Ik had tot nu ongeveer 4 jaar een Geforce 2, amd duron 1200 en 512 mb sd-ram. Een matige game-pc, die moeite had met Call of Duty/Generals, die generatie games. Ik ga hem upgraden, echter is het moederbord te oud(geen agp8, enz.)
Ik koop nu voor 150 euro een Moederbord( As-Rock (ASUS-oem) k7s8xe) met agp8, en 1 gig bijpassend geheugen(ddr 33 en een amd sempron 2600+ met koeler. Een prima deal.
Nu wil ik een videokaart erbij kopen, om het feest kompleet te maken.
Mijn vragen zijn:
-Wat voor voeding heb ik nodig voor het moederbord?(mijn voeding is misschien wel te oud, 235 watt. Een 300 watt is aangeraden denk ik?)
-Zou een Geforce fx 5900 128 mb goed functioneren op het moederbord, samen met de processor(2600+) en 1 gig ram?(ik denk dat dat wel een mooie combinatie is)
-Heb ik een grotere behuizing nodig(ik heb nu een vrij kleine kast en ben bang dat het nieuwe moederbord groter is dan degene die ik nu heb).
Als ik een nieuwe behuizing/voeding nodig heb koop ik dat gewoon in de winkel, dat moet dan maar. Maar ik ben gewoon benieuwd of bijvoorbeeld een voeding van 4 jaar oud werkt op een moederbord van 1 jaar oud oid. Of is dit niet verstandig.
Ik gebruik mijn pc(als ik hem heb) voor games(cod, FarCry, Half life 2 moeten er wel op kunnen lopen denk ik, toch minstens op medium, cod op (extra) high), en een beetje school wat nix voorstelt.
Laatst bewerkt: 14 aug 2005