje naar de klote is?
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het kan zijn dat je videokaart net te veel stroom verbruikt als ie harder moet werken? Dus dat je voeding het dan niet trekt, 350w is trouwens ook niet echt veel.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    350W is in principe toch zeker genoeg.
    Dit probleem heb ik nog niet gehad bij Battlefield 2, die toch net wat zwaarder is dan WoW. Had het net ook op 1024x768 btw, en dan hoeft de pc dus echt geen drol te doen.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En toch lijkt het een voedings probleem.... Je zei dat de 12v lijn niet stabiel was. Zijn de andere lijnen (3v etc) wel stabiel? Of is er toevallig door die bliksem iets op je moederbord verneukt...? Of issie niet ingeslagen?

    Edit// Check ff of alle mosfets (die ronde torentjes:p) nog heel zijn en of er geen witte troep of iets roestachtigs ofzo uit komt
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik had het net weer. Had WoW geminimaliseerd, en zat op internet. Beeld valt weg, maar winamp speelt nog 10 sec gewoon door. Daarna stopt alles ermee.

    Weird.
     
  8. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    die aanbieding bij alternate
    nvidia 6800 voor 120 euro
    is die dan goed?
    en hoe moet je hem inhemelsnaam overklokke?
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Niet, als je niet weet wat je doet.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Laat anders Memtest even een paar uur draaien. Het zou ook kunnen dat je geheugen een tik heeft gehad.

    Als dat het niet is, zou ik alles naar stocksnelheden herstellen. Dan de stekker uit de voeding en even je bios resetten. Haal ook even het cmos batterijtje eruit en laat deze er ongeveer een minuut of 30 uit. Stop hem er dan weer in, en sluit de voeding weer aan op het lichtnet, en stel je bios in.

    Als dat ook geen uitkomst biedt, zou ik alle wat je niet direct nodig hebt uit je pc halen, en zo stapsgewijs te werk gaan, om onderdelen uit te kunnen sluiten. Probeer even aan een PCI videokaartje te komen (of een andere PCI-E videokaart) om de videokaart te checken.

    Maar het zou ook goed kunnen dat je moederbord een klap heeft gehad. Als al het bovenstaande geen uitkomst biedt, zou ik met je moederbord e.d. langs de pc boer gaan. Dan kunnen ze bij de technische-dienst het moederbord doormeten.

    Wel klote dat je deze pech weer moet hebben :eek:
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    nVidia Geforce 6800 LE. Let op: LE. Deze videokaart is toch een stukkie slomer dan de gewone 6800. Maar €120,- is nog steeds een hele goede prijs!

    Het voordeel van de 6800LE is dat het in principe gewoon 'mislukte' 6800-kaarten zijn. De 6800LE kaarten hebben daarom nog wat zogenaamde pipelines die niet in gebruik zijn. Als je deze pipelines open weet te krijgen (wat niet bij elke kaart kan!) kan je hem overclocken naar een Geforce 6800. Een kaart die toch al gauw €100 duurder is.

    Maargoed, als je €120,- hebt en je koopt die kaart heb je alles behalve een miskoop gedaan. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, zo moeilijk is het niet. Erg makkelijk zelfs. Maar jezelf even inlezen kan geen kwaad.
     
  13. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat niet op de site, alleen in de folder (die dan weer wel op de site staat :+ ): http://www.mycom.nl/f2/pdf/actiefolder.pdf

    Voor de luie medemensch:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  14. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Rivatuner, echt kinderspel. Ik weet het hoe het moet, en binnen 1 minuut staan de pipelines open. :)

    Maar zelfs als je hem niet overclockt is het een hele goede kaart voor die prijs. Stock haalt hij 75% van de performance van een 6600GT (grofweg), met een lichte overklok rond de 95%, en als je mazzel hebt kan je er zelfs dik overheen gaan.
     
  15. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    dus dat is een programmatje?
    maar niet dat ik aan die kaart moet gaan sluitelen? :p
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, gewoon softwarematig.
     
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    toen ik mun pc bij de paradigit gebracht had( jaar geleden) en hem terug kreeg zat er ook iets geel achtigs op zo'n moffet, ik dacht dat het iets van snot was ofzo :+ , die ik met een doekje erafgehaald.....maar kan zo'n moffet ervan kappot gaan ofzo als er spul uitkomt...

    oja, wat raden jullie me aan... ik heb over 2 weken een AMD athlone 3000+ 64 S939 Venice....zou ik deze meteen overclocken of pas als de garantie afgelopen is? En hoeveel kan er fout gaan, het is volgens mij software matig maar toch. En weten jullie of deze processor gelockt is? want als je dat breekt in de garantie eraf toch? en dat unlocken, is dat ook software matig???

    Alvast Bedankt!!! _0/
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    waarom overklokken? een 3000+ is al knap snel zonder klokken en als ik het zo lees heb je het nog nooit gedaan, dan zou ik het eerst proberen bij je oude processor.
    Over fout gaan, ik heb nooit last gehad......als ik te ver klokte viel me pc uit (ik mag geen voltmods doen :+) en met unlocken neem ik aan dat je je multiplier bedoelt, om dat uit te leggen zou je eerst eens hier
    kijken
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    k thx, ik neem dan ook het moederbord asus a8n sli deluxe
    http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli-d/overview.htm
    daar word gezegd dat door de AL NOS de presetaties van de CPU worden opgeschroefd als dit nodig is...overclock die um dan tijdelijk ofzo...?

    ps: ik zal inderdaad eerts overclocken met mun P 2.4 :D
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Bedankt voor je antwoord :)!

    Maar het mocht niet baten. Memtest ging perfect, Hij draait standaard, bios is gereset. Ik kan vanmiddag even een 6800GT proberen, maar dat zal weinig duidelijkheid scheppen denk ik. Die is nog een stuk zwaarder dan mijn 6600GT. Ik zal dan ook nog het systeem even belasten met een 3dmark.

    Vanmiddag haal ik ook even de TV-kaart eruit. Kan goed zijn dat die een klap heeft gekregen, omdat hij aan is gesloten op de kabel :eek:. Zou me niks verbazen eigenlijk.

    Is er geen manier om de voeding te testen? Want ik ben nog steeds niet zeker of het wel goed zit.
    Voltagewaardes everest:
    CPU 1,50V
    +3,3 3,38
    +5 5,05
    +12 11,98
    -12 -12,69
    -5 -5,00
    +5 standby 5,09
    Batterij 3,60

    Dit klopt op het moment wel, en heb nu nog geen problemen gehad, dalijk dus het systeem belasten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina