1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek een nieuwe pc voor mijn zus, die heeft deze alleen nodig voor kantoorwerk (office, internet, dvd-gebruik, foto(bewerking))

    het moet dus wel een redelijk snel systeempje zijn maar een goede 3d kaart is totaal niet nodig...

    de prijs voor het systeem zelf (zonder beeldscherm, os of accesoires) zou ik graag onder de 500e zien daarom vraag ik jullie hulp om een systeem voor me uit te zoeken...


    dit is wat ik zelf heb samengesteld (maar is 605e):

    [​IMG]
     
  2. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
  3. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    of de 6800LE voor 120 euro bij alternate
    ik heb hem er gistere ingezet en je kan battlefield alles op hoogste kwaliteit
    dus die is goed
     
  4. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Het ligt er gewoon aan wat je te besteden hebt, maar ik zou voor een 50 euro meer voor de 6800GT gaan. Maar ik kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken ;)
     
  5. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 6800GT van €179 is een 'nep' 6800GT met traag geheugen.
     
  6. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor socket 939 kiezen, kies een S939 mobo en processor. Onder de 500 euro zul je 'm denk ik niet krijgen. Of je moet afstappen van het AMD 64 verhaal en een Socket A Athlon XP/Sempron processor erin gooien.
    "Voor de verandering weer eens problemen met ForceWare?"? Pffrt, kijk eerst eens naar de logge Catalyst drivers met die brakke VPU Recover :{ . Je anti-nVidia instelling ergert mij een beetje, ze zijn niet voor niks zo populair.

    Check de voeding en de temps, maar omdat het met de 9600XT niet voorkomt denk ik dat het aan de voeding ligt. Conclusie: koop een nieuwe goede voeding (geen Q-tec rommel, een Tagan 330W is 100x beter dan een Q-tec 400W).
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  7. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm..Kutzooi, volges mij is me moederbord nie geschikt voor AGP kaarten..kZal wel ff de specs geven van me pc als iemand dan aub even kan aanraden welke videokaart ik het beste kan nemen..M'n budget ligt rond de 200,-


    CPU Type: Intel Celeron D, 2266 MHz (17 x 133 )
    Moederbord: ASRock P4i45GV (2 PCI, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
    Moederbord Chip-Set:Intel Brookdale-G i845GV
    Systeemgeheugen: 247 MB :confused: (DDR SDRAM) (zal geupgrade worden naar 2x512MB

    Als het moederbord zo fucked up is dat ik er geen videokaart of extra geheugen inkan, zou iemand me dan aub een ander moederbord aan kunnen raden..
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    idd geen AGP.

    Elk moederbord met socket 478 voldoet. Ik zou een Asus moederbord kopen, vaak goedkoop en zeker niet slecht. Kijk bij Alternate welke moederborden er allemaal zijn die aan jouw wensen voldoen.

    Overigens is je CPU ook niet veel soeps.

    Wat ik zou doen:
    - Moederbord van ~€80 (Asus P4P800-X lijkt me wel netjes)
    - Videokaart van ~€120 (de 6800LE bij Alternate!)

    Maar dan nog heb je een bottleneck aan je CPU, maar voorlopig zou je hiermee denk ik wel alles op medium kunnen spelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  9. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm..En een om een goede CPU te krijgen zou ik dus en nieuwe processor moeten kopen..??

    Trouwens wat is een bottleneck?
     
  10. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is het onderdeel dat het systeem vertraagt doordat dat specifieke onderdeel niet sneller kan.

    Wat ziet mijn oog trouwens bij alternate: een 6800 Ultra (PCI-e 16) voor 369 euro :)

    /edit: is een Athlon 3000+ trouwens makkelijke te OC'en naar een 3200+?
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Haha, jep. Je zal het verschil echter niet merken hoor. Het verschil tussen 3000+ en 3200+ is behoorlijk klein.
     
  12. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff..Bij al dat gezeik over dit kutmoederbord en CPU enzo..Denk ik er nu aan om alles er opnieuw in te bouwen..Zelf zat ik te denken aan:

    Intel Pentium 4 530J (3 GHz) á 189,-
    Asus A8N-E á 99,-
    Kingston DIMM 1 GB (2x 512 MB) á 104,-


    Maar dan zoek ik nog steeds die grafische kaart van rond de 200,- en een koeler voor de processor (niet al te duur) en eventueel nog een koeler voor de grafische kaart als dat nodig is..

    Kan iemand mij hier suggesties over geven..of eventuele op/aanmerkingen
     
  13. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Tot waar zou dan ong mogelijk zijn? Van 1,8 GHz naar ...
     
  14. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    als je zoals pim doet kom je wel makkelijk tot 2,2ghz (gelijk aan 4000+) maar das niet echt gezond... :p

    anyhow even over mijn pc... ikzelf denk dat onder de 500e voor alleen het systeem makkelijk moet lukken...

    een s939 is echt niet nodig aangezien er alleen office shit op gedaan gaat worden (het is een kantoor pc)...

    ikzelf heb op dit moment namelijk een pc van 1000e (systeem) met een s939, 3000+, 1gb dc pc3200, 6600GT en 200 gig hdd, maar dat is dus niet de bedoeling voor deze pc...

    ik zoek dus een leuke goede pc waar weinig programmas op gaan draaien en die na 24+ uur aan staan niet opeens half zo goed presenteerd (vandaar de 1gb geheugen)

    roep maar een configuratie alle ideeen zijn welkom...
     
  15. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh, hoe wil je een S775 processor op een S939 moederbord prikken :confused: ? Koop een AMD 64 Venice (3000+ oid), €149 bij Alternate geloof ik. Voor de rest dat moederbord en geheugen houden en er lekker een 6600GT (PCI-e) inproppen.
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Een CPU = processor.
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    2.2ghz is maar 3500+ ;)

    Waarom koop je 1 kaartje van 1gb? 2x 512 is goedkoper, en presteert niet slechter :)
    Scheelt je weer 30€ ongeveer.

    Je kan trouwens best van het AMD64 idee weggaan...Het zal een kantoorpc worden, en hoeft dus geen Windows Longhorn te kunnen draaien. Ze kan goed weg met een AMD Athlon XP.
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor office vind ik socket 754 Semprons het best geschikt momenteel. Daar zou ik voor gaan.
     
  19. Jij hebt niet de ervaringen met Nvidia die ik heb.. dus begin daar niet over te zaniken.. dat is gewoon mijn mening. en BTW Forceware heeft weleens versies gehad die serieuze problemen hadden(met bepaalde games en windows zelf).. Catalyst ook en daar klaag ik net zogoed over als dat zo is..

    maar dat verhaal erbuiten gelaten..

    de voeding in de kast die ik nu heb staan is een tagan 330W, dus daar ligt het dan niet aan. Temperatuur is ook goed.. (+- 40) ik heb gewoon het idee dat die videokaart gewoon niet goed is.. en dan zal ik maar niet weer dezelfde Nvidia opmerking maken..
     
  20. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet even kijken bij www.ankermann-pc.com/nl kijken. Bij de aanbiedingen staan aardig goeie pc's maar wel erg goedkoop. Maar let wel op de verzendkosten, het moet ergens ten hoogte van Luxemburg liggen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina