1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zal je pc niet overtreffen(op gebied van processor misschien wel, maar de videokaart en een halve gig ram zullen je niet echt goed laten gamen)

2. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ok dank je wel maar ik wil em ook niet gebruiken voor te gamen dat doe ik wel op me xbox 360:p maar ik gebruik em aleen voor internetten fotos bewerken,msn, mp3 downloaden enzo, branden. dat alleen en daarvoor is het tog wel een goeie laptop?

en is ie makkelijk uit te breiden (geheugen) en zou ik dat wel doen of is512 mb genoeg heb liever 1024:)

ciaooo...

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Asus is zeker geen onbetrouwbaar merk! Maar niet alle producten van hen zijn van een 'goede' kwaliteit. Neem Aopen als voorbeeld. Maken goede moederborden en videokaarten, alleen de voedingen die ze leveren in hun behuizingen zijn te zwak.

Wil je gewoon absolute zekerheid dat je een kwalitatief goede voeding op de kop tikt, die je systeem van een stabiele voeding kan voorzien? Ga dan voor een gerenomeerd merk. Ze zijn al eerder genoemd, maar ach, nogmaals een aantal bekende merken: Tagan, Antec, Enermax, OZC, Zalman, Thermaltake, Fortron enz...

Niet schrikken als je een Q-tec of iets dergelijks ziet staan van 650W voor 'slechts' €50,-. Want dit is 650W ellende voor €50,- teveel. Een 380W A-merk voeding heeft al betere specificaties en stabiliteit dan bovenstaand prul ;).

@BBE TheOne,

Voor de eisen die jij stelt is dit een prima notebook. Voor jouw gebruik zou je zelf nog wel een wat minder krachtige notebook kunnen nemen. Ook is 512MB ram meer dan genoeg, gezien je eisen. Het geheugen is btw makkelijk uit te breiden.

Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  4. Jester747

Jester747 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over een behuizing.

Welke behuizing van Antec raden jullie aan? Er moet een standaard voeding van 380 tot 450 Watt in zitten en er moet goed gekoeld worden. Mijn budget is ongeveer 120 euro.
    Zijn de voedingen die standaard in de behuizing van Antec zitten een beetje betrouwbaar? Alvast bedankt voor een reactie.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
  6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op zich zijn alle Antec behuizingen goed qua koeling. De voedingen die Antec los verkoopt worden ook in de behuizingen toegepast, dus die zijn wel betrouwbaar.

Ik zou eens naar de volgende behuizingen van Antec kijken:

- Sonata Lifestyle II, 450W voeding, 1x 120mm casefan meegeleverd;
    - SLK3800, 400W, 1x 120mm casefan;
    - Plus 1080AMG, 430W, 3x 80mm casefan
    - Performance TX635, 350W, 1x 120mm casefan;
    - Performance TX1050B, 500W, 1x 120mm casefan.

Alle behuizingen behalve de Performance TX1050B zijn o.a. bij deze winkel binnen je budget te koop: Salland Automatisering. Maar met de TX1050B ga je daar slechts €4,- boven je budget :D.

7. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou een nieuwe headset maar het geluid zit omgekeerd . als ik rechts geluid hoor zit die links bijvoorbeeld hoor ik voor geluid zit die achter

kan ik dit veranderen en hoe ?

8. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En antec voedingen zijn ook nog eens betrouwbaar :)

Ik heb zelf een Antec P160 behuizing, en daar ben ik zeer tevreden over, kwam alleen niet met voeding, maar die had ik al, dus dat kwam mooi uit :)

9. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zag op een site ( kank zo snel nie vinden) nu 2 verschillende voedingen van 380w van coolermaster, de een was atx1.3 ofzo, en dan de ander had ik al laten zien. Ze scheelde 1 euro met elkaar, zal ik dan die 1.3 pakken? of de eerder genoemde plus een verloopstuk?

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien de headset omdraaien?:+

11. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Klinkt als een flinke dosis sarcasme, maar kan wel het geval zijn(bijv bij de meeste kan je de MICS 360 graden draaien, zodat hij nu wel eens aan de verkeerde kant zit, en dat je je headset verkeerd op hebt.
    +Wat voor headset is het, welke programmas heb je ervoor gestinstalleerd+ingesteld etc..

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn moeder zag vanochtend een HP all in one printer bij de kruidvat in heereveen, heeft een van jullie toevallig ook een HP printer gezien bij de kruidvat in de buurt van 139 voor 79 of 97 of iets in die richting gezien?

Ik zou graag een mening of een model nummer willen weten :)

13. Jester747

Jester747 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een nieuwe pc samenstellen en na wat kennis opgedaan te hebben kwam ik op het volgende uit.

Arctic Silentium T4 450 Watt, Zwart, Zilver
    AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM
    Thermaltake Big Typhoon
    G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz (2x 512 M)
    Western Digital Caviar Special Edition 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150
    MSI K8N Neo4 FI
    XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16
    OEM 3,5 diskettestation Zwart
    NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM

Totaal inclusief 19% BTW € 790,50

Verder komt er een 17” TFT monitor bij van Samsung. Ik twijfel nog tussen de 730BF en de 740BF. Iemand die ervaring heeft met 1 van deze 2? of iemand met een voorkeur heeft??

Het is bedoeld om te gamen maar mijn budget is niet zo heel hoog. Maar is dit een goed systeem? Alle kritiek en tips zijn welkom! Alvast bedankt voor een reactie.

14. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet je die gast heeft nog gelijk ook maar is beetje vaag want. staat L op links ;) en R op rechts maar moet andersom 8)

15. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Jester747 misschien is het slim om erbij te zetten hoeveel ieder onderdeel (per stuk) kost.

Dit is misschien een betere optie:
    Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 106,75
    AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 159,13
    Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) € 18,95
    512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX) € 147,50
    Western Digital Caviar RE WD2500SD, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 114,-
    Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 57,75
    Radeon X800GTO² € 229
    Mitsumi 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Slimline, zwart) € 8,-
    NEC ND-3540 16x (Dual-layer) € 38,88
    Totaal: €879,96

Mocht je uiteindelijk de prijs toch te hoog vinden kan je natuurlijk altijd besparen op het geheugen (wat relatief duur is) de hardeschijf (200gb i.p.v 250) en behuizing (cheapass aopen?)

Iets duurder, maar ook een stuk beter vind ik persoonlijk.
    Ik denk namelijk ook dat die voeding van de t4 (350watt toch?) te weinig is.
    Daardoor heb ik gekozen voor een antec sonata 2 kast deze heeft namelijk standaard een goede 450watt voeding, en is erg mooi & stil natuurlijk.
    Deze proc. is ook iets sneller dan de 3500+ en beter te oc'en dacht aan je thermaltake big typhoon en g skill mem af te kunnen leiden dat je hier wel van hield ;)
    Dat verklaart ook meteen de keuze van de graka. Deze is namelijk 100% zeker te softmodden naar een x850xt (pe) en daardoor is hij prijs/kwaliteit gezien heel goed.

De prijzen zijn van tweakers.net pricewatch, alleen de x800gto2 is van alternate.nl
    .

Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  16. Jester747

Jester747 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik de prijzen er niet bij heb gezet.

Maar ik heb zelf totaal geen verstand van hardware. Dus ik ga me niet bezig houden met oc'en. Ik heb deze pc dan ook op advies van iemand samengesteld. Maar ik wilde graag meer meningen hebben.

En het is inderdaad voor games. Is de AMD Opteron daar geschikt voor? Zal vast wel, anders zet je het niet neer denk ik.

De prijs vind ik voor mij iets te hoog. Mijn budget is niet meer dan 800 euro.

De voeding die in deze behuizing zit, is dat een goede?

17. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, geen oc dus.
    Dan is dit misschien een beter systeem.

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 106,75
    AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 159,13
    Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) € 18,95
    2x 512MB PC3200 DDR (Kingston) € 77,50
    Asus ATi Radeon X850 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), EAX850PRO/HTVD € 199,95
    Western Digital Caviar RE WD2500SD, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 114,-
    Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 57,75
    Mitsumi 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Slimline, zwart) € 8,-
    NEC ND-3540 16x (Dual-layer) € 38,88
    Totaal: €700,91

Heb nu de graka veranderd in een x850pro, indien je niet gaat sofmodden is deze sneller, ook het geheugen heb ik veranderd, dit is ook een beetje gemaakt om te oc'en, niet echt nodig dus.
    Omdat de opteron ongeveer even snel als de 3500+ venice is maar wel 30 euro goedkoper is de opteron toch een betere keuze.
    De venice is namelijk wel 0,2ghz meer, maar moet het wel doen met 512kb l2 cache t.o.v de 1024 van de opteron.
    De opteron is trouwens niet speciaal gemaakt voor games o.i.d. het is gewoon ook een amd proc.
    De antec voeding is btw prima.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Gewoon een AMD proccesor? Naar dat ik weet is het nog steeds gewoon een server processor! Ik zou niet weten wat je met een een server proccesor moet in je desktop!

19. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is toch gewoon van amd?http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html
    http://tweakers.net/nieuws/40343/?highlight=opteron

Op andere fora zijn hier ook veel vragen gesteld. zie bijvoorbeeld:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1089967///opteron%2C146%2C3500
    http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?t=91151
    http://tweakers.net/nieuws/40343/?highlight=opteron

Hieruit kan je wel concluderen dat het helemaal niet zo'n rare keuze is.

Quote:

Opterons?

Sinds een tijdje zijn er ook opterons te koop voor s939, voorheen alleen voor s940. De s939 opterons blijken beter over te clocken dan de Venice'en en San Diego's. Rijtje met voordelen:

-Clocken beter over
    -Goedkoper
    -1Mb Cache
    -Opteron Kwaliteit

uit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087913//

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De Opteron's geven ook goede performance in games, alleen worden ze daar niet veel voor gebruikt omdat ze voorheen op socket 940 waren en dat vereiste ECC geheugen wat zeer duur is.

De Opteron 146 presteert iets beter dan de AMD 64 3200+. Dit omdat de Opteron 1MB cache heeft en de AMD 64 maar 512kb.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina