1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is het verschil tussen
    *256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory graphics card
    en
    *128MB ATI Radeon® X300 SE HyperMemory graphics card
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kort maar krachtig, de X600 is sneller dan de X300 SE :).
    Vergelijkbaar als een Radeon 9200 en een 9600.
     
  3. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok even een vraagje over een onderdeel van mijn laptop; De koeling. Hij doet het prima volgens mij. Alleen heb ik het idee dat wanneer ik ongeveer een uur een game speel, de koeling hetn iet meer trekt. De computer sluit zich dan af en het lijkt dat de computer even af moet koelen. Wat kan ik hier aan doen? Het is alleen als ik games speel, en dat speel ik toch heel weinig, dus een groot probleem is het zeker niet. Toch wil ik wel graag weten hoe ik mijn koeling wat efficienter kan laten werken?

    Edit: NVM: De luchtinvoer zat aan de onderkant en als ik hem op een houten tafel zet kan er weinig koele lucht in natuurlijk! Nu doet hij het prima.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2005
  4. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee dat de blauwe schermen aan m'n geluidskaart liggen. Ik heb een sweex 5.1 geluidskaartje namelijk, niet de beste zullen we maar zeggen(zacht uitgedrukt ;)) Nu wil ik een nieuwe, en dacht gelijk aan een creative kaartje. Ik wil maar maximaal €30 uitgeven, en zag een paar opties.

    Creative Audigy SE €28.50
    Creative SB Live 5.1 digital €27.50
    Creative SB Live Player 7.1 24bit €24.90

    Bij alledrie staat op de creative site dat ze een microfoon ingang hebben, maar ik zie nergens zo'n 'rood contaktje' waar m'n microfoon stekker in kan :{ Wat is het verschil tussen al die kaarten? En is 24bit veel beter? Ik heb maar een 5.1 kaart nodig voor m'n logitech x530 set.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het niet steeds de meest rechtse aansluiting op de foto`s? Ze hebben in ieder geval allemaal een microfoon ingang, dat is een feit :).

    Qua specificaties zou ik voor de laatste geluidskaart gaan. 7.1 gebruik je wel niet, maar deze geluidskaart ondersteund EAX Advanced HD. Dat geeft in games een nog ruimtelijker geluid. Volgens mij heb je pas iets aan het 24 bit zijn wanneer je Audio DVD`s af gaat spelen. Deze beschikken doorgaans over een 24 bit 6 kanaals geluidsspoor. Je hebt er voor films en games weinig aan volgens mij. Tenminste ik merk er zeer weinig van (Audigy 2 ZS).
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2005
  6. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Die helemaal rechtse is oranje, en is voor center/subwoofer als ik het goed heb :+ En 24bit alleen bij audio DVD's? Dan heb ik er weinig aan, want ik speel alleen gedownloade muziek af, en game veel ^^

    Nog meer mensen suggesties voor 1 van die 3 kaarten?
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb net even de quick handleiding van die 7.1 geluidskaart gedownload. Die oranje aansluiting is voor meerdere aansluitingen geschikt, waaronder als ingang voor een microfoon:

    [plaatje]http://img302.imageshack.us/img302/920/naamloos4fc.jpg[/plaatje]

    Van wat ik heb begrepen uit de handleiding van mijn geluidskaart geeft de kreet 24 bit alleen aan, dat de geluidskaart 24 bit audio bronnen kan weergeven. Dat kunnen WMA Pro 9 geluidsbestanden zijn, Audio DVD`s en alles wat nog meer is voorzien van een 24 bits geluidspoor (DTS cd`s bijv.).

    Maar omdat je hoofdzakelijk gamed, is een geluidskaart met EAX Advanced HD wel aan te raden. Het kost je wel wat prestaties (zwaarder voor je pc), maar Splinter Cell: Chaos Theory is bijv. echt veel realistischer met EAX Advanced HD.
     
  8. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Owkey, bedankt alvast..mar zou een splitter dan gewoon werken? Want ik heb dan die oranje aansluiting nodig voor 'Center box/Subwoofer' en Microfoon van headset.

    [​IMG]

    Want ik heb nu al een splitter voor m'n headset en boxen...
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op dat plaatje uit de handleiding staat de oranje aansluiting (meest rechtse aansluiting) een line-in, microfoon en optische in/uit aansluiting is. De andere drie (op het plaatje aangeduid met _1, _2 en _:cool: zijn de uitgangen voor naar een speakerset. Dus je hebt geen splitter nodig in dit geval :).
     
  10. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, kwas een beetje in de war, want bij mij is de blauwe namelijk een line in, en de oranje voor subwoofer enz, maar dat is hier dus andersom...|:-
     
  11. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort heb ik een lan-party en ik ben nog aan het kijken voor een goede headset iemand een goed idee?
    m'n budget is ongeveer 40 euro.
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar komt zeker goed geluid uit, maar ik vind hem niet egt lekker zitten ....:'-( Ik heb deze > Plantronics Audio.90 < Die is wel veel goedkoper ( ik had hem voor €18 nieuw op Ebay). Maar deze headset heeft een zeer goed geluid, zit perfect, en de microfoon werkt ook zeer goed.O-)
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier toevallig hoeveel elektriciteit een gemiddelde computer verbruikt in KWH per dag (24 uur)?
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk zo rond de 200 kWh op jaarbasis :).
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over de video-out van een videokaart. Ik wil namelijk een dvd-brander kopen en ook een kabeltje (volgens mij moet het een S-video kabel zijn) om zo dvd's van mn pc op mn tv te kunnen bekijken.
    Ik vraag me alleen af of de beeldkwaliteit dan niet heel erg achteruit gaat en is dit afhankelijk van je videokaart? Ik namelijk een nogal oude, nvidia GF MMX440SE
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De beeldkwaliteit is voor een deel wel afhankelijk van de videokaart. De ene fabrikant zal een hogere kwaliteit 'tv-chip' gebruiken dan de andere. Maar over het algemeen is de beeldkwaliteit via s-video gewoon goed. Windows ziet er zelf niet echt super uit, maar dvd`s gelukkig wel :).
     
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    tnx voor je snelle reactie.
    Ik had al een keer mn pc op mn tv gezet, dan ziet windows er inderdaad slecht uit, games ook je kan de teksten dan heel erg slecht lezen, vandaar dat ik mij afvroeg of dvd's wel gewoon goed zijn. Gelukkig maar dat dvd's dan wl goed zijn :9
     
  19. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik weer met m'n voedingen ;)

    Ik keek ff op de site van coolermaster, omdat de plaatjes van de voedingen op de verschillende site's zoveel scheelden met elkaar... Nu blijkt dat coolermaster 2 verschillende versie's hebben van de 380w en 430w voedingen...

    Kan iemand mij het verschil uitleggen? Want ze verschillen nogal in prijs...

    Coolermaster Site

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina