Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Denk toch dat dit mijn uiteindelijke lijstje wordt:
    Moederbord: AMD Asus A8N-SLI - PCI-E 7.1 Sound GLAN
    CPU:AMD Athlon 64 3500+ BP Venice Box
    geheugen: DDR2 Corsair ValueSelect 2x512MB 533MHz PC2-4200
    vid. kaart: nVIDIA 6800Ultra 256MB Aopen
    HDD: SATA 250GB - Maxtor 7200rpm 16MB
    Voeding Voeding 480W - Enermax EG485AX-VHB(G) Coolergiant
    Case: Miditower Coolermaster Cavalier 1

Als iemand nog aan/opmerkingen heeft dan hoor ik het graag.
    Verder is er wel aan monitor/speakers etc. gedacht alleen vond ik dat niet echt nodig om te posten :)

2. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Welk prijskaartje hangt daar ongeveer aan dan?

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik zou zeker niet de voeding die je nu hebt geselecteerd nemen, op een afstand van 20 cm wordt hier 48 decibel gemeten. Dan is die Be quiet voeding met 40 decibel nog stiller. Ze hebben ook een goede enermax noisetaker voeding. dat is deze:
    http://www.bb24.nl/catalog/product_info.php?cPath=66&products_id=431

ook denk ik dat je beter voor een 7800GT kunt gaan ipv een 6800Ultra. De 7800GT is zuiniger en de prestaties zijn beter, en je kunt hem met een beetje geluk overclocken naar een 7800GTX. De 7800GT kost maar 15 euro dan de 6800Ultra die je nu hebt!

4. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ikheb sinds kortdus een nieuwe pc, maar ik zou er graag nog ene TFT scherm van 15 of 17 inch bij willen. Weet iemand ergens aanbiedingen hiervoor. Ik heb momenteel een 17 inch CRT...
    Eventueel zou ik een 32 inch LCD kopen, maar ik vraag me af hoe het zt met word typen daarop, is dat duidelijk, anders zou ik ene beamer met een TFT (15/17") kopen.

5. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    weet niet je perse bij die winkel wil kopen ( je videokaart) want bij alternate hebben zeen X800XT van ati voor 279 en ook nog een 6800 ultra voor 300

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    GeForce4 MX 440
    (wat een oudje :+)

wat zijn dan de nieuwste drivers die ik hiervoor kan instaleren waar dan geen waarschuwing komt dat het instabiel kan worden enzo? :)

7. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Net even mijn PC open gemaakt om er een wireless kaartje van Sitecom in te pluggen.
    Ik maakte het open en ABSURD veel stof overal in de pc, zelfs ventilators zaten vol etc!
    Ik heb dat nog nooit gehad bij andere pc's en schrok me echt rot, heb er nu alle stof uitgekregen, maar vroeg me af of het tegenwoordig normaal is??!!

PC is 11 maanden oud.

8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Was ongeveer €1300 (incl. monitor ed.)

Heb zelf nog nooit pc opgebouwd dus wilde eigenlijk alles bij 1 shop kopen. Zou eens kijken of er goedkopere winkels zijn. Ben eigenlijk gewoon begonnen pc samen te stellen zonder te kijken welke shop goedkoop was.

edit:\ Volgens pricewatch van tweakers is hij in deze winkel het goedkoopst. Merk Aopen
    edit2:\ Ben ik niet de beroerdste en plaats ik zelf nog een linkje ;)

Laatst bewerkt: 1 okt 2005
  9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb mijn pc ook steevast vol zitten na een half jaar. Mijn pc staat ok op een redelijk stoffige kamer.
    Als ik me jouw kamer herinner is het behoorlijk opgeruimd en steriel. Dan is het wel apart, maar eens in de maand je pc leegzuigen is geen overbodige luxe hoor :)

10. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    mijn geforce fx5200 begint kapot te gaan, en is ook achterhaald 8)

Nu ben ik voor een tussen oplossing aan het zoeken, een 3d kaart voor rond de 75 euro... wat is dan een goede keus?

mun pc:

P4 2.4 ghz
    512 mb
    fx5200
    Albatron px845gev pro

volgens mij heb ik een 4x agp bus...maar dat weet ik niet zeker.

Alvast Bedankt!

edit: zou ik ook een 512mb kaartje erbij kunnen kopen? ik heb nu een DIMM1: Samsung M3 68L6423DTM-CB3

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, toch wordt je videokaart door de laatste nVidia drivers ondersteund: http://www.nvidia.com/object/78.01_winxp_32_supported.html

Dit is de driver: ForceWare 78.01

12. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    75 euro...hmm, ik zit te denken aan een ati 9600 ofzo?

http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/specification.asp?pro_id=2

Volgens die site heeft je moederbord idd geen agp8 slot. Ik zou voor een ati 9600 gaan:)

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Daar heb je denk ik wel een punt ja. Kan ik dan niet (nog) beter gaan voor deze kaart gaan? Scheelt in totaal €25 tov. de 6800 ultra. En je krijgt 4 pipelines meer. 6800 ultra heeft er toch 16?

En zo te zien scheelt het ook nog wel wat.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    juh, je moest eens weten:p. Ik werk bij een computer/service/reparatie bedrijfje en mensen kopen een PC pleuren em neer pluggen (of laten dit doen) de stekkers erin en dan moet ie het doen. Als ie het niet doet dan is de pc kapot. Althans dat is de gedachte. Vaak is het simpel op te lossen door een betere koeler(vaak cpu of gpu) en regelmatig schoonmaken / stof filters.

Please niet via Dell,Packard Bell of Medion het lijkt allemaal aardig en goed te werken tot er iets kapot gaat, dan begint het gelazer... Leuke pc's , goede prijzen.. waardeloze hardware.

15. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Die prijzen vallen alleen mee (in het geval van Dell) als je de standaard config koopt. Voor de rest is het belachelijk duur. Ik heb ook geen goede ervaringen met Dell. Had er zelf een monitor besteld, maar daar heb ik zo lang op moeten wachten (en ik werd belachelijk geholpen) dat ik die order geannuleerd heb. Bij mij komt nooit meer een Dell en ik zal iedereen ook aanraden om het niet te doen. Heb zo langzamerhand zo ontzettend veel slechte verhalen over Dell gehoord, dat het echt zonde is om daar je zuurverdiende geld heen te brengen.

16. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Dell zowiezo maar onduidelijk... verzendkosten is vaak al 90 euro...afzetters!
    Als ik een pc koop, laat ik 'm zelf samenstellen bij de plaatselijke PC boer. Werkt altijd perfect en geen gelazer bij defecten enzo!

17. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    bedankt!

ik ga dan denk ik voor deze... http://www.paradigit.nl/pdf/10009110v.html

hoe zou ik wow kunnen spelen hiermee(warcraft 3 kan ik nu al helemaal high spele dus straks nog vloeiender, me warcraft fan)

mun specs:

P4 2.4 ghz
    512mb
    radeon 9600pro 256mb 128 bit
    Albatron px845gev pro

edit: heeft het eigenlijk zin om een 512mb kaartrje erbij te kopen omdat mun moederbord geen dualchannel ondersteunt? en moet het dezelfde zijn?

Laatst bewerkt: 2 okt 2005
  18. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb nu een 5.1 set. En als ik hem een beetje hard doe, en de subwoofer op de helft gaat mijn pa al zeure dat het doordreunt enzo. Ik hard hier een keer gelezen over waschmachinedempers(?). Is dit het beste of zijn er nog andere/ betere oplossigen?

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    mijn ouders beginnen al te zeuren over doordreunen als ik mijn sub op ze laagst zet, en 2 boxen aan heb staan.. ( musicmatch ondersteunt geen 5.1)

20. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wij thuis nog wel eens doen met doordreunende subwoofers/boxen is er een stuk piepschuim onder zetten. Dat stuk hebben we dan wel met tapijt wat mooier gemaakt. Het ziet er wel aardig uit en het dempt de dreuning vrij aardig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina