Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 512 mb geheugen
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    't Lijkt mij niet erg slim om een AGP videokaart en moederbord nieuw te kopen? :eek:
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan zou je er beter nog 512MB bij kunnen kopen. Veel nieuwe games zijn niet lekker speelbaar met 512MB. Het zou zonde zijn als je een snelle processor en videokaart hebt, maar games lopen nog niet lekker vanwege je geheugen. 512MB is gelukkig niet zo duur meer.

    Daar heb je zeker gelijk in.

    Even opnieuw gekeken:

    Moederbord: MSI K8N Neo4-F PCI-E 95,- euro
    Processor: AMD Athlon64 3000+ Boxed 159,- euro
    Videokaart: GeCube Radeon X850Pro PCI-E 229,- euro
    Geheugen: Kingston 512MB 400MHz CL2.5 59,- euro

    Totaal: 542,- euro

    Dit is bij Alternate, grote kans dat het elders iets goedkoper is.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je zal nieuwe moeten kopen, want nu heb je PC2100 of PC2700, terwijl je PC3200 nodig hebt. PC2700 zal het ook wel doen, maar alles zal trager lopen dan bij PC3200.
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, Ik heb ook weer wat vragen verzameld,

    Ik heb nu een 2x256 MB werkgeheugen, ik wil deze uitbereiden naar 1 gb. Kan ik er dan gewoon een reepje 512 bijkopen en erinzetten. Is het erin zetten moeilijk? Kan het er zo bijgeprikt worden zonder dat dit enig effect heeft op de werking van mijn computer (op snelheid na dan hé) of ik dus niks anders moet instellen etc. Is dit wel zo, wat moet ik dan allemaal veranderen? Ik neem aan dat ik ook rekening met het type geheugen dat ik koop rekening moet houden, ik heb nu dit geheugen: 2x256MB PC400 DDR.

    Ik wil ook mijn Harde Schrijf uitbereiden, ik wil er 250 GB bij. Ik heb nu een 160 GB schrijf. Ik weet niet precies wat voor ik heb, aangezien er is een SATA inzat maar omdat ik daar een hoop problemen mee gehad heb, heb ik nu een andere erin, ik heb inmiddels al 2 SATA's versleten. Ik wil ook liever geen SATA HD in m'n pc omdat ik daar niet zoveel meer vertrouwen in heb ;). Ik heb met everest gekeken watvoor ik heb, en daar komt dit uit: Vaste schijven
    Station #1 - Maxtor 6L160P0 (152 GB), het is dus deze HD: Maxtor 6L160P0 160GB 7200RPM IDE HDD With 8MB Cache. Wat raden jullie aan, een externe hardeschrijf kopen of gewoon een er nog 1 bij zetten? Ik wil wel redelijke snelheid op m'n harde schrijven houden, ik weet niet hoeveel het scheelt tussen extern en niet extrern, maar volgens mij gaat het slomer omdat het via USB gaat. En ik wil ook tussen de 2 harde schrijven grote bestanden kunnen uitwisselen (rond de 4 GB). Is het een harde schrijf er makkelijk bij te zetten, zonder alteveel gekloot in de bios e.d? Ik weet dat dit inmiddels een redelijk onoverzichtelijk verhaaltje geworden is maar ik hoop dat jullie eruitkomen :).

    Bedankt :).
     
  6. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Slordig van de xboxworld forummers dat ze niet even op de misschien wel belangrijkste dingen wijzen.

    De 4 belangrijke delen in een pc,(zonder harddisk), die de performance van games enz. bepalen zijn moederbord, processor, werkgeheugen en videokaart. Als dit op elkaar is afgestemd(dus dat alles op het moederbord past) is dat fijn. Maar ook moet je een voeding kopen(50-100 euro) omdat je huidige waarschijnlijk te slecht is.(400Watt lijkt me handig)

    Ook moet het in de kast passen.

    En verder moet de harddisk wel 7200rpm zijn anders worden sommige dingen vertraagd!
     
  8. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    schijven draaien op 7200 rpm, voeding ga ik strx gucken en ik moet ff kijken of het in de kast past
    thnx
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je kast en moederbord ATX formaat zijn moet het lukken!
     
  10. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, moederbord is ATX. nu alleen nog de voeding. Voordat ik m'n pc openschroef, weet je een manier om daar 8er te komen???
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De processor is goed, alleen de uitvoering niet :). Jij hebt hier de 'tray' versie gekozen, die wordt geleverd zonder koeler. Je moet de boxed versie hebben, daar zit wel een koeler bij: 3000+ boxed.

    Verder klopt alles :cool:.

    Kan je alleen achterkomen door hem open te schroeven, tenzij je een doorzichtig paneel hebt aan de zijkant van je kast :cool:.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, gewoon schroeven*) Weet je zelf hoe je alles monteert/Hoe je windows installeert/hoe je formatteert/alle drivers erop zet/backupt/enz.

    Want dit moet niet verkeerd gaan
     
  13. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet handiger de bulk-versie te kopen, en voor de €30 die je bespaart een mooie Zalman koeler te kopen?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Lijk mij op zich niet nodig. De boxed koeler doet prima z`n werk en is goed stil. Pas als je flink gaat overclocken zou ik een andere koeler erbij nemen, maar als je dat niet van plan bent voldoet de boxed koeler prima. :).

    En de garantie is meteen langer, je weet maar nooit :cool:.
     
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    FF een vraagje, aangezien ik binnenkort ga werken(en dus geld ga verdienen;)) wou ik misschien sparen voor een pc upgrade(alweer...|:- ).

    Deze wil ik dan in begin 2006 ofzo toepassen. Maar is het verstandig om op dit moment een amd 3500+ ofzo te kopen? Of verouderd die snel. Hiervoor zal ik een nieuw moederbord nodig hebben, ik zag op internet voor 82 euro een moederbord, die agp8 ondersteund, en socket 939(ik heb een ati 9800 pro agp8x).

    Is het slim om een systeem als volgt te hebben?

    Ati 9800 pro
    Amd 3500+
    1 gig ram

    Ik denk namelijk dat de grafische kaart te ver zal achterlopen met mn processor.

    edit: Een pci-e moederbordje met een ati x850xt of iets dergelijks lijkt me handiger denk ik:) , maar die kaart is me nu net wat te duur!
     
  16. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi.

    Ik wil dus een nieuwe PC, met medium specs, geen high performance gebeuren. Ik heb al een contact die in PC's handelt op de hoogte gesteld maar nog geen reactie gehad.

    Nu is mijn vraag...weten jullie de site waar de goedkoopste PC onderdelen en de goedkoopste PC systemen te koop zijn?
     
  17. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan ook een AsRock met ULI chipset nemen. Heeft AGP én PCI-e. :cool:
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook vet, maar eerst maar eens aan het werk:D

    edit:

    Deze koeler werd geleverd bij mn ati 9800 pro, past ie op mn vriends' ati 9600?

    [​IMG]
    Zo ja, hoe zet je hem erop?

    p.s.

    [​IMG]

    Zijn de voltages goed, heb er geen verstand van
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    je +12v valt nog net binnen de marge van 5% maar ik zou voor de zekerheid maar gaan sparen voor een nette A merk voeding, en met een dremel is alles mogelijk :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina