Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    kwilde net een dvd afspelen. Ik heel enthousiast, met nieuwe speakers. Maar ik had niks anders dan windows mediaplayer, dus die maar geprobeerd. Stond er iets van: decoder beveiligt. Ander programma geprobeert maar het beeld waren strepen. Iemand enig idee?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is denk ik een kwestie van persoonlijke smaak :). Ik heb een jaar achter een 21" Sony Multiscan CRT monitor gewerkt (Auto-CAD, 3dsmax en photoshop). Lekker groot, mooie kleuren en een hoge resolutie. Vorig jaar zijn alle CRT`s de deur uit gegaan en vervangen door TFT`s. Dat vind ik persoonlijk fijner werken dan voorheen en ik zou nooit meer terug willen naar een CRT.

    Kwalitatief goede TFT schermen met een reactietijd van 25ms en lager hebben al geen last meer van ghosting e.d. M`n broertje heeft een Samsung TFT scherm met een reactietijd van 25ms en daar hebben we ook nog nooit ghosting op waargenomen. Als ghosting voorkomt bij schermen met een reactietijd onder de 25ms, is het denk ik eerder te wijten aan de kwaliteit van het paneel.
     
  3. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    heb je eigelijk iets aan om de refreshrate van een tft monitor hoger te zetten in een game?
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat heeft invloed op de framerate wanneer je 'V-sync' aan hebt staan. Ik zou gewoon de hoogst mogelijke refreshrate kiezen die je monitor aankan bij een bepaalde resolutie :).
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het goed is herkent Windows voor je monitor al de juiste refreshrates bij de bijbehorende resoluties.

    Maar als je op de site van Iiyama even de monitor aanklikt die je hebt, kan je vervolgens op specificaties klikken. Bij voorbeeld: klik!
    In de specificaties van de monitor staan per resolutie de ondersteunde refreshrates vermeld.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PS: weet iemand een goede, recente codec pack?
    Sinds de installatie van WMP10 werken de codecs niet goed meer, terug naar WMP9 (blijf hem beter vinden dan wmp10), helpt ook niet meer.
    Of kan het liggen aan videokaart driver? Vandeweek nieuwste Catalyst gedownload, maar die heb ik snel weer gedeinstalleerd, maar eens kijken naar een oudere versie, die wel goed werkt.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  8. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met windows media player. Als ik geluid ermee afspeel klinkt het alsof mn boxen zijn opgeblazen. Winamp doet het goed, maar het is ook bij filmbestanden(die winamp niet afspeelt)
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Catalyst gedeïnstalleerd, andere versies werkten ook niet meer, dus dan maar helemaal deinstalleren en videokaartdriver op cd-rom installeren, werkt weer prima. :)
     
  10. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem returns...

    een tijdje geleden stelde ik deze vraag, ik dacht dat het probleem opgelost was maar helaas is dat niet het geval. Het knipperende pixelfoutje komt nu vaak voor, maar niet altijd. WAT IS HET, IK WORD ER GEK VAN|:-

    alvast bedankt,

    daniel
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het kan zijn dat je videokaart te warm wordt, het geheugen brak is of dat de videokaart is overclocked.

    Draai anders even dit tooltje om te kijken of het eventueel aan de monitor zou kunnen liggen: Dead Pixel Checker.
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb 2 x 256MB DDR PC3200 van Samsung in de PC zitten.
    Ik heb nog 2 oranje geheugenslots over.
    Kan ik in 1 van deze een 512 module zetten, of is het slimmer om weer 2 x 256 te plaatsen?

    Moet ik hierbij nog op het merk letten, of maakt dat niet zo heel veel uit?
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan zou je er beter aan doen om 2 modules van 256Mb te plaatsen. Als je geheugen nu in dual channel draait zou je dat met 1 module van 512MB uitschakelen, met als gevolg dat je pc er trager op wordt.

    Op zich maakt het niet echt uit welk merk je neemt. Zolang de specificaties maar gelijk zijn :). Al zou ik wel voor een a-merk (merken zoals Kingston, Corsair, Dane-Elec, Siemens enz...) gaan en geen naamloos geheugen kopen.
     
  14. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn geen dode pixels want het is alleen tijdens het gamen, in windows is er niets aan de hand. Ik heb er kingston 1024 mb geheugen inzitten en ik zou niet weten hoe dat brak zou kunnen zijn geworden en zover ik weet heb ik niets speciaals met m'n videokaart gedaan. De temp van m'n videokaart is 51 graden...
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik bedoelde het geheugen op de videokaart :).
    Is die 51 graden onder zware belasting of wanneer je normaal in Windows zit? Mijn X800 Pro is namelijk 37 graden nu bij een kamertemp. van 20C...
     
  16. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik net stopte met black en white 2 was ie 51 graden, hij is ondertussen ietsje afgekoeld naar 47 graden.

    weet niet of dit enige nuttige info is maar m'n processor is nu 32.4 graden en m'n kamertemp 25.6
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan weet ik even genoeg.
    Fujitsu Siemens wilde ons namelijk 1 x 512 aansmeren, voor €99,-.
    Ik ga even op Alternate.nl kijken, bedankt. :)
     
  18. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu een tijdje the sims 2 aan het spelen en zodra de pixels weer begonnen ben ik gaan kijken hoe warm mijn videokaart werd. Hij is nu 57 graden, ik denk dus dat het aan de warmte ligt. Hoe fix ik dit?
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een duurdere cooler erop zetten, eentje van zalman ofzo(heb hem zelf ook, ben er tevreden over). Maar dan moet je wel zeker weten dat het daaraan ligt. Probeer eens een ventilator naast de kast te zetten(als de kast open staat), kijk of de temperatuur hierdoor daalt(naar bijv. 50 graden) en kijk of je dan nog last hebt bij games!
     
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    57 graden is niet warm hoor!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina