1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

O-)

2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Url pakt ie niet dan maar zo

ASRock 939Dual-SATA2 ULI M1695, SATA2, RAID

Type:
    939Dual-SATA2
    EAN/Vendorcode:
    939Dual-SATA2

Artikelnummer:
    014324

Kenmerken:

* mATX
    * Socket 939
    * Bussnelheid: 1GHz HyperTransport
    * Chipset: ULI M1695
    * Geluid: 8-kanaals
    * 4x PC3200 (max. 4GB) Dual DDR SDRAM
    * 2x IDE Ultra DMA 133
    * 2x SATA met RAID
    * 1x SATA2
    * 1x AGP slot
    * 1x PCI Express x16 slot
    * 1x PCI Express x1 slot
    * 3x PCI slot
    * 1x 100Mbps LAN
    * 6x USB2.0

Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat is er met dat moederboard.......ziet er goed uit, alhoewel ik betwijfel of veel mensen een pc hebben met 4 GB SDram :p

4. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    DDR-SD-ram is gewoon ddr-ram, pc3200 is gewoon ddr400.

Dat moederbord lijkt me chill, want je kan er agp en pci-e kaarten op zetten, handig als je een nieuwe processor wilt en later pas een nieuwe videokaart(en dus eerst je agp kaart wilt gebruiken)

5. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    2.989
    Ok ik ben dus op zoek naar een voeding die mijn pc wel aankan.

Specs.

Intel Pentium 3.0
    1024 Ram
    geforce v9999/TD 6800

6. djlaulau

djlaulau Lamlendigheid

Leuk Bevonden:
    0
    jongens, ik heb een nieuwe line-up

processor: amd athlon 3000+ boxed
    geheugen: kingston DDR 512 mb
    moederbord: MSI K8N Neo 4-F
    Videokaart: MSI Radeon X800 PCI-e

wat vinden jullie van de video kaart???? is die goed????

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat het geheugen betreft is vrij eenvoudig. Allereerst moet je inderdaad rekening houden met het type geheugen dat je reeds hebt. Je hebt nu geheugen dat op 400MHz (ook wel PC3200) loopt. Dus het nieuwe geheugen moet ook op 400MHz lopen. Ten tweede moet je rekening houden met de snelheid van het geheugen, uitgedrukt in 'latency'. Er zijn verschillende snelheden te krijgen, maar degene die standaard het meeste voorkomen zijn deze: CL2, CL2,5 en CL3.
    Gebruik CPU-Z even om te achterhalen welke latencies jouw geheugen heeft. Het is belangrijk dat je nieuwe geheugen dezelfde latencies heeft, anders kan het problemen geven. Open CPU-Z en klik op het tabblad 'Memory'. Daar staat als het goed is de CAS latency van het geheugen. Controleer meteen even of er rechtsbovenin achter 'Channels' dual staat.

Wat de harde schijf betreft, is een externe harde schijf wel wat langzamer dan een interne harde schijf. Een interne harde schijf er bijzetten is niet zo lastig hoor. Je moet er wel even op letten dat je de jumpers op de achterkant van de schijf goed zet, Master, Slave of Single disk etc...
    Je huidige schijf is aangesloten op het primaire IDE-kanaal als Master. De tweede (nieuwe) schijf sluit je op dezelfde kabel aan als Slave. De jumper op de oude schijf moet dan staan op 'Master with Slave present', en de jumper op de tweede schijf moet dan staan op 'Slave'. Als het goed is herkent het bios verder de harde schijf goed zonder dat je daar iets in hoeft te veranderen.

Voor mij reactie geldt hetzelfde slot als in jouw post :+

* Voeding 1
    * Voeding 2
    * Voeding 3
    * Voeding 4
    * Voeding 5

Slechts een kleine selectie, maar kwalitatief erg goed :).

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    CAS#Latency= 2.5 clocks
    RAS# to CAS# Delay= 3 clocks

Zou dit dan wat zijn? Ik kan de Latency niet bij de beschrijving vinden, dus zou niet weten of deze bijvoorbeeld voldoet. Zal ik er trouwens 2x256 erbij zetten of gewoon 1x512? Ik heb nu een al een 2x256 MB. En zou je iets meer details over het erin zetten van het geheugen kunnen geven? Welk geheugen raad jij mij aan om erbij te zetten, deze heb ik nu: 2x256MB PC400 DDR.

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel geheugensloten heb je nog vrij? Als je er nog twee vrij hebt dan kan je 2x256MB overwegen. Heb je btw nog gekeken of er in CPU-Z 'dual' achter channel staat? Dat is ook van belang om te weten namelijk.

Het geheugen van je link is trouwens CAS 3, DD400-X64-C3AK2. Beetje verborgen in de productnaam, maar dat is typisch Alternate :). Op zich zou het géén probleem zijn om naast je CAS 2.5 geheugen CAS 3 geheugen te zetten, maar ik raad het je niet aan. Je oude geheugen zou zich aan moeten passen naar CAS 3. Maar dit gaat niet altijd goed, dus vandaar dat ik het je niet aanraad.

Verder is het inbouwen van geheugen vrij eenvoudig. De modules kunnen maar op één manier in de geheugensloten. Je drukt de hendeltjes die aan beiden zijden van het geheugenslot zitten naar buiten. Vervolgens druk je het geheugenreepje in het slot (boven op het reepje drukken, niet te hard :cool:) en dan klemmen de hendeltjes vanzelf het geheugenreepje vast.

Als ik weet hoeveel sloten je nog vrij hebt, kan ik even kijken of ik iets kan vinden voor je. Dit kan je btw ook in Everest achterhalen meen ik.

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Is DDr2 ram veel sneller dan normaal ddr ram? En zou iemand kunnen antwoorden op die vraag van de cooler!?

11. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    ja poepoe, dat weet ik natuurlijk wel, maar dan krijg ik 1000 nederlandse sites (pc-online.nl compaq.nl vobis.nl etc etc etc etc) ik vroeg ook specifiek welke website ;)

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat verschilt dus per product zo'n beetje.......

@TheProf82, nog niet. En als je socket 939 overweegt hoef je niet eens naar ddrII te kijken, dat ondersteund die niet namelijk ;)

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee hoor het verschil is nihil en het prijsverschil absoluut niet waard. DDR2 heeft erg lange latencies in tegenstelling tot DDR. Maar door de techniek van DDR2 wordt dat nadeel gecompenseerd en is het amper sneller dan DDR geheugen met strakke latencies.

Wat die cooler betreft, ik zou gewoon even kijken of de layout van die 9600 Pro het toelaat. Het zou heel goed kunnen dat de layout verschilt en dat het niet past.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Staat dual achter :). Weet je ook waar ik dit in everest kan zien. En waar zit mijn geheugen precies in m'n pc, ik kan kijken of ik 't door m'n lcd kast kan zien. Anders zal ik 'm toch weer open moeten maken. Zou dit wat kunnen zijn in everest? Veld Waarde
    Modulegrootte 256 MB (1 rank, 4 banks)

Ik zit nu toch nog ff in me kast te kijken, en ik zie vlak naast mijn proccesor koeler(?) wel wat zitten. En volgens mij is dat het geheugen. En dan zou ik nog 4 slots over hebben. Alleen zit in van links naar rechts in het 1e slot 256mb, in het 2e slot niks, in het 3de slot 256 mb en in het 4de slot niks.

http://img352.imageshack.us/img352/1245/img000000000017sw.jpg
    4 slots, kan niet missen toch? (Foto door mijn kast :))

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    1. Hij woont in deventer.
    2. het is een ati 9600(ik heb een 9800 pro;))

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben bang dat het wel kan werken, maar dat het niet zeker is. Kijk maar eens naar alle verschillende resultaten @google:

Radeon 9600

Radeon 9800

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weet niet precies, maar wat maakt het uit, DDR2 past toch niet in een DDR1 slot. ;)

18. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hulp naar zoeken RAM

Ik wil m'n RAM upgraden van 512 naar 1024, dus een extra 512mb. Wat ik nu heb:

512MB SDRAM
    333MHZ
    Dual
    AGP Aperture 128

Nu is mijn verstand van PC hardware minimaal en ik wil zeker weten dat wat ik koop ook gaat werken. Dus kan iemand mij een richting wijzen. Ik zat hier te kijken. Ik hoopte erop dat iemand op deze site nog specifieker zou kunnen zijn, als ik al in de goede richting zit. :)

Alle hulp is welkom!

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je nog SDRAM? Weet je dat zeker?

20. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Weet ik zeker. Heb gekeken in het opstart menu.

Is dat al weer ouderwets dan? Kan ik het misschien beter vervangen met 1GB van wat nu de norm is?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina