1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt.

Je harde schijf is dus in twee partitites opgedeeld. Een C-partitie van 60GB die geformateerd is naar een bestandssyteem (FAT32 of NTFS). Dan is er nog een D-partitie over, die nog niet naar zo`n bestandssysteem is geformateerd.

Dus als je 120GB wilt gebruiken, zou je de D-partitie even moeten formateren, en daar een bestandssysteem voor kiezen.

2. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt.. maar een 6800 is altijd sneller dan een 6600 GT en ook nog redelijk wat ook

3. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Atm ben ik op zoek naar een nieuwe computer. Mijn Ixtreme van Packerd Bell begeeft het langzamerhand en wordt met de dag slomer, slechter en krijgt meer foutmeldingen.

Misschien is mijn vraag te vaag, maar echt specifiek weet ik het nog niet. Ik ben nou niet bepaald helemaal 'into computers'.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe computer, heb een budget van 800-900 euro er heeft niet persé een monitor bij.

Wat moet er wel bij?
    Vrij redelijke videokaart, min 120 GB schijf en een snel en nieuw moederbord. Ook moeten er sowieso genoeg extra's in de vorm van software en audiosystemen bij zitten. Ik weet het.... vaag.

Iemand een idee waar ik ongeveer moet kijken?

4. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt geen processor nodig?:+

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Moederbord: Asus A8N-Sli ofzo. Genoeg mooie moederborden. :cool:
    CPU: AMD Athlon 64 3500+
    Videokaart: Geforce 6800GT
    Geheugen: 2x 512 mb dual channel
    Harde schijf: 120 gb
    Kast: CoolerMaster Centurion 5 (heb ik ook :+)
    DVD brander: NEC 3520A (of 3540A, maakt niet zoveel uit.)

Volgens mij valt dit wel binnen je budget.

Audiosystemen en software zijn echt vage eisen. Moet je maar gewoon los kopen ofzo.

Het slomer worden van je PC kan je overigens makkelijk verhelpen met het formatteren van je PC enzo. Beetje vaag om daar voor een nieuwe PC te kopen. Wat zijn de specs van je computer nu?

Laatst bewerkt: 30 sep 2005
  6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Hier nog een leek :+
    Ik moet ook een nieuwe pc hebben. Bedrag dat ik te besteden heb is €1300 gesponsord en max. €500 zelf bijdrage. Main doel is toch gamen :9 (typen/werkstukken maken kan er dan toch ook wel op).
    Graag wil ik alles bij 1 winkel kunnen bestellen. Zelf in elkaar knutselen gaat mij namelijk niet lukken.

7. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.008
    met of zonder monitor enz

8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Is idd wel leuk om te vermelden :)
    Monitor en dingen moeten er allemaal nog bij.
    Muis ed. allemaal graag met draad. Monitor geen TFT (te duur + dode pixels).

Ik wil graag een XFX 6800 GT. Dan moet je (als ik het goed heb) toch ook zo'n speciaal mobo hebben met PCI-E?

9. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval bedankt.. :)

Ik heb atm een oude iXtreme van Packard Bell, maar die is al 5 jaar oud. Intell Pentium 1 Ghz, 128 RAM, verouderde videokaart, 40 GB schijf, 3 maal geformateerd, maar dat ding blijft gewoon extreme (iXtreme 8)) kuren hebben.

Met dat audiosystemen en software bedoelde ik eigenlijk dat er gewoon een goede geluidskaart in moet zitten en losse boxen en met software wil ik minimaal XP home edition en het nieuwste Office pakket.

Maar heb jij (hebben jullie) ook ideeën waar ik het beste kan kijken qua winkels, of kan ik beter zelf een computer samenstellen? Zo ja, waar? (Sites, winkels in omgeving Zwolle etc)

10. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat je er precies mee wilt doen?
    Er zijn vast PC´s die aan jouw eisen voldoen.
    Maar ik zou hem samenstellen. Via bijv. Dell.nl

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik ben zelf gewoon eens gaan dingen samenstellen om tot een prijs te komen. Omdat ik een leek ben en er echt weinig van af weet (ja, ik weet wel wat bijv. een goede videokaar is maar of ie dan weer past op het mobo weet ik weer niet etc.) geef ik hier even het lijstje dat ik samen gesteld heb. Lach me niet te hard uit als er echt iets heel doms niet klopt :p

moederbord: AMD Asus A8N-SLI - PCI-E 7.1 Sound GLAN
    CPU: AMD Athlon 64 3500+ BP Venice Box
    Vid.Kaart: nVIDIA 6800Ultra 256MB Aopen
    Geheugen: DDR Corsair XMS 2x512MB 400MHz PC3200
    HDD: ATA 160GB - Maxtor 7200rpm 8MB
    Voeding: 520W - Be Quiet! Blackline P4
    Kast: Bigtower Gigabyte 3D Aurora - Zwart

Voor de rest heb ik wel scherm, muis, toetsenbord etc. maar gaat mij voornamelijk om dit lijstje. Lijkt dit ergens op en past het allemaal op elkaar. Als er kenners zien die iets totaal anders zouden doen hoor ik het graag.
    Ben al blij als ik niets essentieels ben vergeten :9

12. Roel1234

Roel1234 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey een mattie van mij heeft dus zo'n dope pc met weet ik veel hoeveel gigahertz enz. maar zn vga is d8 ik een voodoo nog wat is dat goed genoeg voor nieuwe games zoals fear doom enz. want die wil ie graag spele

ram dacht ik 256 mb...hij deed nogal vaag processor was wel snel 3200+ ofzo maarja zn ouwe vga was stuk dus heeft ie n andere ouwe erin gegooid

ik denk t niet he? want ik daht dat fear een of andere pixel sjeeder nodig had?

_0/

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die kast is wel een grote he, een bigtower. En neem een betere voeding, van Tagan ofzo. Deze is klote. Nooit op je voeding besparen. :)

14. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Dat was idd 1 van mijn punten. Of dit een goede voeding was of niet. Zou even kijken of ze iets luekers hebben. Overigens staat er op tweakers dat Be Quiet! een A-merk is. Ben daar maar vanuit gegaan :) En de kast is idd groot ja. Overigens is de voeding €137 en wordt er dus niet op bespaard :9
    Maar wat zeg je dan de rest van het systeem? Is het wat en werkt het met elkaar?

edit: Tagan hebben ze niet. Hier staat een lijstje. Welke zou je me aanraden?

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh sorry. Ik kende Be Quiet niet. Maar het is dus een A-merk van €130. Nee dan heb je een puike voeding te pakken. Niks aan veranderen. :)

16. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    En wat vind je van het geheugen? Daar heb ik namelijk wel gewoon 1tje uitgepakt.

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb laatst alleen wel een review gelezen van een stuk of 40 voedingen, en daar zaten ook 2 be quiet voedingen bij, maar die waren niet erg goed. Als beste voeding uit kwam de AC ryan ryanpower 2 voeding uit de test. Dit was de enige voeding die weerstanden van 50A aankon. Hij kost overigens ongeveer 100 euro. Dit verschilt per winkel.

edit/ geheugen is erg goed, alleen zou je niet voor een S-ata harde schijf gaan? Deze zijn namelijk beter! Neem wel een maxtor diamondmax 10 deze zijn best stil!

18. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Is dit wat? Beter dan de HDD die ik noemde?
    Kan ook iemand bevestigen dat alle eerder genoemde componenten samen (stabiel) werken :)

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ja deze harde schijf is beter dan degene die je eerst had. Maar heb je ook al naar die voeding gekeken die ik noemde. Laat je alsjeblieft niet misleiden door de naam van de voeding die je nu hebt gekozen want ze zijn alles behalve stil!

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Als je het volume maar hard genoeg op schroeft ;)
    Maar hier vind je een lijstje met voedingen die die winkel aanbied. Welke raad jij me aan?
    Deze dan?

edit:\
    Hoeveel verschil zit er tussen deze en deze processor? Is het de moeite waard om wat meer geld neer te leggen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina