1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een tip welke voeding ik kan kopen? een specifiek voorbeeld graag.
    niet duurder dan 40 euro, en niet lager dan 40 Watt

2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    40 watt...:p

ik was gewoon naar de winkel gegaan maandje terug(toen ik mn pc verbouwde) en vroeg om een 350Watt voeding, was 35 euro. Werkt erg goed, geen last van problemen(heb een ati9800pro, amd 2600+ en 1 gig ram, moederbord k7s8xe).

maar 350 W is voor mijn pc ook wel genoeg

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    laten we zeggen niet lager dan 350 watt Jradman?

voor 40 euro kan je geen goede voeding van boven de 350 watt krijgen, dit omdat een voeding betrouwbaar en veilig moet zijn. Op een voeding besparen is dan ook het domste wat je kan doen in de aanschaf van een computer, je zou eens moeten kijken naar het merk Fortron: goed, veilig, betrouwbaar en betaalbaar. Het is een A merk met een hoge B merk prijs :cool:

edit:
    hier een goede voeding voor een lage prijs
    maar nogmaals 350 watt is en blijft mager zeker voor een pc met een 6800 GT daarom raad ik je aan om door te sparen voor een voeding als deze of deze

Laatst bewerkt: 11 sep 2005
  4. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, dat was een stomme typfout, het moest 400 Watt zijn |:-

maar er zijn dus geen goeie voedingen te krijgen van minimaal 400 watt, voor de prijs van ongeveer 40/40 euro?

/edit: kan iemand misschien vertellen of het moeilijk is om een voeding te vervangen? en hoe het moet? O-)

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nee er zijn geen A-merk voedingen die 400 watt kunnen hebben en 40 euro zijn, tis niet altijd feest :cool:
    Over de voeding vervangen, het is een kwestie van kabeltjes die uit je voeding komen nalopen en ze eruit halen, let even op bij de kabel die aan je moederboard zit, die heeft namelijk aan de bovenkant een soort weerhaakje die je ingedrukt moet houden.
    Dan moet je alle schroeven die aan de achterkant zitten en aan de voeding zitten losmaken en bewaren voor het geval je ze nog is nodig hebt.
    Dan moet je een beetje uitdenken hoe de voeding eruit moet en zo moet de andere voeding er ook weer in (ik heb nog nooit gehad dat ik zo me voeding eruit kon trekken, moest altijd draaien met die voeding o.i.d.) dan de schroefjes er weer in en alle kabels weer inpluggen. Klaar :cool:

6. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    kdenk dat de goedkoopste A merk de 400 watt van Zalman is en die is ongeveer 60 euro

7. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt voor jullie hulp!

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gewoon een 350 watt goedkope voeding maar wat is daar nou zo slecht aan?

9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Een goedkopere levert (naar alle waarschijnlijkheid) een minder constante stroom, waardoor er (in het ergste geval) instabiliteit van het systeem kan volgen.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

weet je hoeveel schade het aan je pc kan brengen als je instabiele lijnen hebt, onder de benodigde spanning is niet zo heel erg.......het apparaat werkt gewoon minder......maar over de benodigde spanning is uiteindelijk erg slecht voor je mobo, dvd, HD alles wat aan de voeding hangt

heb me doodgelachen om mensen die een voeding hadden met 13,5 V op de 12 Volt lijn :eek: 8)

11. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik een voeding kopen van Coolermaster, is dat een A-merk?
    ik zat aan deze te denken

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja die heb ik ook gezien, maar weet nou niet of het een stabiele voeding is zal eens wat reviews zoeken :)

13. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en al wat gevonden?

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik weet niet welk merk mijn voeding is, maar volgens mij is het wel een goede.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nee sorry, misschien kun je een pm naar arjan84 sturen, hij is wat handiger in zoeken dan ik O-)

16. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen,

Ik had een vastloper gehad in mijn pc, nu blijkt dat mijn processor en moederbord naar de klote zijn. Ik wil graag nieuwe kopen maar heb geen flauw idee wat handig is. Ik heb een budget van 500 eurie en ik wil er het liefst wel op vooruit gaan.
    Dit zijn mijn specs:

Kapot: Processor: AMD Athlon 64 Bit 3200+
    Moederbord: Asus K8N 64 Bit

Geheugen: 1x 1.024 GB & 1x 256 MB
    Videokaart: NVidia XFX 6800 128 Mb DDR
    Geluidskaart: 6.1 Surround NForce
    Hardeschijf: Maxtor S_ATA 200GB 7200RPM 8MB

Heeft iemand tips, dan hoor ik die graag.

17. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je een heel nieuw systeem? Of wil je alleen je moederbord+processor vervangen?

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou LEEST zie je dat ie alleen een nieuw moederbord+processor wil, aangezien die kapot gaat. Het liefst wil hij er op vooruit gaan

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nou dat is voor 500,- euro geen probleem hoor :cool:.
    Maar heb je nog garantie? Zou zonde zijn om zomaar nieuwe spullen te kopen als je nog garantie hebt natuurlijk ;).

Maar mocht je geen garantie meer hebben:

* MSI K8N Neo2 Platinum-54G moederbord (socket 939), á 89,- euro
    * AMD Athlon 64 3000+/3200+/3500+/3700+/3800+/4000+ (socket 939), á 159,- euro t/m 399,- euro.

Ze vallen allemaal binnen je budget 8).

Prijzen/producten bij Alternate

20. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    ARJAN, JE BENT TERUG _O_ _O_ _O_

hoe was t in parijs(offtopic 2 own 8) )

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina