1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 300-400 euro kan je geen pc kopen, zeg eens wat voor pc je nu hebt?

Voor FEAR heb je 2 gb ram nodig(minimaal 200 euro), 64bit cpu(veel, weet niet precies), en minstens een 256 mb videokaart, 256bit, pixel shader 2.0(kost toch wel minstens 200 euri denk ik zo).

Samen is alleen dat al wel 700 euro ofzo, maar 300-400 is iig niet genoeg.

2. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    op de gewone zit toch een fan? en geen passief... :confused:

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja op de chipset zit inderdaad een fan, maar de mosfets zijn passief gekoeld. Dat is dus waar het pijpje naar toe gaat bij de Premium :).

4. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    heb nu 2 gig ram zoiets dus dat heb ik al een 256MB video-kaart :)
    ... Moederbord. dus ik denk echt wel dat ik een PC kan kopen het enigste wat ik nodig heb is een Processor en dat shit. maar aleen gaat het stuk, ik heb me computer een beetje lang aan :+ Misschien niet of misschien wel. want je weet maar nooit als ik me computer uit laat en dat hij mooi niet meer aan gaat. maarja ik zie wel.

Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, dat veranderd de zaak :).

Maar omdat je dit zei een paar posts terug:

Maar fear loopt zelfs op het aanbevolen systeem nog niet eens lekker hoor! Deze generatie videokaarten is daar nog niet voor geschikt.

6. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Nou ik speelde even die demo en het speelde wel bagger graphics ik bedoe het filmpje werd helemaal gek ik zou wel straks ff een pic maken hoe het bij mij eruit ziet.

Edit:

Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  7. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ja wat voor 256 mb videokaart heb je oni?

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dat is nogal belangrijk. Geef eens precies je systeem specs. Heb het spel op een Intel 2.8 ghz, 1 gigabyte ddr333 ram, Geforce fx 6800 ultra gespeeld, en daar deed ie t toch gewoon top. Op 1024*768, alles op high. Ja, dat verbaade mij ook.

256 mb videokaarten heb je in vele varianten. Echter gaat het erom of de videokaart ook 256bit is. Bijvoorbeeld de ati 9200 of de Geforce fx 5200. Allebei te verkrijgen in 256 mb variant, maar snel zijn ze niet. Ze zijn namelijk 128 bit(natuurlijk zijn er vele andere factorendie meespelen bij deze generatie kaarten). Ze zullen de ati 9600 of de Geforce fx 5600 dan ook niet inhalen kwa prestaties, ookal zijn deze twee kaarten 128 mb.Tuurlijk zijn er nog vele meespelende factoren bij videokaarten, niet alleen het aantal bit, ook chipset enz., maar ik weet hier niet zoveel vanaf, en hoop dat mensen die meer verstand hebben van pc's mij kunnen aanvullen.

Verder zou ik ook even zeggen wat voor ram je hebt, en dan niet alleen ddr, maar wat voor soort ddr.

En processor, met een 2ghz zal je FEAR niet goed draaien.

Ook een HD van 7200rpm is aanbevolen, alhoewel dat erg standaard is.

1 gigabyte ram is denk ik opzich wel genoeg voor FEAR, mits je een snelle videokaart/processor hebt.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @prof: zo raar vind ik het niet, je hebt 1 van hoogste high end videokaarten die er is, de cpu is normaal en je geheugen ook, echter die videokaart is de bepalende factor dat je het op high kon spelen

@arjan: krijg nou wat.......mod?? zat er al dik in ;) suc6!

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, hoogste high end is zwaar overdreven, helemaal nu de 7800GTX is uitgegeven.

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zeker niet overdreven. Een 6800 Ultra, hallo! :{ Ik vind een 6600GT ook nog medium/high end.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, wat is de definitie van hig-end? Als iemand een systeem heeft met bijvoorbeeld een 6800 GT en die kan alles verder vlekkenloos draaien, vind ik dat high-end. Aan de andere kant is een 7800GT(X) ook high-end te noemen.

Ik stel daarom voor om de 6800 GT/Ultra high-end te noemen, en de 7800 GT(X) voortaan ultra high-end te noemen :cool:.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het gaat toch om de vlekkeloosheid...
    Dan kun je een 6600GT geen high-end noemen aangezien hij de nieuwste games niet meer aankan. Dan kom je dus automatisch bij een 6800GT/ultra en hoger. :cool:

Arjan: Ikz it nog steeds te kijken. Ik heb nu die 320gb (2x 160) AT133 schijven. Dan zou ik toch beter een 10k schijf als opstartschijf kunnen gebruiken 2 nieuwe?(in RAID)
    Denk dat ik dan goedkoper uit ben voor een extra snelheidsboost :9

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bedoel je met een 10k schijf een WD Raptor? Als je de reviews van de Maxtor DiamondMax 10 (16MB cache) bekijkt, zie je dat deze af en toe sneller of nagenoeg gelijk is aan de WD Raptor 74GB. Dit gaat op in een enkele opstelling, een RAID 0 en een RAID 1 array. Het enige waar een Raptor nog steeds de snelste mee is, is de random access tijd. Dat komt natuurlijk doordat hij op 10k loopt :). Maar over het algemeen is de Raptor net iets sneller.

Als je extra opslagruimte erbij wil hebben, zou ik 2 Maxtor DiamondMax 10 250GB schijven nemen met 16MB cache in een RAID array.
    Is het je niet om extra opslagruimte te doen, en wil je absolute snelheid, dan zou ik 2 WD Raptors nemen in een RAID array. Is btw wel een apart geluid als ze opspinnen naar 10k bij het opstarten van de pc :cool:.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een 6600GT kan de nieuwste games nog wel aan hoor. Denk ik. :+

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    zelfs mijn 9800pro 256mb kan de nieuwste games nog aan

17. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Als ik voor een Raptor zou gaan, dan zou het nog altijd de 37gb versie zijn. Ik ben niet rijk genoeg voor die 74gb dingen.

Als mijn budget het toelaat worden het dus 2 raptors, en 2 oude ATA133 schijven. Puur voor de opslag dus.
    (zie overigens dat ik in mijn vorige post behoorlijk verrotte zinnen typte. Het komt door mijn tobo, die heeft er soms geen zin in. :p)
    Dus niet he. Niet op de hoogste settings iig. FEAR is bijvoorbeeld een ramp als je alles op high hebt staan. Het ding heeft gewoon de power niet, en aan de rest van mijn pc kan het niet liggen :cool:

Laatst bewerkt: 26 aug 2005
  18. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar FEAR is dan ook een uitzondering.

19. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    BF2 ook hoor. Textures op medium en nog iets (vergetenO-)) iets achteruit en hij draait wel als een zonnetje. Maar dan kan ik de kaart dus niet High-end noemen :p

Laatst bewerkt: 26 aug 2005
  20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, naja de 37GB Raptors zijn nog steeds erg snel, dus dat maakt dan ook niet uit.

@Drone,

Een 9800 Pro en een 6600 GT vallen meer in de mid-end sector voor de nieuwe games. FEAR en Battlefield 2 leveren daar al het bewijs voor. Je kan de texture kwaliteit niet op hoge kwaliteit zetten, omdat 128MB geheugen te weinig is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina