1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jah dat had ik al door ;)

AMD Athlon 64 3200+ Socket-939 + Cooler of die Athlon 64 3200+ Venice als ze die hebben en als die socket 939 is. Beide hebben al een netwerkkaart neem ik aan.

en is de AMD Athlon 64 3000+ Socket-939 + Cooler zoveel minder als die 2 hierboven?

en wil 3200 zeggen dat ze 3.2ghz zijn en 3000 3.0ghz?

valt het jammer genoeg wel allemaal wat duurder uit.

2. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Arjan 84 bedankt,, mar het enige kutte is dat ons moeder helemaal gek word:p want die set dreunt nogal door, heb je toevallig geen dinge waardoor hij niet zo hard door dreunt naar beneden?

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet een Athlon 64 met Venice core nemen. Het verschil tussen en 3000+ en 3200+ is niet al te groot.

3000 en 3200 staan niet voor het aantal ghz, maar dat is gewoon een puntentelling die AMD gebruikt om de snelheid te weergeven. Een Athlon 64 3000+ loopt bijvoorbeeld op 1,8 ghz.

4. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    subwoofer uitzetten, of laagste stand mogelijk.

zelf heb ik de logitec z -680 en die dreunt ook erg, maar als je dat doet wat ik hierboven beschreef zal ze er weinig van merken. tenzij je het geluid vol opengooit.

je kan je kamer natuurlijk ook geluidsdicht maken ;).

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je zou een setje wasmachine dempers kunnen kopen bij de Gamma of zo, en daar de subwoofer op zetten. Hiermee ontkoppel je de subwoofer van de vloer. Een ander voordeel is dat de lage tonen wat strakker klinken.

De goedkoopste optie is om het geluid zachter te zetten :+. Maarja, je koopt ook geen Ferrari om vervolgens continu een kwart gas te geven :cool:.

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    in de dolby thread weten ze hier meer van, maar je kunt ook denken aan spikes ed. dat zijn kleine puntjes onder je boxen die het contact met de vloer verminderen. Omdat het contact minder is, worden de trillingen minder doorgegeven. Dit kan soms best nog wat voordeel opleveren, alleen is het de vraag of het genoeg helpt.

7. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @drone

kan ik dan niet beter een Intel P4 630 (3,0 GHz 800FSB 2MB LGA775) nemen ipv 1 van die AMD's?

Kwa prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.

AMD Athlon 64 3200+ Socket-939 + Cooler € 229,00
    Intel P4 630 (3,0 GHz 800FSB 2MB LGA775) € 249,00

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het is alleen jammer dat de AMD veel meer waar voor zn geld biedt ;)

/Edit, je moet de 3.0ghz pentium dan wel met de AMD Athlon 64 3000+ vergelijken ;). Dan scheelt het zo'n 80-100 euro.

9. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ow dus een AMD met 1.8ghz kan ik met een pentium 3,0 ghz vergelijken?

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, min of meer.

11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet in ieder geval niet denken dat mijn AMD 2600 op 1.92 Ghz loopt...8)

Gewoon vergelijkbaar met een intel celeron 2.66 ghz

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, de kloksnelheid zegt lang niet alles over de processor. AMD gebruikt een andere architectuur voor hun processors, A64 3200+ is veel sneller dan een P4 630. En nog goedkoper ook. Daarom zijn ook die ratings in het leven geroepen, om processors een beetje te kunnen vergelijken met Intel processors. Een 3200+ zou dus globaal vergelijkbaar moeten zijn met een P4 3,2 ghz. Een 3200+ is echter zelfs nog sneller. :D

Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  13. valley man

valley man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje over werkgeheugen.

Ik had eerst een laptop met een mobile pentium 2.8 ghz processor en 512 mb ram. (videokaart vas 64 mb shared) Maar dit ding was een beetje groot, lomp en werd snel warm. Ik heb nu een andere laptop, speciaal voor school, met daarin een mobile amd athlon 3000+ en 256 mb ram, waarvan ook 64 mb shared.

Ik merk alleen wel dat die nieuwe, vooral met opstarten, gigantisch veel langzamer is dan de oude, vooral de programma's als msn en norton duren ontzettend lang voordat alles werkt. Al gecheckt voor spyware en die troep, maar alles is nog hardstikke clean, daar zal het niet aan liggen.

Nu heb ik de mogelijkheid om die 256 uit te breiden tot 512 of 1024, en ik vraag me af of dat het probleem eigenlijk zal verhelpen? Het verschil tussen 512 en 256 vind ik namelijk opeens wel heel erg groot geworden. |:-

14. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @drone: thx voor al je info, denk dat ik er nu wel uit kom.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of de langzaamheid aan het geheugen ligt, maar 1 ding is zeker: 512 mb werkgeheugen is een hele verbetering t.o.v 256 mb. Dus sowieso even wat werkgeheugen erbij doen.

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vermoed dat het met 512MB geheugen opgelost is. 256MB is voor Windows XP eigenlijk het minimum. En van je 256MB wordt nog eens 64MB voor de videokaart gebruikt. Is het mogelijk om 256MB uit je andere notebook te halen, en die in de nieuwe te proberen?

17. valley man

valley man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever 2 hele dan 1 normale en 1 die het niet meer doet. :p In de winkel werd me iig verteld dat het met deze mogelijk is, dus dan ga ik maar een keertje even langs... :)

18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kende iemand die 256 mb ddr-geheugen had, en zijn pc(2.6 ghz, 64 mb shared) was gruwelijk traag, omdat 64 mb van het ddr geheugen werd gebruikt voor de videokaart. Toen hij er 1 gigabyte ram voor zn verjaardag kreeg, keek ie n stuk blijer8)

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik zou nog niet blij kijken met een 64mb videokaartje O-)

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb maandag mijn hdd geformateerd, en toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Maar nu word mijn NEC 3500A dvd brander niet meer herkent als brander, maar als generic dvd rom. Weet iemand welke software ik moet installeren om ervoor te zorgen dat hij weer word herkent als brander?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina