1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik had hier een poosje geleden al gepost dat mijn moederbord al niet meer zo best was. Sinds gisteren werkt mijn pc niet meer. Ik Alternate gebeld en die zeiden dat ik mijn pc maar langs moest brengen en dan zouden ze hem testen. Vandaag kreeg ik het test rapport te horen en het blijkt dat mijn moederbord kapot is. Deze ga ik morgen vervangen voor de MSI 865PE Neo2-V.

    Ik hoop dat mijn ellende nu eindelijk over is. Constant vastlopen, lagere scores in benchmarks en een zeer onstabiel systeem.
     
  2. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    het is misschien een domme vraag, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar even: Je kunt een on-board videokaart gewoon laten vervangen?
    En je kunt windows XP installeren met dezelfde CD waar iemand anders het op een andere pc het ook al heeft gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee, je kan je on-board videokaart niet laten vervangen. Je kan er wel gewoon een PCI/AGP/PCI-Express videokaart insteken ;).

    Normaal wel, maar dan heb je nog geen cdkey hé }:] :+.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ohhhh the answer :+

    installeren kan ja......maar registreren........:p
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aha, dan is het zeker de moeite waard om te kopen ja :9. Zou wel mooi zijn als je alle pipelines open kan krijgen.

    Klote, maar je zou toch al die onderdelen upgraden? En werkt alles nu wel goed :+
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou eerst eigenlijk alles upgraden ja. Maar ik heb achteraf eens lopen nadenken en toen dacht ik van, tja is het nou echt nodig?

    Ik ben dus gisteren bij Alternate geweest. Ik zou de MSI 865PE Neo2-V gaan halen. Toen ik thuis weg ging was hij volgens de site nog op voorraad, maar toen ik eenmaal bij Alternate was, hadden ze hem niet meer op voorraad.

    Toen heb ik besloten om de MSI 865G Neo2-PLS te nemen, deze was gelukkig wel op voorraad. Vandaag is alles ingebouwd en alles werkt gelukkig weer perfect!

    Ik heb van de week wel de 6600 GT verkocht. Nou zag ik toevallig een leuke aanbieding bij powerline, een X800 Pro (AGP) van Asus . Deze heb ik vandaag gehaald en erin gezet. Het systeem is nu weer helemaal top. Het hele systeem draait heerlijk. :cool:
     
  7. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    maakt niet uit welk moederbord he? En het maakt toch verder niet uit welk moederbord je hebt als je maar 1 videokaart hebt?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @ wouter: een x800 pro voor maar 200 euro :eek:

    ik was de 1e in nederland met een agp 6600 GT voor 239 euro :eek:
     
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nu bij een vriend die pas een laptop heeft, we zijn net BF2 aan het spelen, maar we zien alles uitgerekt omdat het een widescreen is met een ati radeon x600.
    Bij mij zijn en ongeveer 12 resolutie standen en bij mijn vriend maar 2???? dus geen widescreen stand??!?! hoe kan dit, alle patches van bf2 zijn geinstaleerd etc..... help mij :)

    edit bij de desktop zijn wel de goede resoluties beschikbaar.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2005
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    BF2 ondersteunt standaard geen widescreen, je moet in je ini file resoluties toevoegen (oid, zoek anders eens op google naar bf2+widescreen). Maar dit is niet het juiste topic hiervoor.
     
  11. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eindelijk een geschikte computer gevonden, maar ik heb wat vragen.
    Wat is een sata raid controller? Als je 1 videokaart hebt maakt het verder niet uit welk moederbord je hebt? Wat is het verschil in geluidskaarten?, behalve dan of het 5.1 6.1 of 7.1 ondersteund.
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Een sata raid controller weet ik niet precies, maar het heeft volgens mij wat te maken met aansluiten van harde schijven oid.

    Voor videokaarten maakt het wel uit wat voor moederbord je hebt, als je een vga kaart hebt, kan je die niet in een moederbord steken met alleen pci-e ondersteuning voor je videokaart, andersom geldt hetzelfde.

    geluidskaarten variëren vooral in kwaliteit en uitgangen, sommige hebben wel een optische uitgang, anderen weer niet etc.

    maar ik ben verder niet zo'n expert op dit gebied, dus als iemand anders dit wil bevestigen, graag..
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    sata raid is idd voor het aansluiten/aansturen voor je hd's. Als je er meer over wilt weten, zoek eens op GoT ofzo.

    Videokaarten klopt wat mr.E zegt, evenals de geluidskaarten.
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    de rest staat hier

    misschien even doorlezen, voordat je beslist.. dan weet je ook meteen wat de voor- en nadelen zijn van dat soort dingen
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een s-ata raid controller maakt het mogelijk om je s-ata hardeschijven in speciale opstellingen te laten werken. Je kan er dan bijvoorbeeld voor kiezen dat ie op schijf 1 alle gegevens zet, en deze tegelijkertijd op de 2e schijf zet als een backup. Mocht dan om wat voor reden ook de 1e schijf uitvallen, pakt de 2e schijf automatische over. Maar als ze alle bij kapot gaan heb je daar niet zo veel aan :+.

    Dan heb je ook nog een mode, waarbij de gegevens over twee of meerdere schijven wordt verdeeld. Zo nemen de lees- en schrijfsnelheid van de hardeschijven enorm toe.

    Edit//

    Laat maar, mr. E was me voor 8)
     
  16. Rareman

    Rareman Vroooom!

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu te kijken voor een nieuwe videokaart. Op het moment gebruikt mijn pc namelijk een ingebouwde videokaart in mijn moederbord, maar dat kan natuurlijk veel beter.
    Mijn systeem:
    AMD Sempron 2400+ (1,667 Ghz)
    512 MB DDR RAM
    Asrock K7S41GX moederbord

    Na een beetje zoeken kwam ik uit op de Geforce 6600 en de Geforce 6600GT (allebei de AGP 8x versies). Alleen vraag ik me nu af of de 6600GT misschien een beetje overkill is voor mijn systeem. Dan kan ik misschien beter voor een 6600 gaan? Het prijsverschil tussen de twee is namelijk al snel zo'n 50 euro. Is dat het prestatieverschil wel waard?
     
  17. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    wat wil je met je pc gaan doen?
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is zeker het prestatieverschil waard. Als je gewoon wilt gamen op deze PC zou ik echt een 6600GT kopen.
     
  19. Rareman

    Rareman Vroooom!

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil idd een beetje goed games kunnen spelen op mijn pc. Een Half-Life 2 of Doom 3 zal sowieso niet zo lekker draaien op mijn pc, maar bijvoorbeeld C&C: Generals zou ik wel vlot willen kunnen spelen. Verder wordt ook photoshop regelmatig gebruikt (al weet ik niet of de videokaart daar invloed op heeft).
     
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de nieuwere games is iets meer werkgeheugen ook wel leuk, en een nieuwe videokaart ook nodig, maar ik vraag me af of je processor dan niet de bottleneck wordt..

    een videokaart heeft iig wel invloed op photoshop, dat wel
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina