Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus ook een ati 9800 pro. Maar is de 256 mb versie zo veel sneller? En is de 9800 XT sneller of langzamer dan de 9800 pro?(Ik dacht sneller)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een 256MB 9800 Pro is langzamer dan een 128MB 9800 Pro. Dat ligt niet aan de kaart, maar aan de snelheid van het geheugen. Een 9800 XT is inderdaad sneller dan een 9800 Pro.

3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is de 256 versie dan vaak duurder? Oplichterij?

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou je in godsnaam snelle schijven kopen voor pure opslag. 37GB is 3 x niks.. zit zo vol:|.

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 1 schijf van 36 gigabyte...;)

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik had het dus over die 2 ATA133 schijven ;)

het stond er misschien niet helemaal duidelijk, maar als je goed leest snap je het wel. :)

Die raptors worden voor windows en games. De andere schijven voor muziek, films etc.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Fabrikanten richten zich op de onwetende consument. 256MB klinkt immers veel beter dan 128MB. Een type videokaart wordt gemaakt voor een doelgroep, in een bepaalde prijsklasse. De 128MB versie is binnen die prijsklasse voorzien van snel DDR geheugen. Als ze dan een versie maken met 256MB geheugen van dezelfde hoge snelheid, lopen de kosten te hoog op. Dus kiezen ze voor 256MB DDR geheugen van een lagere snelheid, zodat de videokaart binnen de veronderstelde prijsklasse blijft.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

woei toch maar goed gedaan om een diamondmax 10 te nemen en geen barracuda O-)

9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Alleen de versies groter dan 200 gb (dus 200gb niet :9) hebben die 16mb cache, de kleinere versies hebben gewoon een 8mb cache, en zijn dus trager dan een raptor.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    daarom heb ik de 250 gb versie rox ;)

11. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb is hulp nodig, uiteindelijk ^^

Ik wil mn PC in het geheel koelen, hij wordt de laatste tijd veel te warm en ik wil hem een stuk koeler hebben. Ik wil ook eigelijk wel een sidewindow, maar laatst is de Optional Side Window voor de Aopen H600B nergens meer verkrijgbaar.

Mn vraag is: kunnen jullie me een redelijk normaal geprijsd setje aanbevelen, (koelers enz) om mijn pc in het geheel te koelen, en doe er maar gelijk een nieuwe koelertje bij voor mn Nforce 4 chipset van mn Asus A8N SLI-Deluxe, je weet wel, dat ding dat een kelereherrie maakt.

Bvd, :)

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is de rest van het systeem? Wat is je budget? Wat wil je bereiken?

Als je er een berg fans in wil hangen zal ik zeker ook een fancontroller doen (kun je tenminste de herrie regelen :p). Zalman maakt goede fans voor dat moederbord meen ik, daar kun je ook goed terecht voor een koeler voor je gpu en cpu. Daarnaast zou ik een stuk of 2 papst (of andere stille) fans in een kast naar keuze hangen (dat moet ook wel kunnen in de h600b geloof ik). 1 intake en 1 outtake. Maar goed, als je je eisen/wensen nog verder bekend maakt kunnen we nog verder helpen :).

/Edit Nice killaz :+

/Edit 2 Een opzetje met kosten erbij:

Papst 8412N/2GMLx2 = +/- €30,00
    Noise Isolator 3,5"- zwart=€ 19,90
    Als je een AMD64 met stock cooler hebt, zorg dat je Cool and Quit geinstalleerd hebt. Bij mij is dat absurd stil.
    Voor de northbridge=€5,99 (LET OP! Goede airflow in je kast is volgens dit topic wel belangrijk).
    Dit zou eventueel een optie kunnen zijn voor je gpu (mocht het nodig zijn, je raakt hierdoor echter wel een pci x1 slot kwijt. € 25 euro.

Al met al ben je dus gauw 50-75 euro kwijt, als je herrie tijdens het vol draaien van de fans je echter niet uitmaakt kun je (bijvoorbeeld) hier kijken welke fans je dan liever hebt. Hier zou je dus nog wat kunnen besparen. Kijk ook goed naar de luchtverplaatsing van de fans.

Laatst bewerkt: 28 aug 2005
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    als ik dat zo zie kunnen er 2 voor (1 aan de zijkant) en 2 achter in de kast, dat moet icm de voedingfan genoeg koelen, zorgen dus voor een fancontroller die 4 fans aankan en 4 al dan niet goedkope coolermasterfans die je op 7 volt laat draaien :)

14. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Dan kan je beter een Arctic silencer kopen als je toch 1 PCI slot kwijtraakt. Deze koelt beter, en is stiller en goedkoper.

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga morgen, maandag dus, een nieuwe pc kopen. Ik wil alleen weten of dit werkelijkwaar een snelle krachtige pc is, ik wil er ook games op af te spelen. maar voornamelijk alleen word/powerpoint en internetten

Specs:

Proccessor: 341 2.93 GHZ
    Geheugen: 512 MB
    Harddisk: 160 GB S-ATA
    Brander: DVD+RW/DVD-RW Dual Layer
    Drive: 16x DVD Speler
    Grafische kaart: ATI Radeon X300SE Hyper-memory 128 MB
    Aansluiting 7x USB 2.0, 2x firewire IEEE 1394, netwerk

Let op de enige game die ik er op wil spelen is Battle for Middle earth.

16. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht iets te weinig geheugen? Ook de X300SE is geen topper. Maarja, op niet al te hoge instellingen moet het lukken. Bij een kennis liep het wel op 512 MB RAM.

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    maar battle for middle earth kan ik er wel goed op spelen, daarbij bedoel ik dat ik niet te veel frame drops krijg en stotteringen.

18. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    PC Requirements for The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth

CD-ROM version:
    CPU: 1.3 GHz or faster
    RAM: 256 MB
    DISC DRIVE: 8x or faster CD/DVD drive
    HARD DRIVE: 4 GB or more free space
    VIDEO: DirectX 9.0b compatible (see right)
    SOUND: DirectX 9.0b compatible
    INPUT: Keyboard and mouse
    Video card with 32 MB or more memory and one of these chipsets is required: NVIDIA GeForce 2 GTS or greater ATI Radeon 7500 or greater.

One set of discs per PC. 512 MB RAM needed for 3 or more Players. Network (2-8 Players); Internet (2 Players): 56 Kbps Internet connection, (3-8 Players): Cable, DSL, or a faster connection.

DVD-ROM version:
    CPU: 1.3 GHz or faster
    RAM: 256 MB
    DISC DRIVE: 8x or faster CD/DVD drive
    HARD DRIVE: 4 GB or more free space
    VIDEO: DirectX 9.0b compatible (see right)
    SOUND: DirectX 9.0b compatible
    INPUT: Keyboard and mouse
    Video card with 32 MB or more memory and one of these chipsets is required: NVIDIA GeForce 2 GTS or greater ATI Radeon 7500 or greater.

One DVD per PC. 512 MB RAM needed for 3 or more Players. Network (2-8 Players); Internet (2 Players): 56 Kbps Internet connection, (3-8 Players): Cable, DSL, or a faster connection.

Dit zijn de specs voor dat spel, is dat haalbaar met die pc die ik wil kopen?

19. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    eey,, ik had een vraagje he,, ben ik niej veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goeiekoper uit,, als ik gwoon 1 of 2 gig ram bij koop,,

Amd2800+
    512Mbram
    fx5700
    een of ander gek meoderbord:p,,

maar als ik dan 1 of 2 gig ram bij koop,, dan issie tog ok al veel sneller,,

want wou eerst 3500+ + 1gig ram in totaal..

mar als ik die 1 of 2 gig ram bij koop,, zonder die 3500+,, dan issie tog ook al best snel ofniej?

20. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu 4 casefans die op minder dan 1000 rpm draaien, in principe is dat al meer dan zat. Dus 2 op volledige snelheid bij het spelen lijkt mij al voldoende.

@Xbox addict, ok, dat bespaart de vraagsteller dan weer wat :)

@rikkel, is het niet zo dat die kaart wat extra geheugen van het werkgeheugen afplukt? Als dat zo is, zou ik 1 tree hoger gaan op de ladder, dan weet je zeker dat het goed gaat werken.

@jackson, ja hoor, dat geeft als het goed is al een flinke prestatieboost.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina