1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een Amd Athlon 64 3500+ Venice en een Amd Athlon 64 3500+ Venice Boxed? De Venice Boxed is stukken duurder maar voor de rest zie ik geen veschil in de specificaties...
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    het verschil tussen die 2 is dat bij de boxed versie een koeler bijgeleverd word. Bij de andere is dat niet zo en moet je er nog een koeler bijkopen!
     
  3. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt voor de reactie.
     
  4. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    is de radeon x700 mobile een goede kaart? Het is voor een laptop
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, is een prima videokaart voor een notebook ;)
     
  6. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een 3000+ socket 939 processord een bottleneck voor een PC met een 6800GT en 1024mb intern geheugen? Ik zit krap met mijn budget, is die 3000+ verantwoord?
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    volgens mij niet, maar je zou ook nog even kunnen doorsparen voor een 3500+ deze is toch wel sneller!
     
  8. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Prijs van de 3000+ = €115,- en die van de 3500+ = €259,-.

    Prijs/Kwaliteitsverhoudingsgewijs (mooi scrabblewoord..:D), welke raad je mij dan aan?
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het lukt me maar niet om op sites als alternate een goede configuratie te maken.. telkens komen de kast/voeding met het moederbord in conflict..
    ik heb hier thuis nog 2 IDE harde schijven, een floppydrive, een cd-brander, en een dvd speler.
    Daarbij wil ik gewoon een kast+voeding, moederbord, werkgeheugen, processor en een grafische kaart.
    Maar alternate lijkt mij niet lief te vinden, aangezien het een groot conflict worden.
    Het is gewoon een office/msn/windows media player/surf pc voor mijn zusje die toch niet wil gamen.
    Dus ik heb eigenlijk geen zwaar systeem nodig, 350 watt voeding, 512 MB werkgeheigen, en een lichte videokaart (ati radeon 9200 se 128 mb ofzo).

    weet iemand hiervoor nog een leuke configuratie?

    /edit:
    is de MSI K8T Neo-FSR een goed moederbord voor dit systeem?
    of is socket 754 geen goed idee?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    let wel op he.. die 3000+ is geen boxed versie en dus zul je er ook nog een koeler bij moeten kopen! De amd athlon 64 3000+ venice boxed kost zo rond de 145 euro! Ik zou dan een 3000+ nemen, en hem proberen over te clocken!
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    zoals je zelf al zegt is het een office/msn/windows media player/surf pc. Ik neem aan dat je hem later niet zal gaan uitbreiden! Daarom kan je beter het goedkopere socket 754 nemen! Alternate heeft gewoon een klote configurator(bestaat dit woord wel?) Probeer het op een site als bijvoorbeeld www.cool-prices.nl allemaal los te bestellen! Ik neem aan dat je hem dan wel zelf in elkaar kunt zetten aangezien je ook van plan bent om de harde schijven dvd speler en floppy er zelf in te zetten! Ik zal anders wel even een leuke configuratie maken!

    edit/ hier heb je een configuratie van cool-prices:

    A-Open QF50A White/Blue 44,95
    Kingston 512MB DDR PC3200 CL3 47,90
    Asus K8S MX 56,95
    Athlon 64 2800+ Skt 754 800 FSB Boxed 512 KB 126,95
    ASUS A9250/TD 128MB AGP 36,95
    totaal prijs: 313,70
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben echter wel van plan om de pc ooit nog uit te breiden, als er weer nieuwere programma's komen etc. die meer nodig hebben
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    al wil je hem nog uitbreiden moet je toch echt socket 939 nemen! Want voor socket 754 word er niks meer ontwikkeld!
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    is dit iets?
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor socket 754 komen alleen nog Semprons uit, geen Athlon 64 CPU's meer. _0/
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    beetje magere videokaart, en die HD is ook niet echt groot, het licht aan wat je ermee wil doen :cool: voor internetten enz. is ie goed genoeg
     
  17. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar intern geheugen. Is het verstandig om PC3200 400 2x 512mb OEM geheugen te kopen? Wat is OEM eigenlijk?
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    (pronounced as separate letters) Short for original equipment manufacturer, which is a misleading term for a company that has a special relationship with computer producers. OEMs buy computers in bulk and customize them for a particular application. They then sell the customized computer under their own name. The term is really a misnomer because OEMs are not the original manufacturers -- they are the customizers.

    Contrast with IHV.

    /edit:
    ik wil eigenlijk gewoon een 40 GB HDD erin zetten, zelf gebruik ik nog geeneens 40, en de pc is voor mijn zusje die minder achter de pc zit..
    de videokaart heeft 128 mb, dus trekt spellen als rollercoaster tycoon makkelijk, en dit is ook het zwaarste spel wat ze speelt.
    verder is het PCI-e, en dus makkelijk uit te breiden, of kan ik beter een iets zwaardere kaart nemen, zodat het een lange tijd vooruit kan, en de pc nog iets soepeler loopt?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  19. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    OEM = Original Equipment Manufacturer

    /edit: post van mr.E over het hoofd gezien :cool:
     
  20. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om zelf een pc in elkaar zetten, om de kosten te beperken.
    maar is dat moeilijk zelf een pc in elkaar te bouwen,want wat de moeilijkste lijkt daar aan is het fan en het procesor in elkaar te zetten ,maar is dat ook zo moelijk want met dat koelpaste en zo lijkt mij het moeilijk,en ik heb best veel verstand van computers.

    edit:// past deze cooler op deze cpu
    met deze moederbord

    en betekent nu oem dat je alleen de cooler krijgt en geen koelpaste en zo bij krijgt . alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina