1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jep, ik ben weer terug :cool:.
    Was erg gezellig, leuker dan ik had verwacht in ieder geval! Ben nog wel moe van het terugrijden. Kom ie s`nachts terug, kan je even een paar uur slapen, en dan weer naar het werk :{.

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Kan hij ook niet gelijk gaan voor een X2 3800+?? Dan is hij gelijk klaar voor in de toekomst als er meer dingen zijn voor dual core processoren.

3. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk :). Met het oog op de toekomst geen slecht idee. Alleen zal de X2 3800+ in alle games van nu en in de nabije toekomst net zo presteren als een 3200+. Pas wanneer er multi-threaded games worden geschreven zal het voordeel zich gaan uitbetalen. Maar wanneer het zover is....

Waarschijnlijk komt z`n 6800 dan al te kort qua power.

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja ok das waar, maar dan hoeft ie in ieder geval minder te upgraden. En Nvidia heeft gezegd dat ze vanaf de forceware 80.00 drivers dual core drivers gaan maken. Dus het schiet al wel een beetje op. Nou de game developers nog.

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Tja daar ligt nu de bal inderdaad. Het zal wachten zijn op de grote developers. Een nieuwe engine ontwerpen kost veel tijd en geld, en daar ligt voor een groot deel het probleem. Het is niet voor niks dat veel developers nog gebruik maken van de Unreal Tournament 2004 engine, en de Quake 3 engine. Die zijn immers zo te krijgen, en dat scheelt aanzienlijk veel tijd en geld. Deze engines zijn al jaren in gebruik, maar worden langzaam vervangen door engines zoals Source, Doom 3, Crytek etc. Deze gaan zeker nog even mee. Misschien dat ze tussentijds een stukje code toevoegen zodat er gebruik kan worden gemaakt van multi-threading, maar ik denk dat het pas echt gaat gebeuren als de Unreal 3 engine uitkomt.

6. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het er met een collega over gehad en die zei dat ik beter een moederbord kon aanschaffen die mijn videokaart beter ondersteunt (een NVIDIA dus). Die zijn als het goed is wel wat duurder maar als ik daardoor meer uit mijn videokaart kan halen kies ik natuurlijk voor zo'n eentje. Heeft mijn collega gelijk of maakt het egt niets uit?

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het moederbord dat bij jou kapot is gegaan, daar zat een nVidia chipset op. Maar dan nog maakt het helemaal niets uit :cool:.

8. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    ow oke, dan weet ik genoeg.
    Nog bedankt he :)

9. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij nog eenmaal helpen?
    als je de keuze zou maken tussen 1Gb GeIl geheugen van 114 euro, OF 1Gb merkloos geheugen van 85 euro, welke zou je dan nemen? zijn er mensen met slechte ervaringen met merkloos? maakt het niet uit? help me uit de brand! :)

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik zou 2x 512 nemen.
    Dat werkt in dual channel namelijk sneller dan 1x 1gb :)

En dan gewoon van een A-merk. Kingston of corsair ofzo

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    GeIl is ook een A-merk, het is erg goed geheugen wat zeer geschikt is om te overclocken.

12. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb 512 van kingston met een 256 van een ander merk, werkt perfect

13. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al 512mb, en maar 2 geheugen slots, dus dual channel 2*512 mb zit er niet in :p
    daarom ga ik ook voor 1*1gb

14. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2*512 mb van Kingston, is dat een goed merk?
    Verder nog even een vraagje: Ik heb AsRock K7S8XE, met een amd 2600+ en een ati 9800 pro erop. Is dit een goede combinatie, of geeft een nieuw moederbord veel meer performance? Het is namelijk nog een socket A moederbord, niet echt van deze tijd dus.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nou het is zeg maar een middenmoot PC, een nieuw mobo heeft alleen nut als je ook een nieuwe CPU en een nieuwe videokaart haalt. Ik zou trouwens het kopen van een nieuwe pc een halfjaartje uitstellen zeker omdat de nieuwe kaart van ati er aan komt en AMD net zijn Dual-Core processoren voor de consument heeft gelanceerd :)

16. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
  17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Gekkie, ik heb deze pc nog niet eens 2 maanden 8)

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dan had je zeker een erg klein budget, want een erg goede pc is het niet. Zeker de processor niet(amd sempron toch?)

20. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey ik ben van plan om een nieuwe videokaart. Ja mij geforce ti4200 word echt te oud :cool: . Ik dacht zelf aan een geforce 6600GT of kan ik beter doorsparen voor een geforce 6800GT?
    Mij specs
    pentium 4 2,5 ghz
    Asus P4G8X deluxe motherboard (agp)
    512mb ram(komt ook binnenkort nog 512mb bij)

De videokaart zal vooral bedoelt zijn om games te spellen.
    b.v.d Halo_fan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina