1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als je niet weet wat een BIOS is, kun je er beter ook niet in gaan lopen kloten.
     
  2. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor jullie hulp. Ik ga deze week wel naar een computer winkel en laat het daar doen. Bedankt iedereen!
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel geheugen geeft 'Deze computer' --> 'Eigenschappen' --> 'Algemeen'(tabblad) aan?
     
  4. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhmm, ik ga waarschijnlijk een Processor cooler kopen om ook mee te OC'en. Nu heb ik al een koelblok (Zalman ZM-NB47J) op mn Moederbord zitten. Een processor cooler past er nu toch niet meer bij? Of wordt die heel ergens anders geplaatst?

    En ik had de Coolermaster Hyper 48 gezien, die is wel netjes toch?

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  5. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    1,25gig
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    amen ;)

    dat moet lukken het blok(je) wat jij noemt is voor de northbridge, dat zal denk ik niet echt in de weg zitten, en anders slijp je een topje eraf, als die zalman cooler er dan op zit wordt ie toch nog extra gekoeld
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  7. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu eigenlijk een goede videokaart die rond de 200 euro zit, waarmee je alle recente games op hoge resolutie kunt spelen? Ik heb op dit moment een 3.0 GHz met 1024 MB geheugen en een budget videokaart, een ATI Radeon X300 SE (bij de computer gekregen). Met deze opzet speelt ie spellen als Doom 3, Half Life 2 en Quake 4 wel, maar niet echt met hoge instellingen.

    Bij tweakers.net zag ik deze, is dat iets?

    nVidia GeForce 6 Serie / Aopen GeForce 6800 GT 256MB voor 211,70
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die 6800 GT is zeer goed. Daarmee kan je HL², Doom³ en Quake 4 zeker voluit mee draaien op een lekker hoge resolutie :).
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een vraagje. Ik heb eindelijk een bijbaantje, en dan is 200 euro voor een videokaart niet zo veel meer;)

    Als ik in mijn pc(specs, zie sig) biivoorbeeld een 6800GT zet, maakt dit erg veel verschil kwa performance? Of belemmerd de processor/oude ram teveel? Want als dat zo is dan wacht ik tot eind dit jaar en koop ik een compleet nieuwe pc, met pci-e
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wat is je processor?
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    |:-
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je zal het verschil merken, maar je zal de kaart niet volledig kunne benutten om je CPU (en RAM) een bottleneck zijn. Voor de 6800 reeks of X800 reeks volledig te benutten moet je minimaal een 3 GHz (of 3000+) CPU en natuurlijk pc3200 RAM hebben.
     
  13. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 207 euro bij Azerty Hardware heb je de XFX 6800GS XXX-edition. Deze is standaard overgeklokt. Ik heb hem 2 weken geleden gekocht voor 264 euro dus hij is flink in prijs verlaagd.

    Ik speel voornamelijk Call Of Duty 2 en in DirectX7 mode kan ik alle instellingen ïn de game op zijn hoogst zetten. Ook 4x AA. Mijn resolutie staat dan ingesteld op 1280x1024

    Ik had in mijn laptop ook zo'n ATI X300SE en dat is echt niks vergeleken met die 6800GS. Alles ziet er echt supermooi uit.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  14. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met een computer te kopen, en ben me een beetje aan het oriënteren.

    Kan iemand mij het verschil vertellen tussen een

    Intel pentium 4 516 en een AMD Sempron 3000 +, verkopers vertellen mij dat deze bijna even snel zijn maar de klok snelheid van de pentium is veel sneller. Kan iemand mij dit uitleggen.

    Wat is een second level cache?
    Wat is een front side bus?

    Wat wordt er bedoeld met een 8-1 card reader? En wat mis ik ten aanzien van een 11-1 card reader?

    Wat is een ps2-muis? Gewoon een met een balletje ofzo?

    Is de nvidia Geforce 6200 pci-express +tv-out (s-vhs) 256 MB with tecnhnology nvidia turbocache een goede kaart?

    Is een 4800 x 1200 DPI een goede printer? Kan je hiermee foto kwaliteit foto’s printen? Waar meot ik op letten vij de aanschraf van een printer?

    In de computer zit een Netwerk kaart:
    10/100 MB 1x eee 1394/firewire.is dit wat en wat doet het precies?

    Wat is het verschil tussen een tft en een lcd scherm? Welke is beter?

    Zijn er andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een computer?

    Alvast bedankt!
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    1) Kloksnelheid heeft te maken met het aantal Mhz.
    4) cardreaders kunnen memory cards/sticks/SD cards etc lezen. Hoe meer-in-één, hoe beter. Is niet heel erg noodzakelijk en kan altijd nog makkelijk goedkoop gekocht worden.
    5) PS2 is een aansluitingsvorm: je kunt hem dus alleen op een PS2 port aansluiten, niet op een USB poort.
    7) Let op de DPI, afdruksnelheid en vooral op de duurzaamheid. Je kunt beter een printer kopen die iets duurder is maar waarbij het inktpatroon langer mee gaat, dan een slechte waarbij je je scheel betaalt aan inkt.
    8) 10/100 MB staat voor de snelheid. Met een netwerkkaart kun je verbinding maken met andere pc's (via internet of LAN) dmv. een ethernetkabel.
    9) Geen echt verschil, maar pc monitoren worden vaak TFT genoemd, LCD meer voor televisie.
    10) Let op de voeding: een goed merk van 400 watt is beter dan een slecht merk van 500 watt. Het is ook handiger zelf een pc samen te stellen, bedrijven als Dell rekenen hoge verzendkosten/assembalagekosten, de onderdelen zijn vaak van een mindere kwaliteit en moeilijk vervangbaar etc. Bovendien zit je vast aan Windows (XP).

    :cool:
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  16. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel,

    Alleen zijn er nog een paar dingen voor mij onduidelijk
    Zou ik meer uitleg mogen offer 1,2,3 en 6..
    Welke printer kan je mij aanraden? zou graag een 3 in 1 (kopieer, scannen en printen) willen hebben.

    Vooral 1 hoe zit dat met AMD en Intel
     
  17. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Het belangrijkste als je een computer wil kopen, is beseffen waar je hem voor gaat kopen. Zeg dat eerst even, en dan kunnen we je verder helpen met je keuze! ;)

    /edit: ook je budget erbij vermelden is handig :)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als eerste.. wat wil je met je pc gaan doen, en wat is je budget? Als we dat weten dan is het al makkelijker!

    Voor die printer.. hoeveel wil je ervoor uitgeven? Ik zelf ga ook een nieuwe printer kopen( all in one)'en mijn oog was gevallen op de canon pixma mp500, alleen vond mijn vader dit een beetje te duur waardoor we toch maar voor de hp psc 1510 gaan!
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Maar de Canon Pixma serie is wel een hele goede serie met een hoge duurzaamheid. (kwam ruim het hoogste uit de printer test van de consumentenbond vorig jaar)
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    omg, teh domheid.........*schaam*
    *gaat terug naar school* :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina