1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Is een prima pc daarvoor, misschien dat je beter voor een AMD Athlon kunt gaan ipv een sempron!
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn budget is 500 euro.
    Die videokaart zou ik kopen voor 210 euro incl btw.

    Dit is mijn computer op het moment :

    Processor: AMD Sempron 2600+ 1,8 ghz

    Geheugen: 512 mb (wordt zaterdag naar 1 gb opgeschroeft)

    Videokaart: Radeon 9200 128mb

    EDIT: Waar kan ik zien wat voor socket ofzoiets ik heb want ik ben ook aan het kijken voor een processor alleen daar staat iets met sockets ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Welke socket je hebt kan je waarschijnlijk zien met Lavalys Everest (zoek maar wat op google). Maar de kans dat een nieuwe processor dezelfde socket heeft als jij nu hebt is zeer klein, tenzij je voor een nieuwe Sempron gaat wat zeer stom zou zijn.

    Je processor moet je niet meteen upgraden, je grafische kaart is de zwakste schakel van je pc. Met je huidige CPU zal je BFME2 waarschijnlijk wel goed kunnen draaien (volgens die site toch).

    Dat is een deftige prijs voor de grafische kaart, kopen zou ik zeggen ;).
     
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Everest nu aan het bekijken maar onder welk ding zou hij moeten staan ?
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    moederbord ---> en dan CPU of CPUID
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat daar : Cbh (Socket A)
    En nou ik op een site aan het kijken ben is daar maar een processor die in socket A ofzo moet en dat is weer een sempron.
    Wat raden jullie mij aan om te doen, blijf ik met die socket A zitten als ik bijvoorbeeld een AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939. 2.2GHz. 512KB. Boxed) zou kopen ? want die moet in AMD Socket 939 ?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    (Ik zie het hier duidelijk staan bij CPUID en dan daar ergens vanboven Platform ID. Bij CPU staat het duidelijk bij CPU aanduiding of Verpakkingstype.)

    Als je het geld heb raad ik je die AMD 64 3500+ aan, maar vergeet niet dat je dan ook een nieuw moederbord moet kopen.

    Op socket aan gaan alleen de oude AMD Athlon's (XP) of de Sempron's op. Een Athlon (XP) kan je alleen nog maar 2de hands vinden.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    En welk moederbord raden jullie mij aan in samenwerking met die processor (AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939. 2.2GHz. 512KB. Boxed) en 1gb geheugen en die videokaart (Sapphire ATI X850XT 256MB) (nadat ik dat allemaaal heb gekocht behalve dat moederbord dan heb ik nog 100 euro over.)
     
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    En zou ik eventueel mijn oude sempron niet kunnen overklokken ? (niet dat ik weet hoe dit gaat maar waarschijnlijk mijn vader wel)
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je zou hem kunnen overclocken, maar ik zou dat niet doen omdat het niet echt veel prestatie winst geeft. Tenzij je extreem gaat doen natuurlijk :p.

    Maar er is mij juist iets in het oog geschoten. Die X850 XT is PCI-E terwijl jouw huidig moederbord AGP heeft. Als je nu die AMD 64 3500+ gaat kopen, dan kan je ineens een moederbord met PCI-E kopen. Dan raad ik je de Asus A8N-E of de MSI K8N Neo4-F(I) aan, deze kosten rond de €100 (hier in België toch :p).
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    dus mijn computer wordt dit :

    Processor : AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939. 2.2GHz. 512KB. Boxed)

    Moederbord: Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (Sound. LAN. SATA-RAID)

    Videokaart: Sapphire ATI X850XT. 256MB

    Geheugen: 1024 MB

    --------------------------------------------------

    Totaalprijs incl.BTW : 512,15
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit :D. Niets op aan te merken ;).
     
  13. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alles het zelfde als jij en het loopt als een super.
    Echt de x850xt is een aanrader.
    ik neem aan dat je 2 geheugen modules van 512 neemt ivm dual channel.
     
  14. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Een ding, ik zou een AMD Athlon 64 3700+ kopen. Omdat deze een San Diego core heeft, in plaats van een venice. Iets betere prestaties en overklokken.

    Verder ziet het er goed uit!
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoveel beter is ie ook niet en voor het overclocken moet je hem ook niet kopen (tenzij dat je doel is). Bovendien zit hij met die 3500+ al wat boven z'n budget en met die 3700+ wordt het nog eens wat duurder.
     
  16. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    at hoosie: diene chieftec, ja, diene is wel van staal helaas, en nog niet te dik ook niet (slechts 1mm)
    ziet er deftig uit, maar qua koeling is chieftec niet bekend. En te meer fans te meer geluid...

    wat is het prijskaartje? tussen 60€ en 70€ in duitsland.

    schone pc, maar ik zou voor een andere case gekozen hebben.
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje ik heb hier een ATI Radeon 9200 en mijn computer herstart telkens sinds kort als hij ong 15 minuten aanstaat. En dan kreeg ik te zien van dat het systeem hersteld was van een ernstige fout. En toen had ik dus zo een foutenrapport verstuurd en toen zei microsoft als oplossing van download de nieuwe drivers voor je videokaart maar waar kan je die downloaden?
    Ik heb al op www.ati.com gekeken maar daar kan ik niks vinden kan iemand misschien een directe link naar de download geven ?
     
  18. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer deze eens.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  20. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Guess Who's BaCk :p

    Aller eerst mijn specs:
    Intel Celeron 2,8 Ghz
    512 MB Ram
    64MB Grafische Kaart Geïntegreerd
    280 Watt Voeding

    Wat Wil Ik Doen: Budget: Max. €75
    Ik wil een nieuwe grafische kaart, geen dure, gewoon eentje waarbij ik bijvoorbeeld f.e.a.r. op low kan spelen, en die battlefield 1942 vloeiend draait, gewoon eentje voor de wat oudere game's.
    Want ik heb sinds kort XboxConnect ontdekt en hoef ik niet meer f.e.a.r. op maximum online te spelen :p:p

    Ik wil een vid. kaart waarbij ik geen nieuwe voeding hoef te kopen, ik heb een agp moederbord dus welke is goed genoeg voor mij :p

    ATI of nVidia

    ty, Ryan =)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina