1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    oke ik krijg een vermoeden (had jij ook al) dat het met je hardware te maken heeft aldus deze site:
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314063#XSLTH4140121123120121120120


    probeer is al je niet nodige hardware (PCI geluidskaart, extra Dvd spelers/branders, cd speler/branders) eruit te halen en stap voor stap afgaan bij welke je wel en niet de fout krijgt

    misschien dat arjan nog iets weet
     
  2. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat het probleem is? Ik heb er nu al 2 weken geen last meer van ofzo. En dan opeens weer elke dag 2x. Daarom kan ik het moeilijk testen.
    Maar omdat windows bij het installeren van de drivers van de sweex kaart al zei dat het geen 'officieele drivers' waren ofzoiets, vervang ik tog zoiezo m'n audio card, in een audigy 2 SE.
    Is er btw geen manier dat je uit het logboek van windows de melding kan 'uitpluizen'?... want daar staan de fouten wel gerapporteerd, maar ik word er nix wijzer van.
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    edit;
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo`n IRQ foutmelding wijst vaak op een conflict tussen de hardware onderling. Windows XP wijst automatisch IRQ-adressen toe aan de hardware. Soms krijgen verschillende apparaten hetzelfde IRQ-adres toegewezen. Dat hoeft niet altijd goed samen te gaan. Je denkt zelf dat het Sweex kaartje dit veroorzaakt? Dan kan je proberen om dat kaartje eens in een ander PCI slot te steken.
     
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit te denken om een nieuwe pc te kopen begin volgend jaar (jaja 31 dec ;)), nieuwe morrowind en shit en kwil wel eens Deus Ex invi wars spelen want me huidige kaart heeft geen pixel shader tech.

    Kan ik nu (per bijna direct) al een goede pc kopen die nog 2-4 jaar meekan of komen er nog nieuwe modellen uit binnenkort (pc's/3d kaarten)?

    En kan ik hem beter samenstellen op een site of 1 kant en klare kopen (misschien iets handiger met garantie(heb ook nog ouders en zo ;)).
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is inderdaad mogelijk om nu een pc te kopen die nog ruim twee jaar voldoet. Al is dat moeilijk aan te geven. Eind 2006 begin 2007 :cool:, komen er nieuwe grafische engines uit (onder andere Unreal :cool:. Veel van de huidige videokaarten kunnen nu redelijk games zoals FEAR aan. In het eerste kwartaal van 2006 worden er van ATI en nVidia (al)weer nieuwe videokaarten verwacht. Het is dus erg lastig om aan te geven 8). Het is ook erg afhankelijk van je budget natuurlijk.

    Je kan ook gewoon een pc samenstellen in een winkel of op een site en deze door hen in elkaar te laten zetten. Zo heb je de voordelen van het zelf samenstellen, en de voordelen van één garantie op de complete pc.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    die x1900 die verwacht wordt rond 24 januari zal het bijna zeker op alle fronten winnen van de 7800 gtx :cool:

     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2006
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar dat kan je nog niet weten.

    De 1800 leek ook eerst de 7800 GTX met gemak te verslaan, maar toen die uitkwam was ie gewoon teleurstellend (maar zeker niet slecht). De specs van de 1900 zien er zeer goed uit, maar of het ook goed presteert... ? Als we naar de Xbox 360 GPU zien dan weten we toch al ongeveer wat dat kaartje al zeker aankan hé :p :cool:.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar de xbox 360 GPU is anders, tenminste dat maak ik op uit de reacties daarop:


    daarop kreeg hij deze reactie:

    dus de pixel shaders en vertex shaders kunnen niet als beide fungeren, wat bij de xbox 360 wel kan

     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2006
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja, juist. Ik was vergeten dat de X1900 nog aparte vortex shades heeft :+. Dat lijkt mij nog straffer, dat ze van 16 pixel naar 48 gaan.

    IK ben benieuw of ze deze kaart voldoende kunnen produceren om te voldoen aan de vraag.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    zal waarschijnlijk niet zo zijn, wat dus niet goed is voor de prijs :mad:
     
  12. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zit ik dus weer te klooien met de keuze van een soundcard :+

    Nu zag ik pas voor €25 een 'Audigy Sound Blaster Audigy SE' , die leek me wel goed, maar nu zie ik op een andere site voor €26 een 'Creative Audigy 2 SE' . Wat is het verschil daar tussen? Want op de creative site kan ik weinig vinden over de 'Creative Audigy 2 SE' en ook als ik bijv naar drivers zoek, kan ik niet kiezen uit de '2 SE' editite ...

    Op deze site vond ik het volgende over de specs van de 'Audigy 2 SE'

    Audigy 2 SE:
    # 7.1-surrounduitvoer.
    # Audioresolutie van 24-bit/192kHz
    # 104dB signaal-ruisverhouding.
    # EAX 4.0 ADVANCED HD

    tegenover de specs van de 'Audigy SE':

    # 7.1-surrounduitvoer.
    # Audioresolutie van 24-bit/96 kHz.
    # 100dB signaal-ruisverhouding.
    # EAX 3.0 ADVANCED HD

    Dan is de Audigy 2 tog beter? En welke drivers zou ik moeten nemen voor de Audigy 2 SE als je op deze site kijkt? Want daar staat nergens een SE editite bij...
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2006
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De Audigy 2 is beter, deze heeft ook THX ondersteuing :).

    Als driver denk ik dat je het best eerst de driver neemt die op de bijgevoegde cd staat. Vervolgens kun je dan misschien beter zien welke Audigy 2 het exact is en dan de driver downloadden.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is de Audigy 2 SE een onboard geluidskaart! Deze is dus niet los verkrijgbaar, daarom kan je er ook niets over vinden op de site van Creative. Deze geluidskaart is alleen op een bepaalde selectie moederborden terug te vinden.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Audigy onboard :eek:. Nog nooit gehoord, maar zoals ze zeggen: "Je bent nooit te oud om iets bij te leren" :).
     
  16. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt idd een onboard versie, maar ook een losse zoals uit dit bericht blijkt:

    Dus er is ook een losse kaart lijkt mij. En waarom zouden sommige winkels hem anders verkopeN?
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, als je goed leest is dat juist hun enige onboard geluidskaart, en is deze dus niet los verkrijgbaar.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat ze in dat bericht aanhalen is dat de kwaliteit van een losse geluidskaart beter zou kunnen zijn t.o.v. de onboard geluidskaart. Ze zeggen niet expliciet dat er een losse Audigy 2 SE verkrijgbaar is.

    Dat sommige winkels deze kaart verkopen vind ik ook een beetje vreemd. Ik betwijfel of ze wel het juiste model vermelden. Zo geeft o.a. Cool-prices.nl aan dat de Audigy 2 SE beschikt over de SB0570 geluidschip. Welke overeenkomt met de Audigy serie. De geluidskaart heet op hun site "Creative Sound Blaster Audigy SE OEM (SB0570)". Terwijl ze het in de specificaties over de Creative Sound Blaster Audigy 2 SE OEM (SB0570) hebben. Dus ik denk dat het allemaal op een misverstand berust :).
     
  19. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel, mijn zogenaamde Audigy 2 SE is een gewone Audigy SE? En SE staat meestal voor een second edition, een goedkopere versie. Wat is hier slechter aan? En is het wel een beetje een goede kaart? Met een originele audigy chip?
     
  20. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet een goeie game pc te vinden inclusief 19 inch beeldscherm voor een pc die tussen de 1000/1300 euro ligt? met goeie videokaart enz..?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina