1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje.
    We gaan de PC beneden upgraden.
    Er zit daar nu een 3.0 ghz P4 in, MSI 865 PE moederbord, 1024 MB Kingston HyperX en een Nvidia 6600 GT.
    Nou zijn er voor socket 478 niet echt veel processoren verkrijgbaar die betaalbaar zijn, en waar ik wat mee opschiet.
    Wat is een goede oplossing? Naar socket 939 gaan voor een AMD 64+? Zoja, welk moederbord is goed en welke processor is een goede optie? Als videokaart gebruik ik gewoon die 6600 GT AGP weer. We willen er ook niet teveel aan uit geven, zo rond de 500 euro voor processor en moederbord.

    Alvast bedankt.
     
  2. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik zie eerlijk gezegd geen reden om die pc te upgraden, hij heeft toch al goeie specificaties?


    Je moet het zelf weten hoor. ;)
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je echt zou willen upgraden zou ik inderdaad een AMD Athlon 64 voor socket 939 nemen. Je wilt de videokaart meenemen in de upgrade zeg je, indirect zorg je er dan voor, dat je een toekomstige upgrade duurder maakt. Je kan namelijk geen moederbord nemen voor een PCI-E videokaart. Dus mocht je deze kaart willen vervangen, moet je een nieuw moederbord aanschaffen, waar wel PCI-E op zit.

    Ik zou dan zelf kiezen, voor:

    - AMD Athlon 64 3500+ s-939
    - Asus A8N (SLi?)
    - PCI-E videokaart, een 6600 GT o.i.d.

    Ik zou je geheugen ook meenemen, in je upgrade, dat is prima spul.

    Waarom wil je eigenlijk upgraden als ik vragen mag? Dit systeem lijkt mij nog prima toch? :eek:
     
  4. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar wel een bios wat er een beetje op lijkt. :)
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry, ik bedoelde meer de revisie etc.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De specificaties van het systeem zijn idd in orde, maar zowel het het moederbord als de processor werken niet meer naar behoren, ze zijn een beetje brak. Garantie hebben we al lang niet meer, dus we zullen zowiezo een nieuwe processor en een nieuw moederbord moeten kopen, willen we een werken pc hebben. Als je dan toch nieuwe spullen moet kopen, dan kun je maar beter meteen iets kopen waar je weer iets langer mee vooruit kunt.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aha, vandaar...

    Dan zou ik proberen om de 6600 GT AGP te verkopen, en overstappen naar een PCI-E videokaart.

    Bij Alternate kom ik dan op het volgende uit:

    - AMD Athlon 3200+ Boxed (Venice) 209,- euro
    - Asus A8N SLI 135,- euro
    - Leadtek Winfast 6600 GT Extreme 199,- euro

    Totaal 543,- euro

    Net iets boven je budget, maar dit lijkt mij een betere optie dan dat je een AGP moederbord koopt nu?
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, lijkt me wel een goed idee. Ik heb net een klasgenoot gebeld en die heeft wel interesse in die 6600 GT AGP. Hij had Battlefield 2 gekocht en dat zwarte beeld viel een beetje tegen met een TI4200. :+

    Aangezien ik die videokaart wel kwijt raak, krijg ik er ook wat meer budget bij. Zou het dan niet beter zijn om dan een 3500+ te nemen?
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Een 3500+ is niet véél sneller dan een 3200+. Het verschil is niet zo groot. Wellicht kan je er over nadenken om het extra budget te gebruiken om een 6800 GT, of Radeon X800 XL te nemen in plaats van een 6600 GT.
    Een 3200+ i.c.m. een X800 XL/6800 GT is aanzienlijk beter/sneller dan een 3500+ met een 6600 GT.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, ik heb effe bij Alternate gekeken, een 3500+ Venice kost 299 euro en een Asus X800XL kost daar ook 299 euro. Het moederbord word dan een Asus A8N SLI voor 135 euro. Het is dus of een 3500+ met een 6600 Gt of een 3200+ met een X800XL. Dan lijkt de laatste optie mij idd de betere keuze.

    Bedankt voor de hulp.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Graag gedaan ;)

    De laatste optie is naar mijn mening i.i.g de betere keuze. Je hebt meer grafische kracht voor je geld.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  12. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nog mijn nieuwe computer en blijkt dat er op C: 24 GB Ram opzit en dan moet de rest denk ik wel op E: zitten
    Maar als ik E aanklik staat er:
    Deze schrijf is niet geformateerd wilt u hem nu formatteren?

    JA Nee

    Wat te doen?
     
  13. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekozen voor de XFX 6800GT 256mb PCI-E. Is dat een goede keus?
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    omdat de prijs van de 6800gt agp en de 6600gt gelijk zijn :D , als je de 6800gt in pci moet kopen ben je ook weer 150 euro meer kwijt...

    kun je ook op een pci-e moederbord een agp kaart aansluiten?

    en wat is dan beter om te doen, deze kaart: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=J9GV39

    of deze:

    http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304727&cks=PRL
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vergeet niet dat dit geen "echte" 6800 GT is! Dus niet met GDDR3 geheugen maar met DDR geheugen, 128MB geheugen i.p.v. 256MB, 700MHz geheugen i.p.v. 1000MHz. Hij heeft wel 16 pipelines, net zoals de "originele" 6800 GT.

    ASUS V9999GT AGP:
    Kloksnelheid: 350MHz
    Geheugen kloksnelheid: 700MHz DDR
    Geheugeninterface: 256bits
    Pixel Pipelines: 16

    XFX 6600 GT Extreme PCI-E:
    Kloksnelheid: 510MHz
    Geheugen kloksnelheid: 1100MHz GDDR3
    Geheugeninterface: 128bits
    Pixel Pipelines: 8

    Er zijn zogenaamde hybride moederborden in omloop, waar je zowel een AGP als een PCI-E 16x slot op kan vinden. Deze zijn volgens mij slecht te krijgen. En of ze evengoed presteren weet ik niet.

    Dus, 16 pipelines, zijn natuurlijk sneller dan 8.
    En een 256bits geheugeninterface, is beter dan een 128bits geheugeninterface. Maar 1100MHz GDDR3 geheugen is sneller dan 700MHz DDR geheugen.

    De XFX 6600 GT Extreme heeft een geheugen bandbreedte van 16GB/sec, en de Asus V9999GT een bandbreedte van 22,4GB/sec. Deze heeft ook het dubbele aantal aan pipelines. Dus ik zou zeggen dat de Asus V9999GT sneller zou zijn dan de XFX 6600 GT. Maar dat zou je even na moeten kijken voor de zekerheid.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2005
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 24 jul 2005
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar bij Tomshardware hebben ze de originele 6800 GT (AGP) getest, en niet die Asus versie. Ik heb ook even naar die links gekeken, maar in 3DMark05, Doom3 e.d. is de 6800 GT AGP altijd sneller dan een 6600 GT. Alleen in Half Life 2 is het om en om, behalve op de hoge resoluties, met alle toeters en bellen aan.

    Bij Alternate heb je ook de originele 6800 GT AGP van Asus (V9999GT), die kost nu 249,- euro.

    Ik zou voor een 6600 GT Extreme Gamers Edition gaan, die is namelijk PCI-E, en dat is gewoon beter om nu te kopen, bij de aanschaf van een nieuw systeem.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2005
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon even formatteren (tenzij er al data op zou moeten staan), maar 24 gb ram lijkt me sterk ;). Er zit gewoon 24 Gigabyte op die harde schijf. RAM is werkgeheugen :+
     
  19. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik :+
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wessiej er staat volgens mij gewoon nog niets op je E partitie, anders gebruik je een programma als Partition Magic om het ff te checken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina