1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Het enige wat klopt aan dit verhaal is dat 2x 256 beter is dan 1x 512 mb, alleen zou ik dan 2x 512 mb adivseren ipv 1x 512 mb. Voor de rest is dit echt totale onzin. Zit totaal geen kern van waarheid in, slaat gewoon helemaal nergens op. |:-
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de spellen wel zouden lopen ALS ze zou willen gamen, maar wel op de allerlaagste resolutie etc..
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    je begint goed maar gaat dan gruwelijk de fout in _O_

    @mr. e: inderdaad, dat zou dan alleen maar komen door die *** videokaart, 6600 GT erin en je kan veel meer draaien
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas, budget van 400 ongeveer..
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @mr E: en je kan echt niet verder doorsparen voor een upgrade? dit systeem is voor kantoortoepassing goed, maar voor games echt niet

    heb je wel de molex stekker goed in de videokaart?
     
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Is niet nodig bij PCI-express!
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het is pc voor mn zusje, en mn ouders betalen.
    ik ga zelf DUS NIET doorsparen voor de pc van haar
     
  8. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Als mijn vader een callcenter wil openen voor zijn bedrijf heeft ie dan alleen een server nodig en monitoren toetsenbord en muis, of een sever met 30 complete pc's? Want er moeten 30 mensen op gaan werken. Jullie voelen natuurlijk al de vraag :), welke server is er dan voor geschikt, het zou ook fijn zijn als de server lang meegaat dus ook straks bijv. iets meer mensen aan kan. En als er pc's op moeten, dan gewoon de goedkoopste want ze hoeven alleen maar adressen door te voeren.

    Nu het netwerk daar. Als 1 iemand heeft gebeld en een afspraak heeft gemaakt, dan moet dat naar iemand anders die die afspraken inplant voor de mensen die bij de klanten langsmoeten, dat moet dus via de server. En op het einde van de dag moet het netwerk zelf alle afspraken naar de desbetreffende persoon kunnen e-mailen.

    Welke server en/of pc's zijn hiervoor geschikt?

    Of kan dit allemaal zonder server en alleen pc's aan elkaar koppelen, of kan het met 1 server en de monitoren en toetsenborden en muizen?

    Graag advies en ook meer info is altijd welkom!

    Alvast Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruiken de meeste bedrijven niet gewoon een grote server met computers, waarop windows NT staat, daarop aangesloten?
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ik hoor nu inderdaad soms het geluid dat een naald lang metaal sluipt uit mun hardeschijf komen...welke nieuwe hardeschijf raden jullie me aan? ik heb nu eentje met 80 gb...

    toen ik het net weer hoorde kreeg ik een blauw scherm waar een heel verhaal opstond, wat oa inhield dat windows afgesloten moest worden...kan dit iets met de hardeschijf te maken hebben?
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon een server en allemaal losse computers. Vervolgens een dikke harde schijf in die PC waarop alle informatie opgeslagen wordt zodat iedereen erbij kan. Wat voor server enzo: geen idee. Maar als ik jouw vader was zou ik me niet baseren op wat mensen op een Xbox siteje zeggen. 8)
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou wel een goed merk nemen als Western Digital of Seagate. Voor de rest maakt het niet zoveel uit.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    @Ghost Leader, ik heb dit topic de laatste tijd in de gaten gehouden en het valt me op dat je voor zowat elke onderdeel dat je voor je pc nodig hebt, je een nieuwe post maakt. Is het niet makkelijker en overzichtelijker zowel voor jouw als voor de mensen die posten in dit topic dat je alles wat je nodig hebt in een post zet?

    Maar volgens mij is dit wel een aardige harde schijf:

    Seagate Barracuda 7200.8 250 GB voor 109 euro bij alternate. Heb je meteen voorlopig even voldoende ruimte.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2005
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hey,

    ik heb al zo'n 2 jaar een Packard Bell PC. Op het moment van de aankoop vrij krachtig.. Maarja, de ontwikkeling staat niet stil, dus merk ik bij spellen als World of Warcraft dat 512 MB net iets te weinig is.

    Dus daarom wil ik er nog 512 bij plaatsen. Maar mijn vraag is:

    Kan dat bij Packard Bell pc's? Ik heb namelijk mij ooit laten vertellen dat het aanpassen van de hardware niet mogelijk is...

    Alvast bedankt :)
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk het wel. Schroef je kast eens open en kijk op je moederbord of er een slot vrij is. Volgens mij moet dat wel kunnen.
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een gigabyte ga-7vm400AMF mobo en daar zit ddr ram in, nu zag ik ook ddr2 te koop, en dat is net wat goedkoper kan ik die er gewoon in pleuren naast mn ddr 512mb?

    maw, kan ddr2 in een ddr mobo en werken ddr2 en ddr goed samen?
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee dat zal niet samen werken. Je moederbord moet in ieder geval DDR2 ondersteunen, en dat doet ie niet. DDR2 geheugen past niet in een DDR slot.

    Je hebt wel hybride moederborden, waar je dus DDR sloten en DDR2 sloten op zitten. Maar ook dan kan je ze niet naast elkaar gebruiken.

    Staat ook in de specificaties van je moederbord: geschikt voor 2 x DDR-DIMM (PC2100, PC2700 en PC3200).
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan met gemak het geheugen uitbreiden. Het aanpassen van de hardware is ook prima mogelijk. Het enige probleem dat je tegen kan komen is dat ze bijvoorbeeld tv-kaarten of multimedia cardreaders van "unieke" aansluitingen hebben voorzien.

    Wat is het modelnummer van de pc? Dan kan je via de Packard Bell site ook de nodige informatie achterhalen.

    Als CPUID v1.29 even download, kan je zien hoeveel geheugenbankjes er aanwezig zijn, en wat de snelheid van je huidige geheugen is.
     
  19. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    Welke Behuizing kan ik het beste nemen.
    deze of deze en welke heeft beter kwaliteit voeding
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Antec maakt kwalitatief erg goede behuizingen, en voedingen. Afhankelijk van het systeem dat je gaat voeden, zou ik voor de Antec gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina