1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    die nieuwe asus 450 W voeding kwam ook goed uit een test, kan het mishebben hoor ;)

    maar antec heeft zich al bewezen op het gebied qua voedingen en asus komt er net bij kijken
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, die kwam goed uit de test :9.

    Voedingen die Asus er bij leveren zijn aardig, maar niet geweldig. Ligt ook aan de hardware die je er op aan gaat sluiten natuurlijk, of ie het kan trekken.

    Dus twee stemmen voor de Antec tot zover :+
     
  3. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja hoor, het is naast een dvd-brander ook gewoon een cd/dvd-speler.
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Drie. :)
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Afgelopen vrijdag heeft er bij ons in de buurt een blikseminslag plaats gevonden. 2 van m`n pc`s zijn nu naar de klote, maar dat even terzijde :mad:.

    M`n buren hebben "geluk" gehad, want daar heeft alleen het moederbord de geest gegeven. Het is een Microstar pc, gekocht bij Media Markt, waar ze helaas geen garantie meer hebben. Windows XP Home is als oem versie meegeleverd, op zo`n recovery cd. Nu gaan ze morgen een vervangend moederbord kopen, maar ze vragen zich nu af, of die recovery cd nog wel gaat werken? Media Markt wist hier geen antwoord op te geven.

    Heeft iemand een idee hierover? Ze kunnen natuurlijk bij de aanschaf van een nieuw moederbord een oem-licensie kopen van XP Home, maar dat willen ze natuurlijk liever niet, omdat ze er al één hebben...
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Volgens mij heeft dat alleen maar wat te maken met de dingen die op de hd zelf staan. Niet met het mobo oid. Heb voor win ME ook ooit zo'n recovery disc gehad. Die pc is ongeveer 6x kapot geweest. Ik weet alleen niet meer of ik die voor of na reparatie had gebruikt...


    En guess what? Vrijdag is bij mij ook weer de bliksem ingeslagen.
    Voeding zeker, mobo misschien kapot. Verder een switch, router, 2 netwerkkaarten, een 8ms TFT'tje en een tv. Duur grapje. :mad:
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aha, dus waarschijnlijk staat win xp gewoon ergens op een partitie op de hd. Anders stop ik gewoon het nieuwe moederbord in de pc, en dan maak ik voor de zekerheid een image, mocht de recovery niet meer werken. Echt irritant die gare recovery cd`s :mad: Doe er dan gewoon een win xp oem cd`tje bij :confused:.

    Ik had gelezen dat het aantal schadeclaims door blikseminslag afgelopen week behoorlijk hoog was. Maar de verzekering gaat gelukkig alles vergoeden, dus vandaag maar nieuwe shit gaan halen O-). Zal wel weer stervens druk zijn bij Alternate.....

    Zaterdag heb ik een goede spanningsbeveiliger gekocht van Belkin, deze. Als het een volgende keer mis zou gaan, dan zijn alle onkosten voor Belkin! Das nog eens garantie :9
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    en wat is de claim als ik vragen mag, dan weet ik een beetje wat arjan gaat halen O-)

    trouwens bij mij hier zijn alle stekkerdozen (6) aangesloten op 2 spanningsbeveiligers, hoewel het hier nooit zo erg onweert je weet maar nooit. Die fout van Nuon van de week kan ook hier gebeuren.......dan heb ik opeens 380 V op me voeding......denk niet dat mijn voeding die anabolen stoot zo leuk vind
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Eén pc is zelfbouw en de ander is een Sony Vaio pc. De verzekering gaat ervan uit dat het twee nieuwe systemen moeten worden, omdat ze beide kapot zijn. De Vaio moet worden gerepareerd door Sony, dus ik heb geen idee wat dat moet gaan kosten. Van de verzekering moesten de onderdelen van de andere pc, gelijkwaardig zijn qua snelheid. Beetje klote enerzijds. Ik betaalde twee jaar geleden 475 euro voor een P4 3,0GHz, en dan ga ik er nu één van 199,- in terug stoppen. Maarja, afschrijving hé :confused:. Dus ik heb ongeveer gelijkwaardig gekocht :+

    Dit is het geworden, van defect naar nieuw:

    * Intel P4 3,0GHz => AMD Athlon 64 3200+ venice s-939
    * MSI 865PE Neo 2 Platinum => MSI K8N Neo2 Platinum 54G
    * Kingston HyperX 1GB CL2 DC-kit => Corsair XMS Twinx1024 XL CL2
    * XFX GeForce 6800 GT AGP => Asus AX-800 Pro AGP
    * Tagan 480W => Enermax Noisetaker 370W
    * 2x Seagate Barracuda 160GB P-ATA => 2x Maxtor DiamondMax 10 250GB S-ATA

    Ik heb het niet te gek gemaakt. Ik wilde het juist nog even een paar maandjes uitzingen met m`n oude systeem. Ik zou namelijk wachten tot ATI`s R520 uitkwam, en overstappen naar PCI-E. Mja, toch een aardige upgrade dan maar :cool:. Nu eerste de boel eens in elkaar gaan zetten...
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    is x800 pro sneller dan 6800 GT? nee toch?
    en je voeding? ik bedoel die tagan is toch echt wat beter ;)
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb geen idee, het is wel een vivo, dus effe flashen naar XT :9. Maar een 6800 GT i.c.m. een nForce 3 chipset is geen goede keuze. Dan krijg je gegarandeerd last van de "10sec stutter" kwaal, volgens de gebruikers op guru3d/nvnews e.a. fora.

    Tja, die voeding ik weet het niet eigenlijk. De Tagan was al lekker stil, en zeer goede specs. Maar die Enermax is net weer wat stiller, en het enige verschil zit hem in de +3.3V lijn. En ze hebben alle twee een gecombineerd vermogen van 240W.

    Ben benieuwd of alles het doet, anders moet ik weer terug naar Barendrecht :eek:. Alleen de fans draaien namelijk :confused:
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    heb je wel alle stekkers erin :p (en dat vraag ik aan jouw :+)

    als de fans draaien doet iig je 12 volt lijn het, ik neem aan dat je 12 volt fans hebt
    doet je p4 stekker het? pak anders een multimeter en ga de p4 lijn en de mobo 24 pins lijn na
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hahaha :D Iedereen kan weleens wat vergeten toch :9
    Zoals vergeten om de I/0 schakelaar van de voeding om te zetten, en vervolgens al vloekend alles uit de behuizing te halen, en opnieuw aan te sluiten O-)

    Maar goed, ik heb de batterij er even uitgehaald, en de bios gereset, en nu start ie wel helemaal op?! Vaag, maar alles lijkt gelukkig te werken :9. Nu het ergste van alles.... Windhoos installeren met alle driver zooi enz... :mad:
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    whahahahahhaha die ga ik onthouden _O_

    "arjan en de I/O schakelaar achterop de voeding"


    trouwens windows is toch niet zon ramp, ik zou iig partition magic eens op gaan zoeken :D
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe, nu neemt nooit niemand meer iets van mij aan :+

    Windows is idd niet zo erg, alleen het opschonen van alle standaard rotzooi die mee wordt geinstalleerd. En dan SP2 nog, firewall, tig (windows)updates etc....

    Maar ik ben klaar nu, en alles doet het prima. Zo effe wat games proberen, en wat benchmarks.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zit met een dilema (denk ik :p). Een Asus V9999 GE kost hier nu ongeveer zo'n €200 en ik heb hier een 6600 GT insteken. Nu ben ik er over aan het denken om die Asus te kopen mits ik mijn 6600 GT voor een aardig prijsje kan verkopen.

    Nu is mijn vraag of het wel een upgrade is die zijn geld waard is? En hoe zit het met de prestatie van die kaart? Want desondanks alle reviews die ik heb gelezen krijg ik geen oog op de algemen prestatie van die Asus.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De V9999 GE is toch een AGP videokaart, en geen PCI-E?
    Hij is wel sneller dan de 6600 GT. Het is een 6800 met de snelheden van een 6800 GT, maar dan met 12 pipelines.
    Misschien heb je iets aan deze review?
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De V9999 GE is inderdaad AGP, maar mijn 6600 GT ook ;).

    Uit alle reviews die ik nu heb gelezen, leid ik af dat de V9999 GE iets lsecht presteert dan de 6800 GT en ongeveer hetzelfde als de X800 Pro. Het kopen waard dus, mocht ik mijn 6600 GT voor een redelijke prijs kunnen verkopen :).

    Met wat geluk kan die alles unlocken en heb ik een volwaardige 6800 GT :D (als de cooling mee werkt want daar zijn naar het schijn af en toe wat problemen mee).
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dan is het een erg goedkope kaart ;)
    en die koeling....dan koop je een zalman 770 (of hoe die vga koeler ook heet :eek:)

    :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina