Heb hulp nodig.
Ik wil ook met twee schermen gaan werken, maar twijfel nu erg tussen tft en crt, en tussen 2 nieuwe schermen of 1 scherm erbij.
CRT zijn over het algemeen goedkoper en kwalitatief beter, maar tft schijnt weer beter voor je ogen te zijn en toont wat mooier op je bureau (al is ruimte voor 2de crt geen probleem) en heb je tevens minder ruimte tussen je schermen, wat je met crt meer hebt.
Zo schijnen tft-schermen nog wel eens last van dode pixels te hebben, maar met crt's heb ik nog wel eens problemen dat er vlekken ontstaan, waardoor het beeld op dat punt erg onscherp wordt en dat werkt erg vervelend met bijv photoshop (zal thuis proberen een foto ervan te maken), heb dat met monitor thuis en op het werk.
Heb een aardige 19inch crt monitor gezien voor 160 euro en voor tft kwam ik bij de 17 inch benq voor rond de 250 euro uit (maar er zijn ongetwijfeld nog een hoop schermen met goede kwaliteit/prijs verhouding).
Ik twijfel dus erg tussen tft en crt en tussen 2 nieuwe (tft's) of een nieuwe crt.
Wil geen schermen van 300 euro, zeker niet als ik er 2 moet kopen, want dat ligt toch wel wat boven het budget.
Iemand tips/suggesties?
PS: tft's hebben een male dvi kabel toch (zodat deze in mijn female dvi op de pc kan)? Voor crt zou ik iig vga>dvi verloopje moeten aanschaffen.
PS2: Ik ben er niet van plan op te gaan gamen, heel af en toe eens misschien een uurtje. Gebruik het meer voor dreamweaver/ftp/photoshop/office/internet, waarbij een 2de scherm erg prettig is (ben nl. veel met website-development bezig).
Laatst bewerkt: 21 okt 2005