1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Temperatuur van moederbord enzo heeft niks te maken je voeding. Die blauw schermen kunner er misschien wel mee te maken hebben, maar dat is onwaarschijnlijk.

    @Murdock: Die 350W zou normaal gezien voldoende moeten zijn tenzij het echt een slechte voeding is. Download speedfan is zet de voltages is hier, of zie in de BIOS naar de voltages, die zijn nauwkeuriger dan die van speedfan.
     
  2. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Acer Aspire 1600 series laptop gekocht, en nu wil ik toch maar wat RAM erbij (laten) zetten. Dit staat gegeven over het RAM:

    RAM
    Grootte geïnstalleerd 256 MB / 1 GB (max.)
    Technologie DDR SDRAM - 266 MHz
    Voldoet aan de geheugenspecificatie-norm PC2100

    Wat moet ik nu kopen? Ik wil graag een 256 of een 512. Kan iemand me helpen of een linkje geven?
    //Oja ik zag deze: http://www.pixmania.nl/nl/nl/37764/art/pixmania/pc-geheugen-512-mb-ddr-sd.html is het wat?
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die 512MB is goed.
     
  4. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, en zou het dan mogelijk zijn om het Ram er ook zelf in te plaatsen? Ik ben niet echt een Pro in dat soort dingen, maar is het een beetje gebruiksvriendelijk?
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is mogelijk en RAM bijplaatsten is het simpelste dat er is, alleen zien dat je niet te hard duwt (je moet hard duwen, maar niet te hard). Het enigste dat irritant kan zijn is dat er kabels of draadjes in de weg zitten (wat bij een laptop denk ik niet zo'n groot probleem zal zijn).

    Er is maar 1 manier om zo'n latje fout te steken en die is helemaal niet schadelijk, je pc start dan gewoon niet op :p. Als je dat voor hebt is het omdraaie van het latje de boodschap :).

    Normaal gezien moetten de knopjes die je moeten "open" zetten automatisch toe klikken als je het er insteekt (goed duwen is de boodschap). Maar het kan zijn dat als je moederbord echt oud is, dat dat niet het geval is. Dan moet je het latje er goed induwen, die knopjes toe doen en zien of dat ze goed zitten (en misschien nog eens een zacht duwtje geven op het latje).

    Vergeet nooit je statisch te ontladen en pak het latje vast langs de dunne zijkanten
     
  6. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx... Heb je toevallig een Tutorial ofzo? Want ik ben erg bang dat ik het straks niet kan vinden ofzo:cool:

    Ohja, Dat statisch ontladen, Wat zijn de risico's:+?
     
  7. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, heb geen tutorial. Maar geloof mij RAM (bij)steken is het simpelste onderdeel van een pc in elkaar steken. Het is gewoon open-duw-klik om het eventje ruw te zeggen :p.

    Als je je niet statisch ontlaad en je raakt een chip aan ofzo, dan is er een grote kans dat die kapot is. Nu bij RAM plaatsen is de kans zeer klein dat er zo iets gebeurd aangezien je je moederbord toch niet moet aanraken (buiten die knopjes die van plastic zijn).


    @Nefarious: Die voeding is voldoende voor jouw systeem.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Maar kan je het erbij een laptop net zo makkelijk bij steken? Want die zijn volgens mij toch wel een stukje lastiger uit elkaar te halen.
     
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk eens naar merken als Enermax en Tagan. Heb je voor €60 hele goede voedingen, met een vermogen >350W.
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik had hem er ooit niet goed ingedaan, en toen kwam er toch echt rook uit. :{ Gelukkig doet alles het nog steeds perfect sindsdien. _O_
     
  12. Cieba

    Cieba Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    IK zie nie opeens op een andere site een 'Coolermaster Extreme Power 430W Voeding voor €39,95, is die 430W altijd beter? En past deze, en de vorige voeding die ik noemde gwoon op een atx moederbord?
    want ik las dit in een review van alternate:
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het enigste dat echt lastiger is, is de laptop open doen.


    @ Drone: Dan was er waarschijnlijk iets mis met je latje of moederbord, maar normaal doet het geen schade. Ik heb het ookal voor gehad en men pc werkt nog altijd zoals ervoor :).


    @Cieba: Ik had in jouw topic deze voeding al aangeraden.

    Die voeding van 450W lijkt mij niet zo goed, maar die van 360W lijkt me al wat beter. Ik zou toch gaan voor de voeding die ik je aanraad, dat merk staat bekend voor zijn deftige voedingen ;).


    @ Nefarious: Die Coolermaster zal waarschijnlijk niet echt 450W kunnen leveren. Die vorige van jouw zal zijn 380W waarschijnlijk wel echt kunnen leveren en is daarmee dus ook een pak stabieler en veiliger.

    Zoals je kan lezen uit je citaat werkt het, maar het verbaast me dat ze er geen verlengstuk bijgeven :confused:.
     
  15. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou die coolermaster dat niet kunnen

    is toch een betrouwbaar merk dacht ik zo
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Coolermaster is een betrouwbaarder merk maar het hoort nog niet bij de top. Je moet ook naar de prijs (en de prijs van de concurrentie) zien. Die 450W kost evenveel als de 380W :confused:, niet echt normaal hé.

    Als je echt zeker wilt zijn dat je waar voor je geld krijgt moet je voor Tagan, Enermax, Antec, OCZ of Thermaltake gaan. Coolermaster enzo zijn betrouwbare merken maar die zal ik je nooit aanraden, tenzij je je een grotere kans wilt om rook uit je pc te zien komen :+ (maar dan zal ik je eerde Q-Tec aanraden).
     
  17. Cieba

    Cieba Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dan kan ik tog altijd nog ff verder kijken :9

    en asus is tog geen onbetrouwbar merk ?
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  18. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar op alternate zelf sschelen ze wel €10, ik had die 430wat voeding op een andere site gezien ( van paradigit)

    Maar dan ga ik denk ik voor de coolermaster xtreme power (380w), moet voldoende zijn _O_ Bedankt!! _0/
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had een Coolermaster 380W gekocht ooit, dat ding maakte een herrie, ongelofelijk. :{ Terug gebracht en ingeruild voor een Tagan 380W + bijbetaling, die was stil. :+
     
  20. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag over een laptop

    he mannen..

    ik heb een vraag over een laptop die ik wil gaan kopen ik heb ook een pc P4 2.8mhz 1024 mb maar ik wou voor deze laptop gaan ik wou weten of die wel aan mijn eisen voldoen..

    mijn eisen zijn beetje of beter als me pc en ik gebruik em aleen maar voor mp3 downloaden en branden en internetten en msnen enzo niet speciaal voor gamen want daar heb ik me 360 voor:)

    dit zijn de gegevens van de laptop:

    Hp Pavilion notebook pc


    Geïnstalleerde besturingssystemen
    Microsoft® Windows® XP Home Edition
    Processor
    AMD Athlon™ 64 3200+
    processortechnologie
    met Cool'n'Quiet™ technologie
    Processorsnelheid
    (2 GHz)
    Systeembus
    Tot 2000-MHz systeembus in AD-modus
    Cache
    512Kb Level 2 cache
    Standaard geheugen
    512 Mb
    Type geheugen
    DDR PC2700 333-MHz
    geheugenlayout
    (2 x 256 Mb)
    Maximum geheugen
    Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen

    60 gig harde schijf(dat heb ik nu ook dus is genoeg)

    Type optische drive
    DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer
    Geheugenkaart-eenheid
    Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
    Netwerkinterface
    10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
    Draadloze technologie
    54g™ 802.11b/g WLAN met ondersteuning voor 125HSM / SpeedBooster™
    Externe I/O-poorten
    4 USB 2.0; 1 IEEE 1394; 1 VGA; 1 RJ-11; 1 S-video tv-uitgang; 1 RJ-45; 1 uitbreidingspoort 2 connector; 1 hoofdtelefoonuitgang; 1 microfooningang; 1 consumer IR (remote ontvanger)
    Video-opname interface
    IEEE 1394 interface
    Uitbreidingsslots
    Een type I of II PC card-slot. CardBus-compatibel; Eén ExpressCard/54-slot
    Afmetingen scherm
    15,4-inch WXGA high-definition breedbeeldscherm
    Display - resolutie
    1280 x 800
    Videoadapter
    ATI RADEON® XPRESS 200M IGP video
    Geheugen video-adapter
    128 MB specifiek videogeheugen
    Video-adapter, bus
    4x AGP Enhanced video met 3D-prestaties
    Interne audio
    3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
    type voeding
    120-W netadapter
    Type batterij
    8-cels lithium-ion (Li-Ion) accu



    alvast bedankt voor de info ik hoop dat dit wel een goeie is ik denk zelf tog wel voor mijn gebruik wel en btw kunnen er wel spellen op gespeeld worden want ik heb nu maar een geforce 5600 256 mb in me pc dank u greets BBE TheOne
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina