1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je met Everest zien dus. *)

Laatst bewerkt: 22 sep 2005
  2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik dat zien

Btw, elke keer als mijn pc opstart kan ie ati control panel niet laden, ik heb net catalyst 5.9 geinstalleerd, en hierna kwam het probleem

3. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als de 9800 pro geen temperatuur sensor heeft, kan hij de temperatuur dus ook niet aflezen...maakt totaal niet uit met welk programma je dat probeert...

op je laatste probleem heb ik helaas geen antwoord :+

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Over die drivers. Probeer eens alles te verwijderen van Ati en dan opnieuw te installeren.

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Al geprobeerd. Het schijnt een probleem van de drivers te zijn. Ik zag op internet vele mensen die er last van hadden. Na het uitvoeren van hun tips(het installeren van Microsoft NET Frameworks 1.1) deed ie t:)

Nu nog even kijken waar ik in everest mijn temperatuur kan zien:)

IK las je reply wat later, en idd, nu ik de ATI drivers open, staat er bij temperatuur 0 graden8)

Dus hij ziet het gewoon niet:mad: Hoe kan ik nu weten of mijn videokaart te heet is(en ik dus een andere cooler moet proberen/koelpasta smeren/nieuwe casefan moet kopen)

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, mijn antwoord was niet op jou gericht. Ik had de verkeerde gequote.

Als je de Catalyst drivers download moet je wel ergens de temps af kunnen lezen.

7. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei dus al dat CataLyst 5.9 een temperatuur van 0 graden weergeeft. Het programma RitaTuner geeft geen informatie over mijn temperatuur(de tab staat er bij mijn vriend wel, met een NVIDIA kaart), en omdat volgens mij ooit zei dat de Ati 9800 (pro) geen temperatuur sensor heeft, lijkt mij dit erg duidelijk.

Vandaar dat ik vroeg of er nog een manier is om erachter te komen of oververhitting mijn probleem is.

Nog even de "symptonen":

-Bij zware games na een paar minuten spelen last van zware framedrops, vaak verdwijnt de gun, en soms komen er gekke vlakken in beeld.
    -BIj games zoals Call of Duty, Age of Mythology of Red Alert 2 heb ik nergens last van, hoe lang ik ook game.
    -Bij games zoals FarCry, Serious Sam 2, Bet on Soldier en Half life 2/Vietcong 2(deze in veel mindere mate) heb ik (soms) last van bovengenoemde problemen(zie punt 1).

Systeem:

AMD Sempron 2600+
    1 gigabyte ddr333 ram
    Ati 9800 pro, 256 bit, 128 mb

Lijkt mij een geval van oververhitting, aangezien bij een kapotte videokaart elke game het slecht zou moeten doen, en bij zware games de problemen meteen zouden moeten komen, in plaats van na enkele minuten(bij games zoals Half life 2 en VietCong 2 was het pas na een kwartier, of meer).

Wat ook op oververhitting wijst is het volgende. Bij VietCong 2 waren er twee maps. De ene deed het perfect, de andere gaf grafische problemen, zoals genoemd bij punt 1. De map die het goed deed was veel kleiner, en dus minder zwaar voor mijn videokaart, de map die het slecht deed, was een Jungle map. Als op deze map een granaat ontplofte of een bazooka kogel werd afgevuurd, had ik last van framedrops(misshcien omdat dit veel vergt van de kaart?).

Toen ik de kast van mijn pc haalde, was dit probleem weg(van de ontploffingen op de grote map van Vietcong2). Dit wijst erop dat de videokaart toen net iets cooler was, waardoor hij dus net niet de symptonen vertoonde. Echter, zwaardere games(serious sam 2, bet on soldier) deden het ook slecht met open kast.

8. Roel1234

Roel1234 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik met CataLyst 5.9 nogal wat probleempjes had, ben ik terug gegaan naar 5.8. Echter is mijn pc in windows aan het begin nogal traag. Het laden van het start menu duurt toch al gauw een seconde. En andere dingen ook(internet exploren, enz.)

Alles is gewoon vertraagd. Iemand een idee?

Edit: VErholpen:)

Hmm, sygate firewall is hier supertraag, opstarten duurt zo'n 5 minuten, daarna krijg ik een foutmelding(verzenden/niet verzenden), maar toch wordt ie opgestart. Het menu, de meldingen, alles is dan traag. Mijn pc ook. Na afsluiten van de firewall doet ie t goed(de pc)

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, met een simpele druk op de EAX-knop werkte alles _O_ Supergeluid! Thanks!

10. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi iedereen,hier ben ik weer

Zoals je je paar pagina´s terug kan lezen was ik van plan om de powercolor X800 pro te kopen bij Alternate maar na deze http://www.guru3d.com/article/content/153/ review te hebben gelezen begon te toch te twijfelen want hij presteert soms nog minder dan een Geforce 6800 en die kost nu nog maar 130 euro bij Alternate.
    Dus ik dacht laat ik dan maar een Asus Geforce 6600GT kopen maar is die dan beter dan een Asus geforce 6800?
    Ik wil met mij videokaart vooral battlefield 2 spelen op ze mooist en voor de rest zal ik vooral strategie games spelen.
    Mijn specs:
    Pentium 4 2,5 ghz
    Asus P4G8X deluxe moederbord
    512 mb ddr sdram geheugen (word nog verhoogd)
    videokaart nu: geforce ti4200
    Dus mij vraag is nu welke videokaart moet ik nou kopen? (bij Alternate)
    Alvast bedantk :)

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    voor battlefield 2 zal je denk ik ook wel een betere processor nodig hebben. maar de 6800 is net zo goed, en soms zelfs beter dan de 6600GT

12. Roel1234

Roel1234 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BF2 met 1 gig ram, 2.5 ghz en een 6600GT moet lukken.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    niet als hij alles op het hoogst wil spelen.. no way.. he hier een amd64 3200+. 1 gig ram, 6600GT en ik kan echt niet alles op het hoogst spelen

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Met een 6600GT kun je het niet op zijn mooist spelen hoor.
    Denk dat daar de cpu ook niet snel genoeg voor is.

Maar het ziet er wel heel erg mooi uit hoor ;)

15. Roel1234

Roel1234 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar waarom zou je in vredesnaam alles op high willen. Medium is ook prachtig.

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ligt er natuurlijk ook aan in wat voor resolutie je speelt......

17. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij resolutie is 1024X768. Tja en waarvoor ik alles op het hoogste wil spelen :D ik denk een soort battlefield 2 verslaving :+. Maar welke kan ik nou het beste kopen een Asusgeforce 6600GT voor 190 euro, of een geforce 6800 voor 130 euro, of kan ik toch nog het beste voor de Powercolor X800 pro gaan voor 200 euro??

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou lekker een X800 Pro halen :cool:.

Ik heb er een van Asus, en die is sneller dan m`n Geforce 6800 GT. Dus dan is een X800 Pro zeker sneller dan een 6600 GT en een 6800.

19. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan die nou sneller zijn??

4 pipelines minder

20. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk jij heb een heel andere merk, maar powercolor heeft er een andere chip in gedaan zodat hij veel goedkoper is kijk maar naar de benchmarks http://www.guru3d.com/article/content/153/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina