1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Jep dat wist, en heb ik ook gezegd tegen mijn vader, alleen hij vond 220 euro een beetje veel geld. Dus nu heb ik vanmiddag de hp psc 1510 gekocht. Deze vind ik zelf goed genoeg, en digitale foto's zullen we toch niet gaan afdrukken dus dan is deze goed genoeg;)
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    1. De kloksnelheid is hoeveel handelingen er per seconde wordt verricht. Een Sempron doet meer per seconde dan een Intel. Stel het je zo voor: een vrachtwagen moet leeg geladen worden. Eén sterke man kan 4 dozen per keer dragen (Sempron). Een minder sterke man kan 2 dozen per keer dragen, maar hij loopt twee keer zo hard. Toch zou ik voor de Intel gaan in dit geval.

    2. Gewoon een technisch detail, verder niet echt belangrijk.

    3. De kloksnelheid wordt bepaald door de FSB en mutliplier. FSB × multiplier = kloksnelheid.

    4. Geen idee, maar 8-1 in 1 zal vast wel voldoende zijn.

    5. De aansluiting. Je hebt PS2 en USB. PS2 kan je niet 'hotpluggen' zoals dat heet, als je eenmaal in Windows zit kan je de muis er niet meer in doen. Dat moet je doen voor je de PC aanzet. Als je hem via USB aansluit doet ie het meteen, ook als je in Windows zit. Verder niet echt boeiend, aangezien er hoogstwaarschijnlijk wel een PS2/USB-adapter wordt meegeleverd. En zo niet, dan niet. Maakt niet echt uit.

    6. Nee, zeker niet geschikt voor de nieuwste games.

    7. Lijkt me wel.

    8. Nouja, netwerkkaart is een netwerkaart. Firewire is een manier voor dataoverdracht tussen je PC en een extern apparaat, vooral gebruikt bij videocamera's.

    9. LCD is de verzamelnaam voor 'platte schermen'. TFT is een vorm van LCD-schermen. Je hebt ook nog STN bijvoorbeeld. Maar dat wordt tegenwoordig niet meer gebruikt, dus je kan gewoon stellen dat een LCD scherm hetzelfde is als een TFT scherm. Als je een TFT scherm koopt moet je letten op de helderheid "... cd/m²" en de contrastverhouding. (500:1 bijvoorbeeld). Hoe hoger, hoe beter. Je moet echt minstens 450:1 hebben. Anders is de zwartweergave gewoon bagger. Overigens is een LCD scherm niet hetzelfde als een plasma scherm, hoewel beide plat zijn. Maargoed, dat geldt alleen voor TV's.

    10. Ja, hoeveel werkgeheugen zit erin? Wat voor harde schijf? En let vooral op de prijs. Kant en klare PC's van winkels als MediaMarkt, Dixons, BCC enz. zijn vaak nogal duur.
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je systeem zal zeker minder presteren dan iemand met een Athlon 64 3200+ met 2x 512 mb PC3200 dual channel. Maargoed, maakt niks uit, want als je er een 6800GT inzet gaat je performance zeker een stuk vooruit!
     
  4. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    edit: bedankt iedereen alvast

    Ik heb een budget tot EUR 900,00

    Ik wil er foto’s op kunnen bewerken, internetten en een beetje tekst verwerken.
    Als het met het budget past ook mee gamen maar hoeft niet perse.

    Moet alles hebben.
    Computer, beeldscherm en muis, toetsenboard.

    Welke winkel moet je dan kijken? Ik heb er nl helemaal geen kaas van gegeten.

    Ik heb een goede bij its zien staan maar daar moet je heb dus niet halen? Waar dan wel?
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    het beste is een zelfbouw pc, omdat je dan zelf kan bepalen welke onderdelen er in komen te zitten. Als ik naar de dingen kijk die jij gaat doen kan je het beste voor een pentium 4 gaan en aardig wat werkgeheugen! Moet er bij die 900 euro ook nog een printer bij of niet?
     
  6. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeft niet, liever wel.

    welke winkel moet ik nu zijn dell?? maar daar snap ik werkelijk niks van.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tja dell is goedkoop maar gebruikt vaak mindere kwaliteit hardware in zijn pc's. Ik zal als ik tijd heb eens even kijken of ik een pc voor je kan samenstellen met alles erbij. Die printer gaat denk ik niet lukken voor 900 euro.Het moest een all in one zijn toch? En wat ga je er mee doen? Af en toe een document afdrukken of echt hoge kwaliteit foto's afdrukken?
     
  8. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    af en toe een documentje brief en dingetje, foto's gaan gewoon naar de kruitvat.

    Alvast bedankt, ben nu klaar met werken en heb tuis nog geen comp. zie je reactie met belangstelling tegemoet.
     
  9. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok, dan is vooral je proccersor belangrijk en werkgeheugen (als je foto's gaat bewerken). Een Intel pentium word dan aangeraden + 1024 mb werkgeheugen.
    Op verschillende sites kun je pc zelf samenstellen en bestellen. Er staan er in het begin van de thread een hele hoop, de bekendste zijn:

    www.alternate.nl
    www.informatique.nl
    www.sallandautomatiserin.nl
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij doet een AMD processor net zo goed zn best. Bedenk even dat een AMD 3000+ ongeveer vergelijkbaar is met een Intel 3.0 ghz, niet met een intel 2.0 ghz(omdat de AMD 2.0 ghz heeft)
     
  11. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dan een goed moederboard en geluidskaart en harddisk?

    ik snaar daar nl echt niks van??
     
  12. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ben ik weer _0/
    ik ga toch maar weer sparen voor een pc, en natuurlijk het liefst FEAR goed kunnen draaien (medium/high) en de toekomst spellen..!*)

    ik heb een aantal dingen gekozen bij Alternate (geen pc-builder)
    en ik wil weten of alles goed bij elkaar past en of ik FEAR goed kan draaien..

    Behuizingen Midi Tower - Mambo (4x 5,25" / 2x 3,5")
    DVD-drives IDE - PX-130A (16/50x)
    Geheugen DDR-SDRAM - DIMM 1 GB (voor PC)
    CPUs Socket 939 - Athlon64 3500+ (2.2 GHz) (128 KB)
    Harddisks Serial ATA - 160 GB WD1600Y (160 GB, Boxed)
    Moederborden Socket 939 - A8N-SLI (nVidia nForce4 SLI)
    Grafische kaarten nVidia PCIe - X6600 XT/T2D (512 MB DDR-II)
    Voedingen meer dan 400 Watt - ST46F (ATX2)
    Totaal Prijs: €887,-

    MVG, Ryan :)
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, buiten de grafische kaart,het geheugen en misschien het moederbord.

    Pak als grafische kaart minstens de 6600 GT want desondanks die 512MB is de 6600 XT iets trager. Bovendien ben je met 512MB op zo'n "traag" kaartje niks mee. Wat je ook kunt doen is een 6800 GS kopen en dan misschien een 3200+ i.p.v. een 3500+ nemen.

    Het probleem bij het geheugen is dat de latency te hoog is (vooral de CAS). Bij AMD moet je minstens voor 2,5 gaan. Daarom raad ik je deze aan, maar het is wel 2x 512MB. 1 latje van 1024MB met een latency van 2,5 of lager is spijtig genoeg zeldzaam.

    Over het moederbord: ben je echt zeker dat je SLI gaat gebruiken? Als je dat niet gaat gebruiken, dan kan je beter voor de Asus A8N-E gaan of voor de K8N Neo4-F(I) (I staat voor FireWire).

    Over de voeding ben ik ook niet zeker, maar het lijkt mij wel een goed merk.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  14. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    AMD Sempron 2600+ Socket 754 333 Mhz 256KB Box
    ASUS K8N-Skt 754 Nforce3, SATA,Raid,USB 2.0, audio
    DDR 256 MB PC-3200 400MHZ V-DATA
    ASUS ATI 7000/T AGP4x,Tvout 64mb, DDR Retail
    NEC DVD +/- RW 16x8x12 ND3540A Dual Layer Zwart
    Aopen QF50A Black ATX Mid Tower, 300W, Air-guide 1.1
    Sony 3.5" 1.44 Floppy Drive Zwart
    Maxtor 80 GB 7200 UDMA 133 Liq.
    ACER 17" TFT/LCD AL1716s Zilver 12ms / Design
    Logitech S100 Speakers OEM Zwart
    Microsoft Basic Optical muis OEM, USB zwart
    Logitech Internet Pro Keyboard Black OEM
    Windows XP Home edition NL + installatie & CD

    +
    Socket 775 Intel Celeron 2670 Mhz 533 Mhz 256KB Box
    Gigabyte GA-8IPE775G, Intel 865PE, DDR 400, AGP, Glan
    DDR 256 MB PC-3200 400MHZ V-DATA
    ASUS ATI 7000/T AGP4x,Tvout 64mb, DDR Retail
    NEC DVD +/- RW 16x8x12 ND3540A Dual Layer Zwart
    Aopen QF50C Silver ATX Mid Tower, 300W, Air-guide 1.1
    Sony 3.5" 1.44 Floppy Drive Zilver
    Maxtor 80 GB 7200 UDMA 133 Liq.
    ACER 17" TFT/LCD AL1716s Zilver 12ms / Design
    Logitech S100 Speakers OEM Zwart
    Microsoft Basic Optical muis OEM, USB
    Logitech Internet Keyboard OEM, PS/2, US-Layout
    Windows XP Home edition NL + installatie & CD

    ik heb deze twee gevonden, is dit wat?
    prijs 1e EUR 850 en 2e EUR 899
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    tja.. best veel geld voor een magere pc. Probeer naar iets te zoeken met een pentium 4 ipv pc's met een semperon of celeron processor!
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Allebei niks en extreem duur.
     
  17. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    wat raden jullie aan?
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    tja.. je budget is 900 euro toch? dat vrij krap al wil je een beetje een snelle pc.. Dus als je iets meer spaart. bijvoorbeeld tot 1100 euro dan kun je al snel een goede pc samenstellen.
     
  19. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    voor eur 900 krijg je een lullig dingetje?
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    900 euri is zat voor een goede PC. Maar ik zag dat je er een monitor bij moet, dan is het wel wat minder ja.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina