1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, Bedankt voor je hulp!
     
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al eens langsgekomen maar kan het niet terug vinden: Waar kan je een progamma downloaden waarin je duidelijk alle hardware in je pc kan zien?(geluidskaart, moederbord etc.)
    Ik had via windows wel wat dingen kunnen zien maar nog niet alles...
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Onderaan de eerste post van deze thread :).

    Everest Ultimate Edition. Let op, dit is de trail versie, want de gratis home edition wordt niet meer gemaakt. Ik zal wel even naar een mirror zoeken.

    Edit:

    Everest Home Edition
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    tankx, er ging al vaag iets door me hoofd met de naam everest maar goed, nu kan ik me volgende vraag stellen.
    edit:
    Ik heb een tijdje geleden een pc gratis kunnen krijgen. Ik geniet nu al een tijdje ervan alleen baal ik wel dat ik Age of empires 3 erop kan spelen... Dus denk ik eraan om wat onderdelen te vervangen zodat het wel kan, hopelijk hoeft alleen de grafische kaart vervangen te worden maar je weet maar nooit.

    Hier wat info van mijn pc:
    Moederbord:
    Cpu type: Intel pentium 4, 1700 mhz (17 x 100)
    Moederbord naam: Compaq evo
    Chipset: Intel brookdale i845

    Geluidskaart: analog Devices AD1885 @ Intel 82801BA ICH2X - AC'97 Audio Controller [C-0]


    Video kaart: NVIDIA Quadro2 MXR/EX (Microsoft Corporation) (32 MB)

    Monitor Philips 150P [15" LCD] (TY 000098)

    Harde schijf: MAXTOR ATLAS10K4_36WLS SCSI Disk Device (36 GB, 10000 RPM, Ultra320 SCSI)

    Harde schijf2: COMPAQPC ATLAS10K2-TY184L SCSI Disk Device (18 GB, 10000 RPM, SCSI)

    Externe harde schijf: WD 2000BB External USB Device (186 GB, USB)

    Optische Station: COMPAQ CD-ROM LTN486S (48x CD-ROM)

    Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VM Network Connection

    Er zit 1 gb geheugen in en over de voeding kan ik (nog) niks vinden...
    me budget is 150/200 euro, iemand suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Koop een nieuwe pc... . De grafische kaarten die je nu vindt zal je met je huidige configuratie nooit volledig kunne benutten. Daarvoor is je processor te traag en je geheugen waarschijnlijk ook.

    Wil toch een nieuwe kaart dan raad ik je de 6600 GT of een X800 GT(O(²)) aan of zoek naar een 9800 Pro, maar zoveel verschil zal het niet uitmaken. Je zou wel instaat moeten zijn om AoE3 te draaien op low volgens de systeemeisen van het spel :).

    Oh ja, de kans dat je voeding die grafische kaarten aankan is klein.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm oke bedankt.
    Vindt het wel raar dat jij zegt dat ie te traag is want momenteel werk hij echt top en is hij mega snel, maar goed ik denk er nog ff over na, een nieuwe pc ga ik zoiezo niet halen...
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat The Answer bedoelt is dat je pc te traag is om een nieuwe videokaart bij te kunnen houden. Waardoor de nieuwe snelle videokaart niet naar behoren kan presteren. Dus zal het verschil tussen je oude videokaart en de nieuwe videokaart vrij klein zijn.
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ooh zo oke, alsnog vind ik het vreemd:)
    Maarja een nieuwe pc kopen kost me echt nog teveel.(krijg je als je geen bijbaantje kan vinden:mad: en net een 360 hebt gekocht:) )
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je gelijk in ;).

    Op zich zou je met een nieuwe videokaart wel een aardige snelheidsboost krijgen (Radeon 9800 Pro, Radeon X800 GT of Geforce 6600 GT). Maar of dat het waard is...

    Want je wilt dat games wat beter gaan draaien? Om welke games gaat het dan?
     
  10. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen aoe 3 eigenlijk veel andere dingen eigenlijk niet...Dat is namelijk het enigste wat ik speel (behalve af en toe iets online), eerst speelde ik het op een andere pc maar die heeft me ma nu fulltime in bezit:mad:

    Edit: Er zit een voeding in van 450 w, moet genoeg zijn toch?
    Zoek nog ff het merk/type
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    450 kw? heb je een pc van de nuon?
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm nee, heb ik wat verkeerd gezegt?

    oeps zie het al, een k teveel|:-
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  13. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik wil graag 2 intern gehuegen dingen kopen. Ik heb even opgezicht wat erin me pc zit en ik vond dit: 2 slots 184-pin DDR SDRAM DIMM mogelijk te instaleren PC2700/DDR33 of PC2100/DDR266 of PC1600/DDR200

    Kan iemand mij een betrouwbare site geven waar ik dit goedkoop kan kopen? Of advies geven. Alvast bedankt.

    Darkon
     
  14. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    www.alternate.nl :)
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    al wil je het goedkoop hebben is een site als cool-prices.nl beter. Alternate is over het algemeen wat duurder, maar het is wel een stuk groter.
     
  16. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een tv kaart gekocht, en wil die in me pc plaatsen, wie kan me hiermee helpen, waar moet die? hoe doe je dat? zijn er nog extra dingen voornodig naast kaart enz..?
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    In je PCI slot doen. Niet forceren, TV-kaart vast schroeven. Volgens mij moet je nog een audio-kabeltje aansluiten. Dat doen en het is gepiept. Stelt niet veel voor, maar je moet wel een beetje voorzichtig zijn.
     
  18. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een nieuwe computer hebben voor weinig. Budget tot EUR 800,00

    Ik zou er graag op willen internetten, mijn foto’s van de digitale camera (incl bewerken) op willen zetten. Verder ook een printer en een scanner.

    Wie kan me welke computer aanraden?

    Alvast bedankt
     
  19. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag weten welke ik nodig heb aangezien er veel verschillen zijn. Zouden jullie mij advies willen geven? Ik heb deze gevonden: http://www.euro-winkel.nl/product/ddr_333_pc2700/1_gb_ddr_333_pc2700_merkloos.html Is dat wat? Alvast bedankt.
     
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Van merkloze dingen ben ik nooit echt gecharmeerd geweest. Leg eerder een paar euro meer neer voor een goed merk. Kingston of Dane-Elec zijn bekende en goede merken. Informatique heeft Kingston 1GB DDR SDRAM PC2700 voor 95 euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina