1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jester747

Jester747 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een andere pc gevonden die ik voor een deel zelf kon samenstellen. Er werd geadviseerd om een wat zwaardere voeding te gebruiken. Dus ik ben weer wat gaan rondstruinen op het internet en toen kwam ik dit tegen.

Dit zijn de specificaties:

Sweex Prescott Mars 400W zwart,
    MSI K8N Neo4-F GL/R/S/PCIEx 939
    AMD Athl64 3500+ 2.2GHz BOX Venice 939
    1024MB DDR/400 PC3200 Kingston (2x 512 MB)
    ASUS N6600GT 128MB TV-out, DVI
    6-kanaals (5.1) OB
    Netwerkkaart: 100Mbit OB
    CDVD±RW: NEC ND4550 16x +/-writer bulk Zwart
    SATA: Maxtor 160GB 7200 8MB
    3,5 Floppy 1,44 MB zwart
    Windows XP OEM Home NL + SP2

Prijs € 808,60

Alleen het moederbord en de voeding zijn anders. Zijn ze beter?

Jester 747

Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sweex voedingen staan niet bekend om hun kwaliteit |:-

400 Watt is opzich genoeg, maar ik ben benieuwd of die voeding dat ook echt levert. Correct me if im wrong |:-

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @Jester747,

Voor gaming zit er geen verschil tussen Win XP Home en Prof :).

Verder zou ik zoals Jradman al aangaf géén voeding van Sweex nemen. En vergeet Qtec ook maar meteen. Deze merken staan er namelijk om bekend dat ze nog niet de helft van het opgegeven vermogen (stabiel) kunnen leveren. Zonde van je geld en tijd dus ;). Kijk uit naar merken zoals Zalman, Enermax, Tagan ect...

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  6. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    egt vetblij op het moment:+ ik ging naar mycom terug omdat ik art-effects had met me videokaart . na een paar dagen zeiden dat ze nix konden vinden dus wilde ze de pc erbij ik die pc brengen. week later .. Ja je Harddisk is kapot . k van wtf 8) nou ik ieuwe harddisk uitgezocht. werdt ik gister gebelt ja je moederbord is ook kapot ik weer wtf 8) , maar we denken dat het niet jouw fout is dus we zetten er een nieuwe i beter dan de oude die je had . du ik van ... keej vind hte best :9 O-) . dus moet nu 70 euro betalen voor harddisk en reparatie en krijg moederbord ter waarde van 100 euro ongeveer gratis _O_ _O_ . alles is nieuw aan me computer behalve prossecor en koeler zo'n beetje (en ik had al vet goede pc) dus als ik nu me pc weer upgrade spaar ik weer wat geld haha :+ maar is voorloppig niet nodig nog.. kan alle nieuwe spelen op hoogst spelen 8)

me videokaart was trouwens een ati radeon ax800Xt platinum edition. alleen jammer dat hier nix aan mankeerde want kreeg ik ook nieuwe en betere videokaart :p want deze hadden ze niet mee ^^

7. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Artifacts als je HD of moederbord naar zn grootje zijn? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Maar dat zal wel aan mij liggen dan, ervanuitgaande dat die lui bij Mycom er verstand van hebben..:{ :eek:

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    beetje raar, artifacts krijg je bij zon goede videokaart bijna alleen maar als ie overhit raakt, en dat is toch makkelijk te vinden

@Jradman: ja maar nieuwe troep er inzetten is waarschijnlijk goedkoper voor hun dan iemand's uurlonen betalen om de fout op te sporen

9. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb ik zelf ook gelijk naar gekeken maar hij werdt niet warmer dan 40/45 graden dus dat zat wel goed .. dus daarom bracht ik hem terug.. ze dachten dat het misschien kapotte kaart was maar ze zeiden van niet dus.. maarja beetje vaag . allen dat van ie harde schijf klopte had het al gezien. Was ermee bezig maar had nog geen problemen ermee .

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het geheugen was waarschijnlijk kapot of overhit, want artifacts kunnen alleen veroorzaakt worden door een grafische kaart aangezien het een fout in de verwerking van de graphics is.

Laatst bewerkt: 17 dec 2005
  11. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga dan maar ff voor en koeler zoeken ;) of moet ik voor betere voeding kijken ?
    ik heb deze gevonden http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=67643&productType=1 denk dat die wel ok is tog :9 wat ik gelezen heb op het forum is zalman beste merk.

dan heb ik nog een vraag ik weet niet hoe veel volt mijn pc heeft waar kan ik dit zien(of de voeding goed genoeg is) ? want ben bang als ik dit allemaal erin zet dat ik te weining volt krijg het is een hp compaq desktop meer weet ik niet egt ervan wel systeem gegevens. maar zou dat kunnen ? al vast bedankt (is trouwens bijna geen hp meer alles is vervangen :p_O_

kreeg trouwens van heel veel mensen te horen den die zeiden ook dat het oververhit raakte

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voor de hoeveelheid Watt van je voeding zal je je case moetten opendoen. Daar zal het op een stickertje staan die op die voeding plakt.

Wat ben je met een processorkoeler? De standaard koelers van processor zijn zeker voldoende als je niet gaat overclocken en de processor heeft dan ook echt niets te maken met artifacts. Dit is een goede koeler voor je grafische kaart die normaal gezien op je X800XT PE moet passen. Maar een vraagje: heb je momenteel die X800XT PE in je pc zitten en heb je artifacts?

13. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is nog bij mycom ik vraag het alvast maar voor het geval dat er weer arteffects zijn . ik ga eerst kijken als ik me pc terug krijg of het er nog steeds is . en zo niet ga ik ook nix aan me pc meer doen :p en het is een ati radeon ax800Xt ook nog zelf platniunum edition :p en hoeveel Watt zou ik ongeveer nodig moeten hebben ?

14. Dark-Link

Dark-Link Oude naam: (EXG)LINK

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil me binnenkort een nieuw moederbord, cpu en grafische kaart gaan halen. CPu en mb staan al vast, maar ben aan het twijfelen bij de grafische kaart. Ik game vooral op de pc. Wat voor een grafische kaart is dan beter, een Ati of een Nvidia? bvd

15. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en wil graag wat info over een nieuwe voeding.

Mijn specs:
    Pentium IV 2,8ghz
    1,5gb DDR Ram PC3200 (2x256 dual channel, 2x512dual channel)
    Radeon 9800 pro 256mb
    80gb Maxtor 7200rpm
    80gb Western Digital 7200rpm

Ik heb nu een standaart aopen 300wat voeding.

Ik wil dus een nieuwe case omdat m'n oude niet goed gekoelt is en er geen plaats is voor meerdere fan's. In m'n nieuwe case komen gelijk ook 3 a 4 ccfl's (neon) te hangen, + dan die 3 fan's van de case.

Wat voor voeding heb ik voor dit geheel nodig? En ik las dat Qtek en Sweex nix was? Kan iemand mij dan zo'n goedkoop mogelijke voeding geven van wel een fatsoenlijk merk? Want ik wil het niet te duur maken, omdat een nieuwe kast + neon en fans ook niet nix kost.

Alvast bedankt

16. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je met de Pinnacle PCTV 50i kaart PCI ook xbox materiaal opnemen, dus als je gamed dat je dat gelijk opneemt ?

17. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
  18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ze zijn even goed. Wat is de rest van je systeem en je budget?

380W zou moeten voldoen. Wil je wat wat over hebben om later misschien een nieuwe grafische kaart er in te steken, dan raad ik je 480W aan.

19. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een beter videokaart heb ik ook een nieuwe mobo nodig, want dan wil ik natuurlijk pci-e, en dan past wss m'n cpu er niet meer op, en heb ik dus ook een nieuwe cpu nodig, oftewel, zowat een hele nieuwe pc. Dus laat dat maar zitten :p

Is dit iets? Dat komt meer in de buurt van m'n budget O-)

En Mijn pc, heeft het altijd goed gedaan, toen heb ik er een keer nieuw geheugen bijgezet > van 2x 256mb overgestapt naar 2x256 en 2x512mb (1,5gb totaal) dat gaf toen een paar errors, even gecheck met memtest86, en de boosdoener (de 2x512mb) geruild voor een ander merk. Het probleem was opgelost.

Nu, na een maand, krijg ik af en toe een blauwscherm met de fout melding.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

stop: 0x0000000A (0x00007F91, 0x00000002, 0x00000001, 0x80700A16)
    als de computer dan weer opgestart is krijg ik de melding dat 'uw systeem hersteld is van een ernstige fout' Als je dan op details klikt zit de fout in een minidump file en in sysdata.xml (dat laatste bestand weet ik niet of ik dat goed gespeld heb)

M'n pc word soms redelijk warm, allebei de hardeschijven willen weleens 55graden worden.
    En de processor 44 stressed. Kan het misschien ook niet aan m'n voeding liggen? Want die is maar 300watt.

Mijn specs:
    Windows XP
    Pentium IV 2,8ghz (Northwood Hyperthreading)
    PC3200: 2x256mb (dual channel) 2x512mb (dual channel)
    Radeon 9800pro 256MB
    1x 80gb Maxtor
    1x 80gb Western DigitalVeld Waarde
    Moederbord: Gigabyte GA-8IPE1000(-L) v2.0

*edit* Nu krijg ik net bij het opstraten van CoD2 een BSOD zonder text :confused:

Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  20. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet veel verstand van voedingen, maar mijn broers pc heeft een 350 watt voeding en die is minder sterk dan die van jou:
    Win XP
    Amd 3400+
    1024 Mbram
    Radeon 9800 128mb
    200 gig hardeschijf
    en een asus K8N-E moederbord en die loopt soms al vast door overhitting, of plotselinge blauwe schermen bij bepaalde programma's dus ik denk zowiezo dat een betere voeding jou pc geen kwaad zou doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina