1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In het vierde deel kan je ook weer terecht met al je vragen over nieuwe pc`s en/of onderdelen! Of het nu gaat om het krijgen van advies bij het samenstellen, of bij het oplossen van hardware problemen, of onderdelen op met elkaar samenwerken etc...


    Dan kan je hier terecht met je vragen!​


    [​IMG]

    * Voorgaande delen *
    Nieuwe PC [Deel 1]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 2]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]


    * PC winkels *
    Alternate Computerversand Nederland
    Azerty
    Computerland
    Cool-prices.nl
    Dell
    EMPC Solutions
    Informatique
    Komplett
    MyCom
    Paradigit computers
    PCZAAK
    Powerline
    Salland Automatisering
    Tweakers Pricewatch | actuele prijsinformatie


    * PC Hardware Reviews/ Nieuws Sites *
    Anandtech
    FiringSquad
    Guru of 3D
    HardOCP
    Hardware.Info
    t-break
    The Tech Report
    Tom`s Hardware Guide
    Tweakers
    X-bit labs


    * Handige tooltjes *
    CPUID
    Lavalys Everest Home Edition

    * Opmerkingen *

    - Heb je een nieuwe pc nodig, en wil je advies? Vermeld dan s.v.p. je budget en wáárvoor je de pc wilt gaan gebruiken!! Gamen? Office? Beeldbewerking? enz... Zo kan men gerichter te hulp schieten.

    - Heb je een vraag over een bepaald onderdeel? Je wilt bijvoorbeeld een andere processor kopen? Vermeld dan s.v.p. zovéél mogelijk nuttige informatie over je pc! Merk & type moederbord, specificaties van de voeding (sticker op de zijkant van de voeding) e.d. Gebruik om informatie uit te lezen over je pc, bovenstaande tooltjes!

    * Update *

    Links naar nieuwe versies van bovenstaande tooltjes bijgewerkt!
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Das een best budget :)
    Je zou ipv pc3200 (ddr400) ook voor pc3500 (ddr500) of hoger kunnen gaan.
    Je hebt geen voeding, behuizing en scherm meer nodig?
    Laatste keer dat ik keek was 2x200 gb in verhouding (dus per gb) veel goedkoper dan 2x250, mss overwegen?
    Ga je SLI ook echt gebruiken? Anders kun je net zo goed een mobo zonder sli nemen, scheelt al gauw een euro of 50.

    /Edit, kan ik trouwens een paar goede winkels aan de lijst toevoegen?
    www.azerty.nl erg goed geprijsd en super winkel. Je kunt precies zien wat ze aan je order doen. In mijn geval waren ze nog snel ook. Ik had alles binnen een week, terwijl sommige dingen een levertijd van 2 weken zouden hebben.

    www.komplett.nl erg professioneel, mid-priced, snelle levering
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2005
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    dat is inderdaad een best budget. Misschien kun je ook beter voor de vandaag uitgekomen 7800GT gaan. De adviesprijs van deze videokaart ligt 150 euro lager, maar met een beetje overclocken haalt hij al dezelfde prestaties als een GTX. Verder heeft de GT dezelfde funsties als de GTX.

    Als ik ook een winkel kan toevoegen, doe dan www.cool-prices.nl Deze winkel is erg goed en heeft zeer scherpe prijzen!
     
  4. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik zat zelf ook al te overwegen om 2 x 1 gb te nemen
    Scherm heb ik niet meer nodig aangezien ik al tft heb met 12 ms ( nog goed genoeg )
    SLI ga ik in de toekomst zeker gebruiken maar wacht even tot de prijs van de kaart iets goedkoper is. De behuizing die ik voor mijn kast wil is de volgende

    Behuizing Antec Performance One P160
    En mijn tft is de Samsung 710N
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    als je SLI wilt gaan gebruiken zou ik serieus de kaart die ik heb gezegd overwegen, qua performance ligt hij weinig achter op de GTX, en overclocken gaat best makelijk. Daarbij komt ook nog eens dat hij met een adviesprijs van 450 euro is deze kaart 150 euro goedkoper dan de GTX, en bijna net zo goed.
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Let wel op dat je voor SLI 2 PRECIES dezelfde kaarten nodig hebt. Nu 1 kopen en over een jaar 1 kopen kan dus inhouden dat het niet werkt. Of heeft nVidia dit ondertussen veranderd?
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou zelf even wachten tot ATI de R520 en varianten uitbrengt rond september. Dan kan de prijzenslag weer beginnen tussen ATI en nVidia.

    Om nu een dual core processor te nemen is te betwijfelen.
    Vergeleken met een single core 3800+, is de X2 3800+ in programma`s die multi-threading ondersteunen natuurlijk sneller. Een ander voordeel is dat je nu twee processoren hebt, waardoor je meer taken tegelijk uit kan voeren, zonder dat je processor belasting tegen het dak schiet. Je kan makkelijk een dvd`tje encoden terwijl je msn, mediaplayer en internetbrowser open hebt staan. Net zoals met Intels Hyper-Threading.

    Het nadeel is echter dat er geen spellen zijn die gebruik maken van multi-threading. Dus de tweede core zal niet gebruikt worden op dit moment. Omdat de core`s op 2GHz werken, zal die in spellen hetzelfde presteren als een single core 3200+ die ook op 2GHz werkt.

    Pas wanneer er spellen komen die gebruik gaan maken van multi-threading is het een voordeel. De vraag is alleen wanneer die spellen uitkomen, en of een X2 3800+ dan nog volstaat.

    Windows Vista (Longhorn) maakt wel veelvuldig gebruik van dual core processoren had ik gelezen.

    Verder ziet alles er netjes uit :9

    Edit//

    nVidia gaat dit jaar nog de Forceware release 80 drivers uitbrengen die op een aantal vlakken de ondersteuning voor SLI verbeterd. Zo wordt het mogelijk om SLI te gebruiken met kaarten van verschillende merken, met verschillende biossen. Alleen moeten ze wel dezelfde chip hebben.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2005
  8. FabianNL

    FabianNL Guest

    Wil een nieuw LCD monitor kopen voor de computer, niet te duur maar wil er wel een beetje leuk op kunnen gamen :)
    Kan nu voor weinig (volkomen legaa nogl hoor, voor de duidelijkheid) aan een NEC 72 VM komen, maar weet niet precies waar ik op moet letten behalve de response tijd (is bij deze 16ms, volgens mij snel genoeg).

    Hier een uitgebried bestandje waar alles instaat van dit monitortje:
    http://www.acesdirect.nl/PDF/110411.pdf

    Alvast bedankt!
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De response tijd is snel genoeg ja :)

    Verder is de contrast ratio belangrijk. Hoe hoger hoe beter de kleurweergave van het beeld is. Ook belangrijk om naar te kijken is de helderheid. Hoe hoger deze waarde is, des te hoger de lichtopbrengst is. Dus dat het scherm nog voldoende licht geeft wanneer er bijvoorbeeld omgevingslicht opvalt.

    De specs van deze monitor zijn volgens mij vrij standaard, en kan je daar prima op gamen.
     
  10. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    2x512MB PC400 DDR

    Nec 3.5 diskettestation

    DELUXE CASE BLACK

    Dvd Lite-on 16x48x

    Onboard 3D sound

    128MB ATI Radeon 9800 PRO

    120GB Maxtor SATA

    AMD 64 3000 socket 939 (Venice)

    Asus A8V Deluxe socket 939

    400W DELUXE

    Ik heb deze pc samengesteld op www.compusupply.nl. De pc kost in totaal 662€. Hij is bedoeld om mee te gamen. M'n budget ligt tussen de 600-700€.
    Ik wil vooral weten of dat socket 939 zoveel verscheel maakt (ben niet zo'n giga wonder met hardware dus maak het antw niet al te ingewikkeld :p)
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    AMD heeft op dit moment de beste processoren voor games (Athlon 64). Ze bieden twee sockets voor de consument, voor de Athlon 64; socket 754, en 939. Socket 754 is nog niet zo heel oud, maar wordt door AMD niet meer voorzien van nieuwe Athlon 64 processoren. De reden waarom socket 939 dan de beste keuze is, komt omdat AMD deze socket nog wél een tijdje blijft ondersteunen.
     
  12. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, thx! daar kom ik iig weer een stukje verder mee :D
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik raad je geen 9800 pro aan. Die kaart is inmiddels niet snel genoeg meer voor de nieuwste games. Koop liever een 6600GT of een 6800GT. Ietjes duurder, maar het wel waard.
     
  14. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    De 3700+ is logischerwijs sneller.

    Echter zul je dan ook een socket 754 moederbord moeten kopen, en daar worden geen nieuwe CPU's meer voor ontwikkeld. Je zal dus niet meer kunnen upgraden.
    Je kunt het beste dus socket 939 pakken, zodat je nog een keer kan upgraden :)
     
  16. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    heey, jaa, maar ik upgrade elk jaar dus dan koop ik volgend jaar wel wir een 939;), mar tog bedankt, dan denk ik dat ik die 3700+ pak;)

    dankjewel;)
     
  17. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    En wat je niet moet vergeten is dat socket 939 ook dual channel ondersteund. Alle topscores worden neergezet door dual channel set-ups......
    En daarnaast, die Venice Cores gaan lomp hard, er zijn al mensen die door de 3000 mhz barriere zijn geknald. Mocht je dus nog wat leuks willen doen, koop de 3500+ :+

    /Edit, hier kun je het zien in de Everest Home Edition lees (links) en schrijf (rechts) benchmark van het geheugen.

    [​IMG]

    De setup van mijn systeem (zie ook de vorige thread voor uitgebreide specificaties): Athlon 64 3000+ Venice, 1 gig dual channel pc3200 corsair mem. Ergens ver onder mij (bij lezen) zie je een 64 3200+ met gewoon pc3200 mem op socket 754, kun je meteen het verschil zien :+
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik een stomme keuze hoor. :+
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben ik het mee eens :cool:

    Je kan beter voor s939 gaan, en die volgend jaar weer upgraden. Tenzij je het leuk vind om weer een nieuw moederbord te kopen :p.
     
  20. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina