1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    bij dell kan je je pc gewoon zelf samenstellen, genoeg keus.
    En duur in prijs kwaliteit?? dat niet, ze zijn alleen heel goed bezig met te richten op verkoop zonder tussenpersoon. En dat heeft zijn nadelen, maar ook zijn voordelen: als je geen verstand heb van zelf je pc in elkaar zetten kan je dit gewoon doen. En uitbereiden kan gewoon bij een dell pc, ken genoeg mensen die een nieuwe videokaart, geheugen etc. in een Dell pc hebben gezet.
    De Amd Athlon 64 is inderdaad beter in games, helaas kan je dit nog steeds niet kiezen bij Dell omdat ze een deal met Pentium hebben

@tsdb: Ik zou eens verder zoeken bij dell voor een xps met een betere grafische kaart zoeken en een upgrade naar 1 GB Ram

2. Tsdb

Tsdb .\\//

Leuk Bevonden:
    0
    @ killaz: Ja, ik kan voor 40 euro een 512 mb ram halen en dan koppel ik die aan elkaar zodat je dan 1024 hebt. Een grafische kaart wil ik daarna dan voor sparen of ik koop een Gforce 6800 volgens mij voor 79 euro. Als ik dit dan zo verander is het toch een rpima pc'tje voor mij of niet?

Ik koop deze pc vooral voor downloaden/msn'en/internetten/muziek luisteren
    spellen koop ik op de xbox vind ik fijner spelen maar soms speel ik af en teo dan op de pc.

edit: ik heb even gekeken voor een XPS maar dan begint de prijs bij 1529 euries en dat is toch iets meer als 680 euro's voor een complete pc.

Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    mja als jij niet veel spellen speelt is een videokaart niet zo heel erg belangrijk

4. Tsdb

Tsdb .\\//

Leuk Bevonden:
    0
    ok dus is dit verder een goede pc, en een Gforce 6800 is dat een goede kaart? of kan je dan beter doorsparen voor een betere?

5. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, dat zou kunnen voor 30 euro meer. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje benieuwd naar een oordeel over het gehele systeem ;)

6. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hey ik heb een vraag..:)
    Ik wil graag de Ati Sapphire X800gt kopen voor me pc, die kaart heeft een Interface van 256 bit..
    Nou zie ik met EVEREST home edition dat me moederbord een busbreedte heeft van 64 bit.. :confused: (zie foto)

Dus ik vraag me af of ik deze kaart wel in me pc kan zetten met goede resultaten..:eek: of moet ik speciaal een kaart met een interface van 64 bit..?|:-

Mvg, Ryan a.k.a Spartan23R:)

Edit// Hoe goed is deze kaart...? WinFast A6200 TDH 64-bit 128MB
    Link Van Alternate..
    Een vriend van mij heeft hem, en zegt dat hij met deze kaart en 1gig, F.E.A.R. op HIGH kan spelen (de meeste dingen dan HIGH).. maar om de prijs verbaasd het mij dat deze kaart überhaupt F.E.A.R. trekt.. We verrasend voor de prijs van deze kaart is dat erop staat: Recommended By UBISOFT For SplinterCell 3: Chaos Theory.. En dan maar voor €69,-.. Wie heeft er meer info. over deze kaart en is die beter dan X800gt voor €200,- van ATI Sapphire..?:)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat zijn totaal andere bussen. Die 64-bit van je moederbord is voor het RAM geheugen. Die 256-bit van je grafische kaart is voor het geheugen van je kaart. Dus je moet je daarover totaal geen zorgen maken.

Dat is geen goede kaart om mee te gamen. Hij zal misschien een paar details op high kunnen zetten die je waarschijnlijk amper merkt en waarschijnlijk ook nog is op een lage resolutie. Koop gewoon die X800 GT, je zal er geen miskoop met doen.

8. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, zolang je maar een videokaart koopt die AGP8x ondersteund, en je voeding het een beetje aankan, zit het wel snor.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    AGP 8x is niet vereist, de X800 GT moet normaal gezien ook werken op 4x (wat zijn moederbord ook maximum ondersteunt). Maar die voeding is inderdaad wel een belangrijk punt dat hij nog niet vermeld heeft. Dus ryan23, weet jij toevallig hoeveel Watt je voeding is en eventueel het merk?

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ok..:)
    Dan heb ik nog 1 vraagje over de AGP dinges :p...
    Die X800gt ondersteunt 4x en 8x..
    X800gt Bij Alternate
    Dit zag ik bij EVEREST Home Edition

Er staat dat de ondersteunende agp snelheden 1x, 2x en 4x zijn..
    X800gt ondersteund 4x en 8x.. dus zal de X800gt bij mij dan op agp 4x draaien en niet de volle 8x..? Zal dit dan mss in prestaties inleveren..?
    Zeg het als ik ''poep'' praat.. 1e keer dat ik een nieuwe grafische kaart koop:D
    Als jullie dit een n00b vraag vinden, niet lache aub:D

edit// ik lees net de antwoord van hierboven.. waar kan ik zien hoeveel watt mijn voeding heeft en welke merk..? ook ergens in EVEREST Home Edition..

11. halo freak

halo freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He ik wil mijn pc upgrade dit zijn mij specs.
    AMD Ath64 NeCa 2200BOX3200+ processor
    MSI K8T FSR K8T800 RG SA moederboord
    Dimm 512 DD4-X64-C3A KVR geheugen
    Hit 160 GB U100 HDS7225 8M hardeschijf
    Sapp128 DD A Rad9800Pro/TD LR graphics card
    LG 8x DVD R/W AT GSA-4082B B dvd-brander

Het gaat dan om het upgraden van mijnn graphics card en geheugen toch wel de belangrijkste. Daarnaast zou ik nog een hardeschijf van 250 gb erin willen laten zetten van wel redelijk kwaliteit maar niet overdreven duur.
    Ik hoorde ook dat een geluidsmat in je pc kon plaatsen alleen heb ik hier geen ervaring mee.

Heb AGP en PCI, de graphic cards zullen wel AGP vallen omdat daar de beste in zijn. alleen weet niet welke de beste kaart daar op moment is.

Het geheugen is ddr-sdram tot aan 400/333 en nog iets

is geheugen van 2gb dan goed nieuw(is hoogste upgrade baren)
    iets van 200 euro 2gb of dat beter is dan vanaf mij 512mb geheugen te upgrade tot 2gb.

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ ryan23: Het prestatie veschil tussen AGP 8x en 4x is minimientot niks, dus daar moet je je ook niks van aantrekken.

Je voeding kan je niet zien in Everest of met eender welk programma dan ook. Je zult daarvoor je pc moeten open draaien.

Ik zal het stap voor stap uitleggen (mijn excuses voor als ik je beledigd heb :p)
    - Pc uitzetten en alle kabels uittrekken.

- Als de achterkant van de pc voor je staat, moet je de rechter zijkant eraf vijzen.

- Heb je heb losgevezen en komt de zijkant niet los, kijk dan eens of je de voorkant van je case er kan aftrekken.

- Als de zijkant eraf is, zet de case dan voor je moet de openkant naar je toe (dit moet niet, maar het maakt mij eventjes gemakkelijker)

- Het onderdeel helemaal vanboven links waar allemaal kabels uitkomen is de voeding. Daar zou normaal een sticker op moetten hangen met het Wattage en eventueel het merk.

@ halo freak: Wat is je budget?
    De beste kaart op AGP die ik heb gevonden op Alternate is de ATi Radeon X850 (PE) voor rond de €350. Is dit je te duur dan moet je voor de X800 GT of 6600 GT gaan. Maar persoon zou ik dan niet upgraden omdat je toch een 9800 Pro hebt.

Het geheugen moet je minstens uitbreiden naar 1024MB (1 latje van 512MB bijsteken). Maar 2GB zou nog beter zijn moet je het geld er voor (over) hebben. Aangezien jij maar 3 RAM sloten heb (als ik goed zit), en je wilt echt 2GB dan zul je je huidg latje er uit moetten doen en er 2x1024MB insteken of er 1x512MB en 1x1024MB bijsteken.

Zou je 2x1024MB nemen en je besluit je latje van 512MB er bij te steken. Vergeet dan niet je je geheugen dan op 333MHz zal moetten werken (moest je latje dat niet zijn) wegens limitaties van je moederbord.

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over het aanschaffen van een router. Ik kwam deze tegen op internet:
    http://www.dewitcomputers.nl/koopjesinfo.asp?id=A8130

E-Tech 10/100 Router 4 poorts incl. 1poorts printserver KOOPJESHOEKARTIKEL herfabrikaat half jaar garantie

Ik gebruik nu een switch en een multipc modem voor max. 2 pc's.
    Alleen ik kan nu dus niet met 2 pc's en mn xbox tegelijk op internet en als ik op 2 verschillende apparaten heb geinternet, moet ik de modem resetten op de nog ongebruikte pc of de xbox verbinding te kunnen maken. (blabla, lul verhaal: ik heb gewoon een router nodig dus :9 )
    En een printserver is ook altijd handig, dan hoeft niet elke keer een pc ff vlug aan om ff wat te printen, ik heb 1 printer namelijk.

Ik weet helemaal niks van routers, weet iemand of dit een goede is en of die ook goed werkt met een xbox?

14. halo freak

halo freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The answer dat van upgraden van me ati radeon 9800 is voor mezelf wel nodig want ik kan geen eens Quacke 4 er op spelen :confused: is een oude ati radeon.
    Ik wil de beste AGP kaart kopen het geld is geen probleem bij de videokaart.
    Ik zag die nog een kaart van 539 euro mijn vraag is waarom deze duurder is dan die van 359 euro. De hardeschijf 250 gb en dan rond de 100 euro met wel redelijk kwaliteit.
    Ik wilden ook nog een geluidsmat erin laten zetten alleen weet ik hier nog niks vanaf, misschien dat jij mij nog wat advies kan geven.

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    The Answer, ik sluit me bij jou aan betreffende de vraag van Halo freak. Je hebt best een nette pc, je RAM is de bottleneck. Je kan dus inderdaad het best 512 mb ram erbij steken(minimaal, 1 gb of 1.5 gb beveel ik aan). Een 6600GT/x800GT zijn mooie kaartjes, maar in vergelijking met de 9800 pro zal je er niet superveel op vooruitgaan(ik gok op 20-30% meer performance, terwijl die kaartjes toch wel 50-60% sneller zijn denk ik zo.)

p.s. fijn dat er weer iemand is gearriveerd met veel pc-kennis,(mijzelf niet inbegrepen)heb the answer nog niet vaak zien posten hier, alhoewel ik in dit deel van het forum ook aardig 'nieuw' ben

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    The Answer, bedankt voor je uitleg:), en je heb me niet beledig hoor:p;)
    Ik zal dalijk ff checken, als ik zin heb om me pc uittedoen;)
    Dan zal ik binnenkort ff de info. over me Voeding posten.. En hopelijk komen we dan eruit of die grafische kaart past:D:D

17. halo freak

halo freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk ben niet al te irritant met door vragen en misschien zelfde vragen.

Maar de videokaart die ik heb is niet de performance die je ziet van de andere ati radeon 9800 pro op alternate, mijn kaart staat er geen eens meer bij. Ik weet wel dat die ati radeon 9800 pro nu op web staan van alternate beter zijn.
    Misschien is dit wel gelijk goed om hopelijk mijn conclusie te trekken zodat ik jullie ook niet meer hoef te storen ;)

Sapphire Radeon X850XT-PE http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGS36&

Sapphire Radeon Atlantis X850Pro ViVo http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGS91&

Power Color Radeon X850XT
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGO61&

Asus AX850XT/HTVD
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGV63&

Ik neem aan dat dit de beste kaarten zijn die voor AGp er zijn.
    Dan is mijn vraag tussen het prijs verschil van de beste kaarten tussen deze en de performance.
    Deze kaarten zijn toch ruim schoots genoeg om Quacke 4 en hopelijk Ut2007 gewoon soepel laten lopen terwijl ik nu geen eens op de laagste video settings Quacke4 bijv. soepel kan spelen

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is erg gek, ik heb dus ook een ati 9800 pro, en ik draai quake 4 op high:confused:, zal denk ik aan je ram liggen hoor, koop zoiezo 1 gig en 2 is nog beter, want ik heb dus 1 gb en quake 4 doet t echt goed hier(tuurlijk niet zoals op een SUPER pc, maar alles op high, geen AA ofzo, 1024*768, en op grote buitenlokaties een klein beetje lag, maar nog steeds goed speelbaar)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ben niet echt gearriveerd hoor, ik was gewoon een tijdje inactief :+. Als je in de oudere pc topics gaat kijken zal je het bewijs zien :p.

Hoe meer menser er hier zitten die er meer van af weten, hoe meer advies en hoe beter de advies ook zal worden :).

@ halo freak:
    Breid gewoon eerst je RAM uit en moest het dan nog niet veel beter zijn, koop dan een nieuwe kaart. Die Powercolor X850XT PE is de beste, maar ik niet uitmaken of het een AGP kaart is of een PCI-E, wat de site zegt dat het beide is :confused: (de foto is een AGP kaart Oo).

Moest die Powercolor X850XT PE een PCI-E kaart zijn, ga dan voor de Asus X850 XT.

20. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Halo Freak
    Koop er minimaal 512 mb geheugen bij, zoals gezegd

Zoek even uit welke van die Ati's precies het beste is, gewoon Googlen op "Ati xxxx review". Ik denk dat de X850XT PE het beste is. Als je deze koopt zal je er denk ik behoorlijk op vooruit gaan. Een 9800 Pro is inderdaad niet zo heel erg super meer. Maar ik denk ook dat je het belang van 512 mb geheugen erbij niet moet onderschatten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina