1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een Asus P4P800 deluxe moederbord.
    Nu wil ik een nieuwe 250gb harddisk en is mn vraag dus of deze gewoon met SATA kan en of hij dan ook SATAII kan hebben. Kan een SATAII schijf gewoon op een SATA port?

2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je tip, heb het even gedaan. Nu wachten op hulp. Het geld doet er niet toe! Maar houd het wel leuk. Ik heb nu 460, maar de feestdagen komen en me salaris. Dus het komt goed.

Suc-6 :)

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @Darkon 83

Goedkoop:
    - 2x 512 mb PC 3200 geheugen - €100
    - Videokaart, minimaal een Geforce 6600GT - €15. Of anders een X850XT PE (AGP) - €359,-

Duur:
    - Socket 939 moederbord van Asus: €125
    - AMD Athlon 3500+ boxed: €230
    - 2x 512 mb dual channel - €100
    - Videokaart: 7800GT €380

Je kan natuurlijk ook een iets langzamere processor nemen en goedkopere videokaart enzo, dit is slechts een voorbeeld.

4. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ongelooflijk dom met dit soort dingen. Vandaar dat ik hulp vraag. Ik wil echt iets heeel goeds. Ik gebruik em eigenlijk vooral voor gamen, dus daar moet die op afgericht zijn. MSN en voor school doe ik ook veel. Dus wat is jullie advies, hij moet er dus wel weer even tegenaaan gaan.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je iets goed wilt voor een goede prijs is het dure systeem van Drone zeer goed. Alleen zou ik 2x 1024MB pakken, wat het geheugen op +/- €200 brengt.

- Socket 939 moederbord van Asus: €125
    - AMD Athlon 3500+ boxed: €230
    - 2x 1024 MB dual channel: €200
    - Videokaart: 7800GT €380

Eventueel dat je misschien nog een nieuwe case: €100

Je cd, dvd speler/writer kan je gewoon overzetten. Idem voor je floppy drive en harde schijf.

Is dit je allemaal te duur, kan je natuurlijk ook het goedkope van Drone nemen :).

6. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    €935 vind ik idd een beetje te duur. Iemand anders nog tips en of suggesties?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het goedkope systeem van Drone:

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Als ik over een maand of 2 een Asus Geforce 6800GT 256MB videokaart haal, hoe lang schatten jullie dat ik daar nog mee vooruit zou kunnen? Of ken ik beter die €100 extra ophoesten voor een ultra?

(Ik heb gelezen dat je een GT ook goed kunt overclocken naar een Ultra, maar ik heb de ballen verstand van overclocken, dus dat is geen optie voor mij ;))

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat je zegt klopt wel, de ultra en GT liggen als je klokt niet zo ver van elkaar, zijn de zelfde chips alleen bij de ultra ligt de memoryklok 50 mhz hoger dacht ik

10. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een Asus P4P800 deluxe moederbord.
    Nu wil ik een nieuwe 250gb harddisk en is mn vraag dus of deze gewoon met SATA kan en of hij dan ook SATAII kan hebben. Kan een SATAII schijf gewoon op een SATA port?

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jij hebt een SATA aansluiting op je moederboard, en een SATA 2 schijf kan op een SATA poort. Let wel op: Voor een Sata schijf moet je wel een sata aansluiting op je voeding hebben!

12. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb een Chieftec Dragon miditower met bijbehorende ik dacht 350w voeding. Wat moet ik voor kabeltje aan mn voeding hebben dan?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

er staat vaak SATA op :cool:

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Pak de 6800 GT,wat jij zegt is waar. Maar of de 6800 GT over een maand of 2 nog een goeie koop zal zijn... . Je kan de waarschijnlijk een 7800 GT voor wat euros meer krijgen (wat nu al eigelijk het geval is).

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een vraag..

Ik heb een Intel Celeron.
    2,8 Ghz
    Geintegreerde Grafische kaart van 64MB
    704 MB RAM

Ik wil een nieuwe grafische kaart, en omdat me mobo geen PCIe ondersteund zoek ik een AGP kaart..

Me budget is rond de €150,-, en ik wil het liefst F.E.A.R. goed kunnen draaien met alles op HIGH..

Kan iemand mij een goede aan wijzen op De Site

Een vriend van me zei dat hij met Deze kaart F.E.A.R. met alles op HIGH zonder stotterend beeld kan draaien, klopt dat want dan neem ik hem ook..

Mvg, Ryan a.k.a. Spartan23R

edit// Ik heb 3 PCI Slot's, 1 AGP Slot, 1 CNR Slot

Laatst bewerkt: 4 dec 2005
  16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    nou fear met alles op high daar heb je op dit moment toch denk ik wel een 7800GT voor nodig! Maar goed fear op het laagst ziet er nog goed uit! Met een budget van 150 euro zal je misschien voor een 6600 GT kunnen gaan. Of je kunt ook kijken voor een 6800!

17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    maar die 7800GT is een PCIe, en ik weet niet of me mobo PCIe ondersteund :confused:

18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    700 mb ram is te weinig voor fear op high, dan heb je wel 1gb nodig, en een 6800GT.

Ik zou wat ram kopen en dan een 9800 pro, of beter, een 6600GT, of een x800pro. 150 euro is gewoon te weinig

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, Ik ga dan voor de Sapphire X800GT Van ATI, en ik heb nu een 256MB en 512MB Ram's in me pc zitten, er gaat 64MB af door me geintegreerde grafische kaart, dus die moet ik dan terug krijgen.. Sta ik als het goed is op 768MB RAM, is dat goed genoeg om F.E.A.R. op Medium vlekkenloos te spelen..?

Anders haal ik die van 256MB eruit en stop ik er één van 512MB bij, kom ik op 1Gb MB RAM

edit// hoe is dee kaart trouwens.. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGX32&source=highlight&pid=44807&

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Koop een Geforce 6600 GT in plaats van een X800 GT. De 6600 GT is beter dan de X800 GT.

Die 6200 niet kopen, dat is geen kaart om mee te gamen. Als je die pakt zul je tevreden moetten zijn met alles op low.

Ik zelf heb een 6600 GT (wat overgeclocked), 1GB RAM en een AMD 64 3500+. Ik kan F.E.A.R. op 1024*768 spelen met alles op high. Alleen staat soft shadows af en texture resolution op medium. AA staat af en AF staat op 4x en het spel draait vlotjes.

Nu als jij de 6600 GT gaat nemen en die 1GB RAM zal het niet zo goed presteren als bij mij omdat
    1) je 6600 GT niet over geclocked is
    2) je processor iets trager is.

Maar ik denk dat je spel nog zeer vlot zal kunnen draaien op dezelfde settings als die van mij moest je die AF uitzetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina