Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Gebruik je de decoder van je 5500D nog?
    Dan zou je het via Dolby Pro logic afspelen. En dan is niet elk kanaal hetzelfde.

Als je de pc als decoder gebruikt, dan zou hjet wel moeten werken.
    Heeft je mobo geen optische uitgang? ^^

2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    nee mobo heeft geen optische uitgang. Maarja...dolby pro logic is wel oké..maar niet zo aangestuurd. Niet dat CS dat ondersteund, maar wel zo fijn als je precies kan horen waar de enemy zit :).

3. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Zoals ik het lees is het enkel een Codec,

Wat voor resultaat geeft het als je de 5500D aansluit via de Line in, en hem dan op Dolby Pro Logic zet? Dan zou hij het toch moeten simuleren :)

4. ScorpiuS

ScorpiuS Cede maiori

Leuk Bevonden:
    0
    okej, dan heb ik nog een vraag; welke videokaart is beter?

-AX800 XT/TVD (AGP)
    -ATi Radeon X800XL (PCI-E)

Beide kaarten zijn van het merk Asus

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    de Xt is beter.

6. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel PCI-E? want anders heb je niks aan die vergelijking :)

7. ScorpiuS

ScorpiuS Cede maiori

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet ik een ander moederbord en videokaart nemen, dat weet ik. Maar welke videokaart is verstandiger om te nemen? asus AX800 XT/TVD (AGP) of
    asus ATi Radeon X800XL (PCI-E)?

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    De X800XT is een betere kaart.
    Maar het is een heel kromme vergelijken om 2 verschillende aansluitmogelijkheden te vergelijken. Als je het verschil tussen een x800 xt en xl ziet (puntje of 4/500 in 3d mark05 op de hoogste resolutie), is het jou dan de moeite waard om ook nog je moederbord te upgraden (a 80+ euro) en eventueel andere onderdelen.

De verstandigste keus zou dus zijn om de x800 xt te kopen (als je de rest van het systeem nog niet van plan was te upgraden).

9. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    maakt het uit of ik het moederbord: ASRock K8-VM800 of het moederbord: Asus K8S-MX neem ?

10. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    De Asus is wat beter. Die heeft namelijk meer gedeeld videogeheugen (128 t.o.v. 64) en heeft bovendien ook een PCI-E 1x-slot, wat de ASRock niet heeft. De Asus is dus de betere van twee.

11. ScorpiuS

ScorpiuS Cede maiori

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet het hele systeem nog aanschaffen dus dat maakt niet echt uit... maar het lijkt mij dan verstandiger om meteen een pci-e moederbord en videokaart te kopen?

12. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    @ ScorpiuS: PCI-E is de standaard van de toekomst. Als je nu nog AGP neemt ben je duurder uit EN je hebt per definitie verouderde techniek. Ga voor de PCI-E dus zou ik zeggen.

13. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Juist:), dat klopt:p

Laatst bewerkt: 6 sep 2005
  14. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    2.998
    Ik wil een nieuwe computer.
    Tweedehands denk ik.
    Maar ik wil kunnen gamen.
    Wat moet ik sowieso hebben.
    AMD of pentium ? is er verschil tussen 2800 amd en 2,8 ghz pentium ?
    en hoeveel ghz ? is pentium 4.. 2,4 ghz te doen voor gamen met een goede videokaart ? Dit is cker te weinig. 2,8 ofso dan.
    De intern geheugen minimaal 512mb.

En ik wil eventueel later nog een videokaart kopen.
    Hij moet goed zijn maar niet te overdreven !!
    En het verrschil tussen 128mb en 256mb verschilt de kwaliteit gewoon per merk of is 256 egt beter ?

Ik neem als voorbeeld Battlefield 2.
    Wat zijn de eisen ?

Laatst bewerkt: 7 sep 2005
  15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    AMD is wat sneller bij games. Pentium bij bijvoorbeeld videobewerking.
    Dat is ongeveer vergelijkbaar. Door de andere structuur zijn er geen exacte waardes bekend in snelheid van AMD en Pentium. AMD heeft altijd een veel lagere CPU-snelheid nodig voor dezelfde prestaties.
    Je zult wel richting de 3.0ghz toe moeten gaan om nog een beetje te kunnen gamen over een jaar. 1gb aan ram is ook zeker geen overbodige luxe.

Dat ligt aan het geheugen wat op de kaart zit. Bij de nieuwe kaarten is 256mb wel sneller. Tijdje terug was dat niet zo.
    Een Geforce 6600GT is een hele aardige kaart op het moment :)

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    BF2? Oke:

Minstens 2.8 ghz, om het soepel te kunnen draaien. 1 gb ram, 512 loopt niet lekker denk ik. Verder zal je wel een ati 9800 pro/Geforce 6600(GT) nodig hebben om het soepel te laten draaien.

Iemand was me voor. Anyway, ik heb zelf een dringende vraag. Ik heb de driver 2.2 gedownload, de nieuwste, van mijn moederbord, omdat hierbij de ati 9800 pro "goed" zou moeten werken(had veel last van problemen met mn ati 9800 pro, check mn topic maar).

http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8xe.htm

Dat is de link. Als ik het bestand download en uitpak opent ie ff een dos-schermpje, maar er gebeurt niets. Klopt dit?

Het bestand heet ASRFLASH.exe.

Bij het uitpakken kwam ook het bestand:K7S8XE_2.20

Wat meot ik daarmee doen!

Laatst bewerkt: 7 sep 2005
  17. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    De Athlon processors zijn minder krachtig dan de Pentium 4 variant, maar leveren dus wel ongeveer dezelfde prestatie. De AMD Athlon 2800+ heeft maar iets van 2,0 GHz, maar is even krachtig als de Pentium 4 met 2,8 GHz. Qua intern geheugen zou ik meteen voor 1024 MB gaan, hiermee kan je namelijk veel langer vooruit dan wanneer je 512 zou nemen.

Wat de videokaart betreft: het verschil in MB is niet echt merkbaar bij gemiddelde videokaarten. Bij de allernieuwste videokaarten (6800GT etc) is het verschil wel te merken.

Als laatst wil ik je adviseren meteen te zoeken naar een computer die met PCI-E werkt. Dit is de standaard van de toekomst en is goedkoper dan AGP, wat de meeste mensen nu nog steeds gebruiken voor hun videokaart.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat is je budget en wat wil je echt ermee doen?

amd is beter voor gamen, verschil tussen een amd 2800 en een 2,8 ghz pentium is dat de prestaties vergelijkbaar zijn, maar in de bouw van de processoren grote verschillen zitten, zo is een amd zuiniger met energie
    p4 2,4 ghz is nog wel te doen voor huidige games
    intern geheugen doe je goed aan om 1 gig te kopen is vooral als je kijkt naar de toekomst wel verstandig
    en een videokaart is een geforce 6600 of 6600 GT wel de beste in prijs/kwaliteit, alhoewel de prijzen steeds verder zakken, overigens wordt mijn volgende kaart een ati (heb nu een GF 6600 GT), die drivers van nvidia zijn bagger, heb alleen maar problemen met die k*t kaart

bf 2 systeemeisen is een kwestie van 5 seconden googlen maar omdat ik het hoesje voor me heb ben ik wel zo aardig:
    - p4 1,7 ghz
    - 512 mb
    - 2,3 GB ruimte op HD
    - 128 mb videokaart met pixel shader 1.4

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net dus een Bios update gedownload. Bij de uitleg van de update 1.90 staat dat de 9800 videokaarten goed zouden moeten werken bij deze update.

Maar dan moet ik dus mn bios updaten? Is dat niet gevaarlijk

20. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    2.998
    mijn bidget is €400 maar daar reken ik geen videokaart bij en dus een tweedehands pc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina