1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, PCI-e is de aansluiting van beide kaarten en ze ondersteunen allebei SLI.

    Kan ik BF2 op High spelen met 1x 6600GT 128mb op een 3500+ met 1024mb?
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand? Als je de moederborden, grafische kaarten etc tegenover eklaar zet uit die 2 setjes, wat is dan uiteindelijk toch de beste set voor zn prijs?

    EDIT: Dit was dus die eerste die Arjan had samengesteld, en dan was er nog die standaard pc met aanpassingen die ik in het verhaal hierboven noem.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk het wel.
     
  4. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit dan niet beter?

    http://www.compusupply.nl/highpc.php?oid=6
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, maar dan heb ik hem liever zo:

    2x512MB PC400 DDR

    Nec 3.5 diskettestation

    DELUXE CASE BLACK

    Samsung 16x +/- DVD Brander

    Onboard 3D sound

    128MB ATI Radeon 9250 SE

    200GB Maxtor SATA

    AMD 64 3000 socket 939 (Venice)

    Asus A8V Deluxe socket 939

    400W DELUXE

    Zoals gezegt geef ik eigenlijk namelijk weinig om een goede grafische kaart en heb ik eigenlijk toch wel erg graag iig 200 GB aan opslagruimte. Is die 2x256 MB ook niet een beetje weinig?
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou je misschien die plaatjes van die twee setjes waar je het over hebt, nog een keertje in één post kunnen zetten? Het is alweer een tijdje terug, en ik kan het niet meer terug vinden :D.

    Waar wil je pc voor gaan gebruiken eigenlijk? (ben ik ook al kwijt |:-)

    Edit// laat maar, toen ik deze post maakte, had jij het al gezegd zie ik net... gaat lekker zo :cool:

    2x256MB is idd wel wat weinig. Ik zou evengoed voor 2x512MB gaan. 1GB geheugen is altijd prettiger, ook als je geen games gaat draaien.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Nee:+ Die andere was deze met een 160 GB HD en 512 MB geheugen erbij.

    EDIT: En nu ik me erin verdiep begin ik me ook steeds meer te snappen van deze zooi, dat is wel mooi. :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik denk dat die pc van Alternate met 512MB extra geheugen en een 160GB hardeschijf beter is voor jouw gebruik. En deze is goedkoper. De videokaart in die andere samenstelling (Radeon X300 videokaart) is wel beter omdat deze niet geintregreerd is op het moederbord. Maar goed, je geeft zelf al aan dat de grafische kaart niet belangrijk is.
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja, mocht ik later toch nog van gedachten veranderen oid, leverd die geïntegreerde videokaart dan geen problemen op oid?
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee hoor, deze kan je uitschakelen in de bios van het moederbord.

    Ik zal even kort wat verschillen opsommen tussen die twee systemen. Systeem 1 is degene die ik destijds heb samengesteld, en systeem 2 is vanzelfsprekend die andere, met geïntegreerde videokaart :cool:

    Systeem 1:

    * Processor voor socket 939 (huidige en toekomstige platform van AMD), dus later makkelijk te upgraden.
    * PCI-Express slot voor de videokaart (recente en toekomstige slot voor videokaarten), dus ook makkelijk uit te breiden naar een andere of betere videokaart.
    * Zelf bouwen of laten bouwen (door Alternate met een meerprijs).
    * Je moet apart van de onderdelen Windows XP kopen, tenzij je die al hebt O-)

    Systeem 2:

    * Processor voor socket 754 (afgeschreven platform van AMD, voor de Athlon 64 processoren). Dus straks slechter uit te breiden.
    * AGP videokaart slot (de oude standaard voor videokaarten, is/wordt vervangen door het betere PCI-E slot). Nu is er nog een aardig aanbod aan AGP videokaarten, maar dat wordt steeds minder.
    * Windows XP Home wordt meegeleverd, en is dus al verrekend in de prijs.

    Met het oog op het goed kunnen uitbreiden in de toekomst, zou ik eerder voor systeem 1 gaan. Deze heeft "moderne" onderdelen, die op dit moment de standaard zijn, en nog wel wat jaartjes als standaard blijven.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje, ik zoek een laptop waarop ik naast schoolwerk en internet ook nog wat games kan spelen. Voor de prijs zat ik zo rond de 1250 euro maximaal te denken. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou kunnen kijken naar deze:

    * Acer Aspire 1692WLMi

    Pentium M 740 (1,73GHz)
    1024MB DDR geheugen
    100GB HDD
    Radeon X700 128MB DDR videokaart
    15,4" scherm (1280x800)
    Wifi 54mbps
    DVD/CD brander (4x DVD en 24x CD)

    1.299,- euro in de aanbieding bij Informatique


    * Asus A4Ka-Q003H

    AMD mobile Athlon 64 3200+ (2,0GHz)
    1024MB DDR geheugen
    80GB HDD
    Radeon 9700 128MB DDR videokaart
    15,4" scherm (1280x800)
    Wifi 54mbps
    DVD/CD brander (4x DVD en 24x CD)

    1.239,- euro bij Informatique
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Als ik dat zo hoor kan ik denk ik dus toch beter gaan voor de set die jij destijds samen hebt gesteld. Als ik namelijk voor die andere set ga heb ik weliswaar 40 GB meer opslagruimte, maar die is opgedeeld in 2 schijven wat ik persoonlijk minder vind. Ook is die kast van pakket 1 een stuk mooier. De processor uit pakket 1 is beter, en aan XP kom ik wel O-) Ze moeten XP toch sowieso wel installeren om te zien of alles wel werkt of niet? Aaan die meerprijs van 50 euro voor alles installeren had ik nog niet gedacht, dat is wel minder :'-( Is er niet nog een onderdeel op valt te budgetteren? Ik las dus laatst hier dat een bulk versie meer garantie heeft en meteen een fan meegeleverd, is dit allebei echt een must? ik neem tenslotte aan dat die processor het niet zo snel begeeft?
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok bedankt! Welke van deze twee is dan beter voor mijn doeleinden?
     
  15. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn systeempje. Ik heb op dit moment een Geforce 4 MX 440 (200% bagger). Ik zoek een kaart voor rond de 40, 50 euro die de huidige games (Battlefield 2 etc.) normaal kan spelen. Ik hoef echt geen high-end kaart. Wat raden jullie aan?

    Is de ATi Radeon X300 SE een beetje goed?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze installeren XP idd om te kijken of het allemaal werkt. Maar daarna formateren ze de hdd weer.

    Een bulk versie wordt zonder koeler geleverd. Een boxed versie wordt met koeler geleverd. Omdat je dan een gekwalificeerde koeler gebruikt, heb je langer garantie. Dus mocht je processor het na één jaar begeven, kan je gewoon nog je garantie claimen.

    Je zou kunnen kijken of er een moederbord is met: socket 939 en een PCI-E 16x slot voor een videokaart, met een onboard videokaart. Dat scheelt je weer die 50,- euro voor een losse videokaart.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Asus heeft weliswaar een Athlon 64 processor, maar de Acer heeft weer een betere videokaart.

    Ik zal zo eens kijken of ik iets kan vinden over de prestaties van die mobile videokaarten, en die processoren.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok bedankt! Ik ben benieuwd.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou hier eens een kijkje nemen: Hardware.info

    Ze testen hier niet specifiek de notebooks uit m`n eerdere post, maar wel notebooks met die videokaarten. De X700 mobile is een snelle videokaart, en is stukken beter dan de 9700 mobile. Ik denk ook niet dat een Athlon 64 daar veel aan kan veranderen.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok bedankt voor de info en hulp! Ik denk dat ik dan voor de Acer ga.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina