1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De mijne intel 2,6ghz is constant 51 en draait al 3jaar als een zonnetje dus theProf82: no worries.

2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt in windows? Of tijdens intensief gamen?

3. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Oeps. Oke hier komen ze.
    - 1800+ amd
    - 512 mb geheugen
    - die kaart Gforce 4 ti 4200
    - Windows XP

Weet niet of je meer nodig hebt?

Maar ik heb dus een driver gedownload voor deze kaart maar hij wil hem niet installeren omdat hij de software niet op de computer heeft staan. :eek: Terwijl ik de driver echt heb gedownload.

4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ff een tip intels kunnen makkelijk tot een graad of 70-75 gaan zonder te bakken
    en een amd zou ik niet hoger dan 60-65 laten gaan. vergeet niet, het is winter en de verwarming staat op. Misschien een verwarmingselement dicht bij je toren staan?

Zet gewoon die instelling in speedfan of welke prog je ook gebruikt hoger en zet in je bios dat je pc uitvalt bij 70° zo ben je altijd heel zeker.

WHAT -> google eens op gEforce 4 dan kom je er misschien, ik heb al eens gelezen dat er ook versies van msi en creative bestaan...
    heb je geen driver cd meegekregen bij je kaart?

5. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je alle oude videokaart drivers gedeinstalleerd?

6. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    WHAT, download eerst driver cleaner pro, verwijder hiermee alle ATI en NVIDIA drivers, maak je geen zorgen dat ze in het lijstje blijven staan, ze zijn echt weg. Ga hierna naar www.omegadrivers.net, en download de Omegadrivers voor NVIDIA. Installeer deze, reboot je pc, en dan hoort ie te werken. Ik had in ieder geval dezelfde fout, met ATI, en dit bood een oplossing. Succes!

7. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik heb een driver cleaner geprobeerd maar dit werkte ook niet. Maar is die van Omega drivers anders? Want dat wil ik dan wel proberen.

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eerst driver cleaner pro te gebruiken om alle stuurprogramma's te VERWIJDEREN, dan OMEGADRIVERS installeren, dat zijn 3rd party drivers, die soms in zulke gevallen werken. Lezen is ook een vak.

Btw, mijn processor was net al 54 graden|:-

9. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    54 is echt niet mismaakt hoor....

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Net was ie al 55, bij welke temperatuur moet ik actie ondernemen?

11. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    amd? 60, 65

12. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Zozo aangebrand. Nee ik bedoel dus; Ik heb het al geprobeerd met een drive cleaner en daarna pas de driver geinstalleerd maar dat deed hij ook niet. Maar als de Omegadrivers wel misschien doen wil ik het wel proberen.

13. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei: Bij mij werkte het, terwijl ik dezelfde foutmelding kreeg, als bij jouw videodrivers. Echter geef ik geen garantie, en kloten met drivers kan fataal worden voor je systeempje;), succes ermee, en ik wou je niet afblaffen btw:eek:

By the way, ik haal mijn kast eraf, en in 2 minuten is de processor nu al afgekoeld naar 43 graden!! en Speedfan geeft nu een 'vinkje' weer ipv een vlammetje. Mijn kast zit vol, er is geen ruimte voor een casefan. Wat nu??? (met kast is ie 50 graden in windows, nu 4:cool:

Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tijd voor een nieuwe behuizing, waar wel ruimte is voor casefans :).

15. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me dan ook een plan. Of je kan even een wat gaten boren in je zijpaneel zodat je daar 2 casefans op kan zetten.

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, nu is ie 40 graden..._O_

Maar met kast dus 50 in windows, en 55 met games. Is het ook een optie om een zalman cooler erop te laten zetten?(heb geen verstand van het monteren van een processor). Of is dit erg simpel? Is een zalman cooler voor mijn cpu veel groter dan een normale cooler? En hoe duur zal het ongeveer zijn? 25 euro? Grootte is belangrijk omdat mijn kast -nogal- vol zit(kleinere kast dan normaal met nogal veel erin, }:] )

alvast bedankt

Edit: Ik voel gewoon dat het in mijn kast een stuk cooler is nadat de case eraf is. Is het een ramp dat er tussen de cooler van de processor en de voeding maar iets van 2 cm ruimte zit? Gaat dan een zalman wel passen>?

edit 2: Ik ga voorzichtig even wat stof zuigen in mn kast...brb:)

Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    heb je dr wel casefans in? anders benut je een zalman ook niet echt

en een zalman is behoorlijk groot

18. polmannetje

Leuk Bevonden:
    3
    Hij heeft dus géén casefans !
    En hij heeft er geen ruimte voor.
    Zo'n zalman is inderdaad behoorlijk groot en zal niet echt wonderen verrichten. Je hebt in mijn oogpunt 3 opties:

-Nieuwe kast kopen
    -Ruimte maken
    -Gaten boren in je sidepanel en daar bv. 2 80mm casefans op monteren, daar heb je templates voor zoals deze:

http://img386.imageshack.us/my.php?image=80x8022km.jpg

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus wel een casefan, deze zit onder mijn harddisks. Dus tegen de bodem van de behuizing, en hij blaast op mn gpu/geluidskaart. boven mn harddisk is nog zo'n 7 cm vrij tot de top van de kast, maar ik heb geen idee of daar iets kan plaatsen van een casefan ofzo, en hoe dat moet...

Maar is een zalman cooler nuttig met 1 casefan die niet op de processor blaast?(want de processor zit rechtsachterin, hoog, en de casefan voorin, laag.

20. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je processor 40 graden wordt met de kast open, heb je geen zalman nodig, maar een betere 'airflow' in je kast. De casefan die je nu hebt is dus niet voldoende.

Als ik jou was zou ik OF een case kopen met plaats voor meer casefans, en de zooi overzetten naar de nieuwe case, OF zelf ruimte maken voor casefans, bijvoorbeeld in je side-panel (dremel :+)

Als je toch voor de zalman gaat, moet je niet vreemd gaan kijken als je processor niet veel koeler wordt, want de warmte kan nergens heen!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina