1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf samen stellen.

    Monitor: Samsung 930BF 19" - €390,-
    Moederbord: Asus A8N-SLI - €130,-
    Processor: Athlon 64 3500+ boxed - €230,-
    Geheugen: 2x 512 mb dual channel - ~€90,-
    Videokaart: 7800GT - €330,-
    Harde schijf: Maxtor Diamondmax 10 250 gb - €110,-
    Behuizing: zoek zelf maar wat moois uit. :)
    Voeding: Tagan 480W - €90

    Totaal: €1370,- exclusief behuizing.

    Ik ga iets over je budget heen, maar je kan bijvoorbeeld kiezen voor een goedkopere 17" TFT monitor. Scheelt €100. Of je neemt een kleinere harde schijf, een wat tragere processor, enz.

    Prijzen volgens Alternate. :)
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zei vinden de geluidskwaliteit dus beter. De audigy is absoluut geen slechte geluidskaart, maar de Audigy 2 is weer wat beter.
     
  3. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt! Kan niet wachten totdat ik m'n case en soundcard binneheb _O_ Maar geld dat verhaal ook voor de SE versies ? :+
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar dat tft scherm is wel 1 van de betere voor games, door die 4ms responsetijd en buitengewoon goede reviews
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De 17" is een stuk goedkoper. :)
     
  6. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm tjaah lama, ik wacht wel tot aldi de nieuwe medion heeft die heeft tv tuner vandaar dat als beeldscherm voor tv wil dus 19 ich...
    en die 1370 euries dan heb je nog niet eens de windows home editions nero burning enz.. dus tjaah ik d8 miss zijn er andere die iets anders hebben dan samen stelle;)
     
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zou ik toch nog even doorsparen, 19" is wel klein voor een TV. Maar je kan ook gewoon een TV-kaart kopen à €50, een goedkopere videokaart enzo nemen. Zo'n Aldi PC moet je nooit kopen. :{

    Kijk anders eens hier naar, als je gewoon een kant en klare PC wilt.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  8. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Aldi pc's zijn meestal niet zo geweldig nee, na 1 zo'n actie van de aldi (maand of 2 geleden ofzo), stonden er een week na de actie bij onze plaatselijke computerboer 4 pc's van de aldi die gerepareerd moesten worden :eek: . En ik woon dan in een klein dorp....

    Die 7800gt kan je makkelijk veranderen in een 6800gt, scheelt een hoop geld, als je hem alleen wilt gebruiken als tv? Want als je hem als tv gebruikt, staat ie verder weg lijkt mij, en game je er niet egt op. Game je wel, staat het scherm dichtbij, en is een 17" voldoende...
    En ik weet dat het niet 'netjes' is, maar hoeveel mensen hebben tegenwoordig nog een legale versie van windows en andere software?
     
  9. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik heb een vraag:

    Dit is mijn opstelling nu:

    - AMD™ Athlon™ 64 3200+, S939
    - Asus A8N-SLI moederbord,
    nVidia nForce4 SLI chipset
    - 160 GB S-ATA harddisk
    - 512 MB (2 x 256 MB in
    Dual Channel opstelling)
    - GeForce 6200 TurboCache
    tot 256MB, TV-out

    Je snapt het waarschijnlijk al, ik wil mn Videokaart veranderen.
    Ik zat te denken tussen deze twee:

    XFX GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI PCI-E € 149,00 XFX GeForce6600GT 128M DDR3 Extreme PCIe € 169,00

    Maar wat is het verschil? En passen ze gewoon in m'n opstelling?
    (Ik zou ook nog deze kunnen kopen: XFX GeForce 6800GS 256MB DVI PCI-E XXX € 269,00, deze is natuurlijk beter, maar werkt die ook gewoon goed?)
    Ik heb een budget van € 350,-

    En kan ik mijn werkgeheugen uitbreiden?(Dan is m'n budget voor een videokaart dus minder)

    Alvast bedankt,

    Daan
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    lol valt wel mee hoor, 7800 GT is ongeveer 370 euro
    die 6800 GT zal nooit meer dan 150 € schelen en is slechter dan de 7800 GT + dat het een nieuwe generatie kaart is
     
  11. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja mijn bijde broers hebben er 1 van aldi + ik woon in nunspeet klein dorp O-) en daar is nog nooit wat mis mee geweest dus tjaah, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat,, Maar ik wil 19 inch voor gamen en tv maar alvast bedankt ik zoek nog wel even verder Danke _O_
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt bullshit. Ik heb ook een pc, waarvan 2x de harde schrijf kapot is gegaan en ik heb er echt geen water overheen gegooit of mee gegooit. Gewoon een productiefout. Tuurlijk niet iedereen heeft problemen met een aldi pc, maar aldi pc's staan er wel om bekend dat ze sneller stuk gaan of fouten bevatten dan pc van andere winkels. De kans is over het algemeen groter dat je pc stuk gaat als je hem bij de aldi koopt dan bij de Dixons of Mycom. Overgens heeft aldi vaak maar 1 pc, met alleen maar dezelfde onderdelen. Je kan hier dus niet zelf bepalen of je een betere videokaart wilt dan de huidge die erin zit. En dat is weer een voordeel van bijvoorbeeld Alternate. En aangezien aldi pc's nooit echt hele goede videokaarten in hun pc's hebben zitten zou ik 'm zelf samenstellen omdat je dan zeker een goede game pc krijgt.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar die harde schijf is niet van medion aangezien medion geen harde schijven maakt, als er een maxtor of western digital of seagate schijf inzat dan had je hetzelfde probleem ook kunnen hebben bij mycom of dixons.......wat wel vaak is is dat medion goedkopere moederborden uitkiest en erg bespaart op videokaart
     
  14. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, werkgeheugen uitbreiden kan zonder problemen. Je moeten even kijken of je er 2x 256 mb bij doet (dual channel hè), of 2x 512 mb. Als je 2x 256 mb erbij doet zitten meteen al je sloten vol, als je dan wilt uitbreiden moet je eerst wat geheugenreepjes uithalen. Qua videokaart zou ik het eigenlijk niet zo goed weten. Ben niet zo bekend met al die nieuwe videokaarten. :)
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Het probleem bij Aldi PC's is dat er bijvoorbeeld nooit echt een goede videokaart in zit. Ook staan ze niet bekend om hun goede koelcapaciteiten en stille PC's, integendeel. :{
     
  16. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je hulp Drone!

    Ik koop dan waarschijnijk 2x 256 Mb erbij, en dan is het wel genoeg
    Maar is er nog verschil tussen soorten geheugen? Ik zie bij paradigit:
    SDram PC133
    DDR333 PC2700
    DDR PC3200
    DDR2/533

    Welke moet ik hebben?
    Ik ben dan rond de €50/60 kwijt...Dan blijft er dus nog 290/300 over voor een videokaart. Iemand tips?

    Geheugen Dimm 256 MB PC3200 DDR Nanya
    Geheugen Dimm 256 MB PC3200 DDR Nanya

    Ik heb dus al 4 sloten vol, past er dan nog wel wat bij? Of moet ik dan eerst 1 weghalen en een andere voor in de plaats zetten?
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, daar is zeker verschil tussen. Je moet DDR PC3200 hebben. SD-RAM en DDR2 zouden sowieso niet eens passen, en DDR PC2700 is te traag. DDR PC3200 moet je hebben.
     
  18. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
  19. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf een pc samenstellen, ben je véél goedkoper uit!;)
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is beter , ATI X600 of GeForce 6600 GT?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina