1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja tuurlijk is dat veel goedkoper maar die 1Gb kan dan veel sneller zijn. Maar ja, ik zou ook eerder voor een latje 512Mb erbij steken

    trouwens er is blijkbaar zo'n trukje met de 1Gb
    windows heeft nogal de neiging om meer ram in te pakken als je veel ram hebt.
    Voorbeeld (cijfers kloppen niet, maar is om een beeld te schetsen)
    Linux met 512Mb ram neemt 128Mb in beslag, 1Gb nog steeds maar 128Mb in beslag
    Windows 512Mb -> 256Mb maar met 1Gb gaat windows al snel 400Mb opeisen.
    dus als je je 1Gb net iets kleiner maakt naar bijv. 1000Mb ipv 1024Mb dan gaat windows evenveel ram opeisen als bij 512Mb (maar 256Mb)
    dus in verhouding bij 1Gb heb je 600Mb over voor je programma's
    en bij 1000Mb heb je ongeveer 750Mb over voor je programma's

    Maar hoe je dat kan doen weet ik zelf niet, kzal het een van dees eens vragen aan ne kameraad.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2006
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Windows laat een bepaalde hoeveelheid aan data in het geheugen om zo programma's sneller te laten opstarten. Op het moment dat een ander programma veel geheugen vraagt, wordt deze 'overbodige' data niet langer vastgehouden in het geheugen, en wordt het vrijgelaten.

    Als je bijvoorbeeld een spel hebt afgesloten, zie je dat er veel meer geheugen vrij is dan voordat je het spel opstarte.
     
  3. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ahwel ja dat bedoel ik net, dan heb je meer ram vrij voor je achtergrond programma's in te bewaren, dan kan dat sneller laden. (virusscanner, spyware scanner, mailprogramma, firewall etc etc... die draaien ook allemaal in de achtergrond hé. En dan heb je nog genoeg geheugen vrij voor je vrije bewerkingen (games etc) om die snel te berekenen. (laden, saven, etc...)

    dat trukje wat ik bedoel is dat windows minder ram neemt voor de windowsservices. waar je trouwens een hele hoop zo kan uitzetten want het verschil is onmerkbaar.

    Oa de visuele prestaties in windows
    rechts klik deze computer -> eigenschappen -> tabblad geavanceerd -> prestaties instellingen (eerste knop) -> beste prestaties aanklikken -> 5de vanonder (veelvoorkomende taken gebruiken) en 3de vanonder (visuele stijlen toepassen) -> 2x op ok

    en ook in het tabblad geavanceerd -> fouten melden (helemaal onderaan) -> geen fouten melden aanklikken -> kritieke fouten melden uitvinken -> ok

    zo zijn er enorme onnozel dingen die je windows zomaar vertragen. Als er enig vraag achter is pm me en dan zal ik een topic openen.
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Vriend van me heeft een 6600LE256mb, ik een 9800pro 128mb, ik had verwacht dat mijn pc sneller was, maar hij heeft met cod2 10fps meer ofzo, terwijl hij 2.0 ghz heeft(Pentium), en 512 mb ram...is die 6600LE zoveel sneller?(ik 20fps op zn hoogst, hij 29)

    Als ik mijn 9800 pro verkoop voor bijvoorbeeld 90 euro, en ik koop een 6600GT voor bijv. 135 euro, zal mijn systeem er wat op vooruitgaan?, en past ie op een 350watt voeding die ik nu heb(geen problemen mee met 9800 pro)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De 6600 LE is natuurlijk een nieuwe generatie videokaart, die inderdaad een wat hogere framerate kan halen. Een 6600 GT kan wel op een goede 350W voeding.

    Hebben jullie beiden op dezelfde instellingen getest?
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijne waren nog wat hoger:|, bewijs was een screen met het aantal FPS erbij, ik ging op dezelfde spot staan, keek dezeflde richting in, zelfde gun enz...

    Denk je dat een 6600GT veel performance winst gaat opleveren(ik heb gelezen dat bij vooral nieuwe games het best wat verschilt omdat de 9800 pro oude technieken gebruikt.

    En omdat ik mijn 9800 pro verkoop kost het me iets van 50 euro! Ik denk zelf dat het dat wel waard is. En is een 6600GT goed genoeg gekoeld met een normale geforce koeler?(die er bij zit als je hem op sallandautomatisering.nl besteld neem ik aan)?
     
  7. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    OfftOpic: hoeduur verkoop jij je oude 9800 Pro..?
     
  8. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    95 euro inclusief zalman cooler, maar antwoord maar via PM, beter voor de overige bezoekers:)
     
  9. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    De koeler die erop zit moet goed zijn inderdaad voldoende zijn, zeker als je niet gaat overklokken. Als je de kaart koopt zit er inderdaad al een koeler op. (de standaard welteverstaan)

    Succes met je aankoop! (en verkoop :cool: )
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, hopelijk raak ik mn 9800 pro kwijt8)
     
  11. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Theprof82

    Is het niet veel slimmer om de stock koeler op je 9800PRO te zetten en de zalman te bewaren voor je nieuwe kaart?
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Arjan wij hadden het iets van 5 pagina`s terug over een nieuwe video kaart voor mijn pc, uiteindelijk zei jij dat ik een 9800 pro moet nemen.
    Maar is dat wel zo verstandig?want ik heb een beetje rondgekeken naar reviews en deze kaart begint toch echt sterk te verouderen...
    Dus heb jij(of iemand anders natuurlijk) nog een ander advies als grafische kaart?ik ben namelijk niet van plan iets met me pc te doen het komende jaar...
    Nogmaals: Budget 120/130 euro.
     
  13. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je een nieuwe kaart als je niks met je PC doet? :confused:
     
  14. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat verwacht je sowieso voor 120/130 euro? Een kaart die minstens 3 jaar vooruit kan zal je er niet voor vinden.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De 9800 Pro is ook sterk aan het verouderen. In de buurt van de 9800 Pro liggen de 6600 en de 6600 GT. De 6600 is binnen je budget te krijgen, maar is minder snel dan de 9800 Pro. De 6600 GT valt buiten je budget en is iets sneller dan de 9800 Pro. De 9800 Pro zit als het ware tussen de 6600 en 6600 GT in.

    Binnen je budget zijn dit echt de beste videokaarten, tenzij je 2e hands gaat kopen.
     
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De 9800 pro is inderdaad aan het verouderen. Ik zou gewoon even doorsparen voor een 6600GT. Ik heb een review ervan gelezen, en in deze review werd de 6600GT vergeleken met de 9800 pro, 5900XT, x800pro en nog wat kaarten. Dikwijls kwam de 6600GT er als winnaar uit, bij elke game had ie een betere performance dan de 9800 pro, gemiddeld 27.7%!! Dit noem ik toch wel een stuk sneller. Ik bedoel dus dat met 'PC X' met een 9800 pro 100FPS wordt gehaald en met een 6600GT 127, en er waren games met meer prestatieverschil(ook minder natuurlijk), eentje zelfs 50%.

    http://hardware.gamespot.com/Story-ST-13234-1120-x-x-x

    Dat is toch vrij positief t.o.v. een 9800 pro, toch is denk ik de x800pro in totaal wel wat sneller, maarja, ook een stuk duurder.

    Nog een voordeel van de 6600GT is, wat Arjan een aantal posts geleden vertelde, de nieuwere snufjes, shaders enz. Hierdoor lopen de games gewoon wat soepeler, simpelweg vanwege het feit dat de 9800 pro deze technieken niet bezit.

    Gek, ik heb op www.sallandautomatisering.nl keuze uit twee Geforce 6600 GT's.
    De AOpen VGA Aeolus 6600GT-DV128 128 mb, 190 euro!
    ASUS VGA N6600GT/TD 128 mb, 138 euro!

    Is er veel performance verschil? Is de 138 euro versie gedowngrade? Is salland betrouwbaar? Een vriend van me wil mijn 9800 pro kopen voor 95 euro, dus als ik 43 + verzendkosten bijleg, heb ik een 6600GT, dat is een goede deal. Arjan, jij weet vast wel de antwoorden op mijn vragen(zoals altijd..._O_ )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2006
  17. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet in ieder geval wel dat salland een betrouwbare site is. Ik heb daar al meerdere bestellingen gedaan, en altijd perfecte service en levering!
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben veel verschillende 6600GT's...

    Club3d VGA Geforce 6600 GT 128 mb, 131 euro
    MSI VGA NX6600 GT-TD128E (Demomodel) 128mb, 145 euro
    XFX VGA Geforce 6600GT Extreme 128 mb, 155 euro

    Zit er veel verschil tussen, anders ga ik voor de bovenste!(ik clock nooit over)

    nog een vraagje speciaal voor Jradman, ik wil vooruitbetalen bij Salland, maar ik zie helemaal geen plek waar ik mijn gironummer in moet kan vullen enzo, wanneer moet ik betalen, en hoe? Ik heb al een account, maar bij mijn gegevens staat niets over betalen

    heb inmiddels de agp versie geplaatst in mijn winkelmandje, staat nu ook bij orders, voor 147 euro inclusief verzending. Best een mooi prijsje. uiteraard de AGP versie, de bovenste 3 versies die ik noemde waren pci-e:p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2006
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou toch geen 6600GT nemen hoor. Te weinig performancewinst. Ik zou lekker doorsparen voor een 6800GS.
     
  20. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef games niet op high te spelen, maar ook de drivers enzo voor mn 9800 pro zijn irritant, zit er vaak mee te kloten. Verder kost het me maar 45 euro, en omdat ik in de zomervakantie ga werken, koop ik dan een pc met een 'dual' moederbord, waar agp en pci-e op kunnen. Ik had voor de grap op alternate een pc samengesteld voor 620 euro(moederbord, 1 gb ram ddr400, amd 64 3500+ venice boxed, behuizing, voeding 400 watt 69 euro(goed merk vergeten welke), 250 gb harddisk. Hier kan ik dan tijdelijk(paar maandjes) een 6600gt in houden, totdat de 6600gt me niet meer bevalt, dan kan ik zo overgaan op pci-e.

    Enne,

    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=3

    GOede vergelijking, geeft aan dat er best wat verschil tussen zit(terwijl vele sites de 9800 pro voor meer verkopen:confused:)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina