Mobo: Columbia V (GA-8SIML-NF5) Ver 2.0 ff snel een vraagje, kan mijn mobo dual channel aan..? en hoeveel geheugen kan die maximaal aan..? als die 2gig aan kan een geen dual channel ondersteund,haal ik eentje van 256 uit me pc, laat ik de andere van 512 erin zitten en koop ik er één van 1gig bij, brengt totaal op 1,5gig dan.. edit// Zie net dit ik heb nu 704 mb ram (me video kaart in me moederbord haalt er 64 weg), betekent dit als ik de 256 eruit haal en 1gig erin zet dat dan me RAM maar 1gig is ipv 1,5gig ..? Dan kan ik net zo goed nog eentje van 512 halen.. ben ik nog goedkoper uit.. Maar weet alleen (nog steeds) niet of mijn moederbord dual channel kan..
Je moederbord heeft 2 geheugensloten waarin 1024MB gaat. Dus een maximum van 2GB geheugen en dual channel wordt niet ondersteunt. @ Drone: De X850 XT PE is inderdaad de beste kaart uit de Xxxx reeks.
ik heb ff op me voeding gechecked.. FSP GROUP INC Model No: fsp280-60pna-e (pf) AC Input: 22vV - 230V, 3a, 50-60Hz Max Output Power: 280 Watt Dc Output: +3,3 volt..... (nog een heel verhaal..) maar ik heb dus wel dat ik een 280 Watt Voeding heb.. Dus kan ik die grafische kaart gebruiken..? edit// grafische kaart --> Ati Sapphire X800GT
eeh staat er ook iets over de + 12 V lijn? Want die voedt de processor en de grafische kaart. Als die erg zwak is zul je ook een nieuwe voeding moeten kopen!
Hoosie, 280 Watt is echt niet genoeg, ookal is de 12V lijn zeer goed. Je hebt minimaal 350 Watt nodig. Dat is zo voor iedere grafische kaart waarmee je deftig kan gamen. Als je een nieuwe voeding zou kopen dan is dit een goede voeding van 400 Watt, van een goed merk voor €75. Ga je voor een voeding van 350 Watt, kom je zo'n €25-35 goedkoper uit en zou ik dus persoonlijk voor die van 400 Watt gaan. Maar dat hangt af van je budget dus kies zelf maar. Moest je een andere voeding kopen, post ze dan hier ff. Want sommige merken (de goedkopen eigelijk) zijn (soms) echt slecht.
Q-tec hoort/hoorde bij de slechtere merken. Ik weet wel dat ze een tijdje geleden een goede series hebben gereleased (waarschijnlijk degene die jij hebt), maar hoe het nu me die voedingen van hun zit .
@theprof82: Die van Q-tec zijn wel goedkoop, er is al een 650Watt voor €49 @TheAnswer: Die voeding heeft wel een goede prijs, maar is Q-tec een goede merk (zoals theprof82 zegt) want die is wat (zie een heel stuk) goedkoper.. 250 Watt meer met een stuk lager prijs .. Deze... Enne, ik heb een IXTREME 1815 van Packard Bell, zou daar wel die ene Enermax Liberty of die Q-tec op passen, of passen voedings gewoon overal in..? edit// ik zie net je post TheAnswer, dus ze zijn niet AL te goed.. die ik heb gevonden heeft 4 sterren van de klanten...
Ik zou persoonlijk niet voor Q-Tec gaan. Want zeg nu zelf, €50 voor 650 Watt terwijl het bij een A-merk rond de €200 kost. Ik vind ook geen review over die Q-Tec voeding, ik vind zelfs geen enkele review van een Q-Tec voeding. Dus ik zou helemaal niet kunnen zeggen of die voeding goed is of niet. Maar ik zou het niet doen als je naar de geschiedenis van Q-Tec voedingen kijkt. Of een voeding past in de case hangt af van de grootte van de voeding en de case. Maar een 400 Watt voeding zou in een gewone pc moetten passsen. Die 650 Watt daarentegen gaat alleen in midi en grote cases zoals je in de reviews o alternate kan lezen.
ik zal dalijk wel ff gaan meten.. Maar zou het er nu voor staat neem ik deze Voeding wel edit// ik heb een normale kast (zie pic)
Op tweakers.net zijn ze er ook niet echt over te spreken. rete-warm en loopt ook achter op features en veiligheid. Voor hetzelfde geld kun je ook een A-merk 400W voeding nemen. Je computer wordt echt niet sneller van 650W hoor. Je kunt hem dan wel gebruiken als straalkachel, stofzuiger en grillplaat
ik las dit ineens over die Enermax Liberty Voeding... Omschrijving: Deze zwarte 400 Watt sterke Enermax Liberty voeding combineert alle denkbare eigenschappen in één en spaart niet met toekomstzekere aansluitingen. Hij heeft zes SATA stroomaansluitingen, lichthandelbare 5,25" stekker, twee PCI-Express grafische kaartaansluitingen en al deze kabels worden bij niet gebruiken van de voeding vastgeklemd. Als veiligheid voor beschadiging is de voeding OCP, OVP, UVP, OLP, SCP, OTP beveiligd en past zich automatisch aan het juiste spanningsbereik aan. Door de te combineren moederbord stroomaansluitingen (20, 20+4, 24+4 bzw. 24+8 Pins) is de voeding te gebruiken met nagenoeg alle moederborden (ATX, ATX 2.03, ATX12V en EPS). Een 120mm uitgang aan de onderkant en de honingraatvormige ventilatiegaten op de achterkant zorgen voor een goede luchtdoorstroming bij net zo weinig geluidsontwikkeling. Betekent dit dat je alleen maar een pci express kaarten aan kunt sluiten en geen agp die ik ga nemen..?
Haha, 11.43 op de 12 volt lijn is niet goed! Q-tec moet je niet nemen, ze zijn erg onstabiel. Jullie vatten me verkeerd op
Nee, PCI-E kaarten vereisen een speciale aansluiting in van plaats van een gewone molex. AGP kaart daarentegen gebruiken een gewone molex aansluiting, dus ook niks van aantrekken .
Heb weer ff gekeken op Alternate, en zag nu 2 ATI kaarten die me goed leken(om F.E.A.R. goed te kunnen spelen.. medium/high..), de GT van Sapphire wil ik al een tijdje nemen, maar zag nu ook de GTO van Powercolor, is €20,- duurder maar als die beter is neem ik die wel.. ATI Sapphire X800GT Power Color X800GTO De grafische chip van de Sapphire X800GT is 475Mhz terwijl die van de Powercolor GTO 400Mhz is.. Maar de Powercolor GTO heeft 12 Pipelines terwijl de Sapphire GT 8 Pipelines heeft.. Ik weet niet welke er sneller is van die 2..
75MHz verschil tussen de GPU`s is op zich niet zo veel. Het verschil tussen 8 en 12 pipelines echter wel. De X800 GTO (Power Color) is sneller .
Dus ik kan beter de PowerColor X800 GTO nemen dan de Sapphire X800 GT Kan je F.E.A.R. mooi spelen met die X800 GTO (daarom zoek ik ook een nieuwe grafische kaart FEAR!) edit// zie net op deze site: Klik Hier Voor De Link.. Het ziet eruit dat de X800 GTO F.E.A.R. goed draait op 1024*768 met FSAA 4x + Aniso 16x, of draait die eigenlijk niet zo goed..?
Jep, je kan dan beter de Power Color X800 GTO nemen . Tussen de 12 en 23 fps speelt niet zo heel erg lekker hoor. Maar wat wil je met 4xAA en 16xAF . In de "pure speed" mode ziet het er beter uit met een variabele framerate tussen de 22 en 44 fps. Dit is ook hun conclusie, alleen vinden ze 22 fps ook niet zo best: