Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo niet?

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Moeë ogen.

Komt ook deels door de resolutie natuurlijk, maar ook bij gelijke resolutie heb ik het.

Laatst bewerkt: 5 okt 2005
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    meer hertz is gewoon een stuk rustiger voor je ogen, laat hem maar eens 2 dagen op 75 hertz staan en ga dan opeens over naar 60.....je ziet het hele beeld trillen, niet fijn :p

4. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Met games zoals CoD haal ik altijd 125 fps. Dus als ik dan 75 HZ instel dan heb ik dus eigenlijk 75 fps ipv 60?(ondanks de game 125 weergeeft is het dan dus boven 60 altijd hetzelfde?)

Heeft het geen nadelen?(ik heb btw een crt monitor)

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik game al jarren met 60HZ ik heb wel dat na een paar uur ik niet meer gefocust naar het beeld kan kijken maar dan ga ik gewoon iets anders doen_0/

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, marketing gok ik. Qua snelheden is er niks 'Extreme' aan.:cool:

Een TFT scherm kent het principe 'beeldverversing' niet. TFT schermen hebben ook géén last van trillerig beeld. Het verschil tussen 60Hz en 75Hz zou dan in principe ook niet zichtbaar kunnen zijn. Misschien dat er een kwaliteitsverschil zit tussen beiden schermen? Ik kan op mijn scherm in iedergeval géén verschil ontdekken tussen 60Hz en 75Hz op dezelfde monitor.

7. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Ik ben dus van plan een nieuwe Pc te kopen. Nothing Fancy, gewoon een Internet PC waar je evt lichte games op kan spelen. Mn Budget zit zo rond de 330 Euro (Ik heb wel meer geld, maar dat heeft andere prioriteiten;))
    het hoeft niet al te snel te zijn allemaal, gewoon iets van 2.4 GHz (Geen Celeron, AMD mag ook, maar dan geen Duron oid) 512 Ram, 64-128 Mb Video redelijk moederbord, gewone goedkope kast, paar Usbtjes. Scherm heb ik al.

Kan iemand voor mij een systeem samenstellen?

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou dan gaan voor een barebone pc. Vaak zie je in krantjes van computerwinkels voor 350-400 euro complete pc's, met meestal een amd 2600, redelijk moederbord, en een intel extreme graphics chip(niets voor gamen dus). Kwa ram meestal 512 mb ram.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    geil :D

http://www.guru3d.com/article/Videocards/262/1/

de x1800xl zit dicht bij de 7800 gt
    dus het gaat erom wie de goedkoopste is :D
    overall gezien is de 7800 gt beter, uitblinker is de x1600 xl dat wordt de nieuwe 6600 GT :D, dat beloofd wat :cool:

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Killaz hoe heet je(woon ook in alkmaar)

ontopic: Ik heb een ati videokaart koeler over, voor mn ati 9800 pro. past die op n ati 9600?(Ik heb een zalman cooler). Het is een "gigabyte agp 8x"(dit staat er op)

Edit: ik zet er binnenkort wel n foto van op

edit2: Ik heb nog steeds geluidsproblemen bij fear en ook bij serious sam 2, en ik heb het onboard geluid uitgezet!

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Da's wel gek hoor. Een TFT monitor vervest namelijk niet echt. Een vernieuwingsfrequentie van 60 Hz op een TFT monitor betekent dan meer dat de monitor 60x per seconde checkt of er toevallig een pixel verandert moet worden en deze dan ook verandert. Als je alleen een wit scherm aanzet zal het scherm nooit flikkeren, zelfs niet met hele kleine tussenpauzes. 't Is gewoon constant wit.

12. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ik heb altijd al last gehad van totaal verlichte en schaduw vlakken, wat normaal een mannetje moet voorstellen als schaduw word vaak getoont als een vierkante vlak. dit geld ook voor het licht wat bv. schoten moeten voorstellen.

dit deed ie bij mun 5200fx en nu ook bij mun nieuwe 9600pro. de 9600pro word door spel ondersteunt en heeft de laatste drivers, de 5200fx werd niet door alle games ondersteunt en deed raar bij de laatste drivers omdat hij niet werd ondersteunt...daarom had deze kaart "oudere drives"... Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, ik heb verschillende resoluties geprobeerd en verschillende video instellingen. zelf denk ik dat het of aan mun moederbord ligt omdat ie maar agp 4x ondersteunt of omdat ik een analoge kabel naar mun monitor heb lopen ipv een dvi kabel of, maar dit lijkt me zeer onwaarscheinlijk, dat het aan mun tft monitor ligt.

Het kunnen denk ik geen artifacs zijn omdat je toch nog dingen erin ziet en niet 1 kleur.

specs:

P4 2.4 ghz
    512mb
    9600pro
    Albatron px845gev pro
    tft: prolite E431s iiyama

hier zijn wat pics:

Alvast Bedankt!!!!!!!

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ligt niet aan je monitor in elk geval. Lijkt me toch een driver probleem. Download eens "Driver cleaner" en gooi alle drivers eraf. Download vervolgens de nieuwste nVidia drivers. Of kijk of er een patch is voor het betreffende spel.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt ook nooit de drivers van je onboard geluidskaart geinstalleerd? C-media is het geloof ik?

Aan je monitor/kabels zal het niet liggen. Dat hij op AGP 4x staat, maakt in principe ook niets uit! Dit is zoals Drone al zegt een driver probleem, of een verkeerde instelling in de grafische instellingen van de betreffende games. Het lijkt me ook stug dat je moederbord de oorzaak is.

15. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Nu mogen jullie me ook even helpen ;) Ik ben er over aan het nadenken om een TFT-monitor aan te schaffen (ja ik heb nog een CRT'tje...). Nu zie ik echter steeds analoog en digitaal staan (aansluiting heb ik het over). Digitaal is wat duurder, ongeveer 50 euro, dan analoog. Mijn vraag is nu: is het verschil dermate groot dat het aan te raden is om er eentje met een digitale aansluiting te kopen? Of kan ik ook met een analoge prima games spelen en andere dingen doen? Ik heb een ATi Radeon 9800SE in m'n bakkie zitten dus een digitale aansluiting zit er in ieder geval al op.

Bij voorbaat dank jongens.

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Zeker op de hogere resoluties schijn je het verschil erg goed te merken. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar mijn samsung syncmaster 730bf is erg blij met zn dvi-aansluiting. Het ziet er errug strak uit allemaal. En als je de mogelijkheid hebt, waarom dan gaan voor iets inferieurs?

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou sowieso altijd DVI (digitaal) nemen. Een TFT scherm is nou eenmaal digitaal, en als je er een met een analoge aansluiting neemt betekent dit dat eerst het beeld geconverteerd zal moeten worden. Hierdoor heb je dus altijd kwaliteitsverlies. Als jouw videokaart geen DVI-uitgang heeft zal het weinig uitmaken, maar ik zou het toch maar doen. De kans dat jouw volgende videokaart wel een DVI-uitgang heeft is best groot... :+

18. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Nee merk je weinig van.. ik zou die 50 euro lekker ergens anders aan uitgeven.

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou zeker voor DVI gaan. Geen signaalverlies, dus geen kwaliteitsverlies en een betere kleurweergave. :cool:

20. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ik heb dus net ALLE drivers met de driver cleaner verwijderd en die nieuwe geinstaleerd maar nu geeft ie bij het opstarten iedere keer deze 2 foutmeldingen:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina