1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    incl. toetsenbord en optische muis, 749 euro. de intel processor omdat ik geen tijd heb om de pc in elkaar te zetten, en in de meeste winkels verkopen ze intels.. (of je moet een sempron willen)

/edit:
    en is die grafische kaart, de geforce 6200 TC tot 256 mb, is die een beetje redelijk?

Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Meer dan genoeg voor je zusje, alleen misschien 512mb extra geheugen.

3. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  5. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    zelf heb ik deze speakers en mun vriend ook, de laatste geluids kaart is voor mun virend want die heeft laptop...

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=KVZC50&

edit: als mun vriend 2 gb werkgeheugen neemt, wat is dan de beste optie: 4 maal 512mb of 2 maal 1024mb? en welk mobo kan hij het beste erbij of maakt dat niks uit: asus a8n sli of de deluxe of premium?
    er kunnen op die mobo's max: 4 gb geheugen... dus voor latere upgrades is de 2 x 1024mb beter toch? of toch de 4 x 512mb.....

zeg maar wat jullie beter lijkt! :p

en hoe zie je of een pci slot 1x of 8x is? is de 1x kleiner ofzo...

http://www.tweakers.net/reviews/558/2

wat is nou de 1x en de 8x?

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet echt ndoig voor haar gebruik. Gewoon laten zo als het is, het is al een overkill. :+

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    is die videokaart geschikt voor -licht- gamen/spelletjes spelen?

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Heel licht. :)

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Als je later wil upgraden is 2* 1024MB inderdaad beter dan 4* 512MB.
    De Asus A8N SLI Premium is de nieuwste versie. Deze heeft o.a. standaard passieve southbridge koeling. Verder zit er niet zo heel veel verschil tussen.

[plaatje]http://www.atmarkit.co.jp/fsys/kaisetsu/009pci_innovation/connector-l.jpg[/plaatje]

Dit zijn de verschillende PCI-E sloten :).

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou die intel gewoon vervangen door een amd xp 2800 ofzo. Misschien wel iets langzamer, maar van het geld dat je ermee bespaart kan je die Geforce 6200(die niet echt super is) omruilen voor een ati 9800 pro, die veel beter is.

Anyway, voor 280 euro heb ik mijn oude systeempje(amd 1200, 512 mb sd-ram, geforce 2 mx400, 64 mb.) vervangen door mijn nieuwe(amd2600+, 1 gig ddr333ram, ati 9800 pro, nieuw mobo(asus nogwat;) best een oude, maar ben tevreden) en een voeding(350W).

Best netjes voor 280 euro's. Alles 2ehands behalve de voeding. Heb alles al geinstalleerd(en geformatteerd) en het loopt als een zonnetje.

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een Intel 64 bit CPU vervangen voor een AMD Athlon XP 2800+ is echt waanzin.

12. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4

maar wat raad je hem dan aan? asus a8n sli met zalman bridge koeler of toch de premium edition?

Dit word btw zun nieuwe systeem:

is dit wat of niet? moet er iets veranderd worden???

13. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb em ook, en BF2 draait op lage settings gewoon goed :)

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschil tussen de A8N SLI (Deluxe) en de Premium zit hem in de passieve koeling en in de sata II ondersteuning. Sata II is nog niet zo oud, en is wel sneller dan sata. Er zijn nog niet zo veel schijven te krijgen, maar Western Digital, Samsung en Hitachi hebben al een aantal modellen te koop.

In de benchmarks is sata II dus beter, maar er zijn nog maar weinig benchmarks verschenen. Sata is op zich al een stuk sneller vergeleken met IDE.

Je moet eigenlijk afvragen of je het allemaal de meerprijs waard vindt. Een A8N SLI kost 130 euro en de Premium 190 euro. Die Zalman heatsink kost 5 euro. Dus dan betaal je 55 euro voor een sata II controller, en zo`n 30 euro meer voor een sata II harde schijf.

Verder ziet alles er prima uit :cool:.

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vraag me nogsteeds af wat ik het beste kan kopen voor mijn computer: Ik maak namelijk muziek op mijn computer, dus moet een hele goede geluidskaart hebben, maar aan de andere kant speel ik ook wel games en daar wil ik ook goede graphics en geluid uit. Ik weet niet of daar nog vershcil tussen is, maar vriend van me zei dat het wel uitmaakt of je een gamecomputer wil of een produce computer. En ik wil dus eigenlijk both O-)
    Maar wat kan ik dan beste voor kaarten kopen?

16. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik vroeg me dus af wat een goede kast is voor het spel F.E.A.R
    want ik wil hem eigenlijk wel spelen aleen zag ik dat te slechte onderdelen heb voor het spel maar ik kan Doom 3 wel gewoon relax afspelen enz. maar gewoon een compleet nieuwe PC heb ik het dus nu over. welke onderdelen of kast heb ik ervoor nodig?.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel geld heb je er voor over? 8)

Dit zijn de aanbevolen systeemeisen:

Het hoeft niet persé een Pentium 4 te zijn trouwens, een Athlon 64 volstaat ook prima.

18. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    [mja ik ga toch voor de Athlon 64. maar ik heb veel gekocht de laatste weken :+ dus ik denk dat ik er 300/400 euro over heb... anders moet ik een tijdje wachten en daar heb ik niet zo zin in :+

19. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    maar als je naar de foto's van de mobo's kijkt zie je dat bij de premium een buisje vanaf de heatsink ergens naar toe gaat, en bij de gewone niet....wat is dat? Sata2 vind ik wat te overdreven want SATA is ook al heel goed...dus ik denk dat een asus a8n sli volstaat.....en een deluxe ook niet nodig is?...want ik neem aan dat de zalman heatsink van een net zo goede kwaliteit is dan die standaard op de premium zit...

Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op de gewone zit daar ook al een passief koelelement, dus dat maakt niks uit. Dat buisje is de zogenaamde heatpipe die warmte opneemt/afgeeft. Dat element van Zalman heeft verder precies hetzelfde effect. De Premium is op het sata II gedeelte pure geldklopperij naar mijn mening :cool:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina