1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, is het ook mogelijk om gewoon met case te spelen, en de processor dan maar 55 graden laten worden? Kan een AMD kapot gaan bij 55 graadjes, of is dit geen probleem?

    anders moet ik echt maatregelen gaan nemen, maar een nieuwe behuizing zie ik niet echt zitten...

    maatregelen...

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Thermaltake heeft een kwalitatief goede behuizing voor een uiterst scherpe prijs: Thermaltake Mambo. Standaard wordt de behuizing geleverd inclusief 120mm casefan (aan de achterkant, 'uitlaat'). Optioneel is een 120mm casefan aan de voorzijde.

    Ik denk dat dit voor €55,- een betere investering is dan een nieuwe Zalman processor koeler. Je huidige behuizing zal het effect van de Zalman koeler meteen teniet doen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  3. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je maakt een gat in je side-panel voor een 120*120mm fan (outtake), zodat de warme lucht afgevoerd wordt. (Als je er echt niet aan wil geloven :+)
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik voorlopig niets doe. Vriend van me gamed met 75 graden, AMD, en heeft in 3 jaar nog nooit ergens last van gehad. Echter, als de temperatuur boven de 60 komt, zal ik maatregelen gaan(moeten) nemen:)
     
  5. mijn Athlon XP 2600+ is overclockt zelf koeler ! de mijne loopt ruim op 2,192 ghz en mijn temperatuur is maximaal 48 graden.. ik denk dat je airflow in de kast verneukt is, en dat je echt een casefan achterin de kast nodig hebt!
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je meent het|:-

    Nee, maar even serieus, erg leuk dat jouw overgeclockte processor koeler is, maar dat geeft niet aan dat mijne te heet is, of aan het beschadigen is. En de airflow is inderdaad slecht, maar als je de vorige posts had gelezen, had je dat wel gezien;). Ik ga er voorlopig niets aan doen, zonder case is mijn temperatuur 45 graden bij intensief gamen, 39 in windows. Dan maar zonder case gamen*), het schijnt dat 55 graden geen ramp is. En ik heb dus al een casefan voorin, achterin niet, omdat dat niet past. Had ik ook al verteld. Nieuwe behuizing gaat me iets te ver, ben niet zo'n ster in het inbouwen, en ik spaar voor een nieuwe pc, dus ik wacht wel een maandje of 5, en dan koop ik wel een compleet nieuwe pc(en dan haal ik wel een behuizing met 2 casefans/genoeg ruimte), maar deze behuizing stamt al van een pc met een geforce 2 en 128 mb ram, vandaar..._O_

    Zo...case closed_0/
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    misschien is het ook een idee om je case fan lucht uit te laten blazen ipv van naar binnen, want nu blijft een hoop warmte binnen in je case. Probeer dat eens;)
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    70 of hoger.
     
  9. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    nu het toch over koeling gaat.
    Wat is een ideale temp om te gamen???
    In windows heb ik 28° tot 30° bij gamen tot 38°.
    Kan ik nog koeler gaan, met fans dan, nie te grellig beginne met waterkoeling ofzo want daar steek ik da geld nie in. grtz
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    over welk onderdeel gaat het nu? Je cpu of je videokaart? Het is in ieder geval lekker koel hoor, en je hoeft echt geen geld in extra koeling te steken, want veel meer zal je niet krijgen!
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    38 graden? Pas je op dat je pc niet bevriest?:+
     
  12. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    dan spreek ik over de temp in mn case zelf.
    Heb je ook een tool om de temp van mn beeldkaart te kenne?
     
  13. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een tijdje een scanner + muis die via de USB poorten aangesloten zitten, nu is het zo dat als ik mn PC uitzet de lampjes van muis+scanner blijven branden terwijl z bij het opstarten an mn PC dan wel weer uitgaan. Mijn vraag is of ik die lampjes niet gewoon ook uit kan laten schakelen als ik mn PC uitzet ?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij onze scanner was het zo dat je dat kon instellen of ie moest blijven branden.
    Bij de muis weet ik het niet...
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dr zijn 2 mensen hier op forum met phase change :cool:
     
  16. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel handig om, als je een vraag stelt over een onderdeel, er ook bij zet over welk onderdeel het gaat. Bijvoorbeeld welke videokaart heb je?
    Als we dat weten kan je een stuk gemakkelijker geholpen worden _0/
     
  17. Sorry ik had de posts erboven niet gelezen, was goed bedoeld hoor 8) !

    enne.. misschien iets minder aangebrandt reageren de volgende keer, want iedereen heeft tegenwoordig al zo'n kort lontje :+
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt door die #%$! reclame!8) :+ O-)
     
  19. Offtopic: jij snapt m :+ 8) :D

    Ontopic: kan iemand me een goede All-in One printer aanbevelen, want mijn printer is net stuk gegaan. het liefst eentje die foto's een beetje mooi afdrukt voor een vriendelijk prijsje van rond de 200 €
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    de canon pixma mp500. Heb hem zelf niet, maar wilde hem wel kopen maar mijn vader vond hem te duur. Het is naar wat ik allemaal heb gehoord een hele goede printer die erg mooie foto's afdrukt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina