1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu de binnenkant van mijn computer bij elkaar. Ik heb ook al een monitor en waarschijnlijk sluit ik mijn computer aan op mijn stereo. Ik heb dus nog nodig: muis en toetsenbord. Mijn vraag dus: weet iemand een goedkoop draadloos setje? (mag ook gescheiden)
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    of het goedkoop is weet ik niet, maar een goede draadloze muis had ik laatst bij een vriend gezien, die had een draadloze muis met oplaadbare batterijen, maar als die bijna op waren stak hij een adapter in het stopcontact en de plug in zn muis en kon hij doorgamen.
    Zo kon hij na het computeren zijn muis opladen, en later weer fijn draadloos doorgaan.

    ik zou of zo'n muis nemen, of eentje met docking station, aangezien het eruit halen van batterijen, en er weer opnieuw indoen snel voor slijtage zorgt..

    er zijn veel wireless desktops verkrijgbaar, maar voor de muis moet je misschien in de winkel ook kijken welke het lekkerst in de hand ligt..

    hetzelfde geldt voor het toetsenbord, alleen daarbij hoef je geen adapter te halen, aangezien de batterijen bij mijn toetsenbord veeeeeeeeeeeel langer meegaan dan die van de muis, en ik aanneem dat dit bij meerdere toetsenborden zo is.

    gamers geven trouwens nog steeds de voorkeur aan een optische muis met draad, omdat dat betrouwbaarder is (en op een LAN kan wireless soms gaan storen)
     
  3. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    mwoh ik heb zelf de mx1000 laser muis draadloos die kost wel 69.99 maar werkt perfect en op elk oppervlak !!!

    toetsenbord boeit me niet zo veel ik heb een merkloze van 5 euro dus als een x cola oid overheen gaat is het niet zo erg
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt Arjan & Sic,

    Heb eerst een defragmentatie gedaan en hem nu op begin grootte 768MB gezet, en Maximale grootte 768MB. Hij stond trouwens op 330MB begin en 400MB Maximale grootte, dat hij dat zelf heeft gedaan dan. Ik denk ook dat tegenwoordig 256MB te weinig is voor de nieuwe spellen, dus moet ik gewoon wat erbij kopen. Nog even 1 laatste vraag: Een vriend had voor me 256MB RAM los die ik van hem mocht hebben, kan je die er dan gewoon bijplaatsen, zodat je dan meer RAM geheugen hebt? Of gaan er dan rare dingen gebeuren. Sorrie heb niet zo heel veel verstand van al die technische dingen, ook al moet ik wel vaak achter me pc werken. :eek:
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het ligt er net aan wat voor type het is, niet ieder geheugen past overal..
    en het KAN zijn dat het niet goed samenwerkt met je geheugen wat er nu inzit, maar dat moet je opzoeken of proberen..
    als het past in je geheugenslot, dan lukt t meestal wel
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich zou dat heen problemen kunnen geven, maar het moet wel van hetzelfde type zijn. Ik zou even kijken met het programma
    cpu-z wat voor`n soort geheugen je in de pc hebt zitten (SDRAM of DDR-SDRAM), en op welke snelheid dit loopt. Dan kan je dat vergelijken met het geheugen dat je kan krijgen. Kijk ook meteen of je nog voldoene geheugensloten vrij hebt. Misschien heb je maar twee sloten beschikbaar, waar nu 2x 128MB in zit.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Het gaat om de iiyama prolite E435S. Maar mijn vader heeft er net even naar zitten kijken, en hij zegt dat het ook wel eens aan de videokaart kan liggen! Dit vind ik heel erg vreemd aangezien ik toen ik op vakantie ging nergens last van had, en er kan ook niks mee gebeurt zijn aangezien de stekker van mijn pc niet in het stopcontact zat, en ook de stekker van mijn monitor niet.

    Trouwens zou het ook aan de drivers van mijn videokaart kunnen liggen? ik gebruik nu de forceware 71.81 drivers! Misschien wanneer ik nieuwe installeer dat hij het dan wel doet?
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2005
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je nog een andere pc? misschien ligt het aan het beeldscherm op zich..
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb hier nog een andere pc staan! Ik zal de monitor daar morgen eens op aansluiten om te kijken of het een probleem met de monitor is!

    En ik heb nu de drivers vernieuwd heb nu 77.72, maar het probleem is er nog steeds! Ook heb ik een de computer via een herstelpunt dat ik heb gemaakt voordat ik op vakantie ging terug gebracht, maar ook dit hielp niet! Iemand enig idee wat ik nu kan doen?
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heb dat programmatje opgestart, en weet niet of dit het goede tab blad was (zie screen), maar er staan 2 slots op 1 die dus 256MB is en de andere in emty. Dus moet ik kijken of het een DDR geheugen is wat ik kan krijgen? Zal straks wel even die gozer vragen wat voor een soort geheugen het dus is. Bedankt voor de hulp. :)
    [​IMG]
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ok ik heb mijn monitor net aangesloten op de laptop van mijn vader, en daar heb ik het probleem ook. Het ligt dus aan de monitor! Of zou het ook aan de d-sub kabel kunnen liggen? Ik zou deze van de andere pc af kunnen halen toch om hem hier te kunnen testen toch?

    Ik vind het trouwens wel raar dat wanneer ik op de knop auto setup druk dat hij dan heel eventjes wel gewoon goed beeld geeft zoals ik het altijd had!
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou je idd nog even kunnen proberen ja.

    Staan er voorwerpen in de buurt van de monitor die kunnen storen (elektromagnetisch kunnen storen)? Probeer anders eens de degauss of demagnetize functie van de monitor. Anders denk ik dat ie helaas kapot is....
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2005
  13. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=NMZT12&
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=NMZE03&
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=NMZL91&
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=NMZM62&#tecData

    maakt het nog uit welke van deze ik neem? De trust heeft een houder die de muis vanzelf oplaadt dus zijn daarvoor geen batterijen nodig, lijkt mij handig maar is het ook echt zo?
    En weet iemand nog een draadloos toetsenbord van ongeveer dezelfde prijs als die muizen?
     
  14. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou geen Trust nemen. 'k Zou altijd voor Logitech gaan. Draadloos toetsenbord voor zo'n prijs kan je zelf ook wel zoeken...
     
  15. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, heb onderhand er al 1 gevonde,
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een nieuwe dvd brander en ik heb de keuze tussen deze 2:

    Samsung 16x +/- DVD Brander
    # Schrijven : DVD-R: 16x, DVD+R: 16x, CD-R: 48x Herschrijven : DVD+RW: 4x, DVD-RW: 4x, CD-RW: 24x
    # Lezen DVD-ROM: 16x, CD-ROM: 48x
    # Dual Layer
    # Ondersteunt DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+R9, DVD+RW, DVD-Video
    # CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Audio, CD Extra, CD Text, CD-I Ready, CD-Bridge, Photo-CD, VideoCD, Hybrid CD
    Prijs E 43
    ------------------------------------------

    NEC 3520 16x +/- DVD Brander
    # Schrijven : DVD-R: 16x, DVD+R: 16x, CD-R: 48x Herschrijven : DVD+RW: 4x, DVD-RW: 4x, CD-RW: 24x
    # Lezen DVD-ROM: 16x, CD-ROM: 48x
    # Toegangstijd 120 ms voor CD; 140 ms voor DVD
    # Buffer 2 MB
    # Aansluiting IDE / ATAPI
    # Ondersteunt DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+R9, DVD+RW, DVD-Video
    # CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Audio, CD Extra, CD Text, CD-I Ready, CD-Bridge, Photo-CD, VideoCD, Hybrid CD
    # Opmerking Dual layer
    Prijs E 55
    -----------------------------------------------

    Voor welke zal ik gaan?
     
  17. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de NEC 3520 en die bevalt me goed!.
    Maar even een n00b vraagje ook all gaat ie niet over nieuwe pc's eigelijk.
    Stel je hebt een download staan en het duurt nog wel even.
    Gaat hij dan verder als je je computer in stand by mode zet?
    Doe dat namelijk nooit en wou het wel eens weten!
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet in standby zetten, je download gaat dan niet door. Het enige wat je kan doen is je beeldscherm uitzetten..
     
  19. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik download soms wel iets met LimeWire, en daar gaat het gewoon verder:)
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2005
  20. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zeker weten?
    Zou wel handig zijn.
    Met Azureus doe ik het, iemand ervaring mee?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina