1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    nog 1 kleine vraagje dan, dan zeik ik niet meer :D
    is het verschil tussen de 3700+ en de 3200+, is dat die €70 waard?
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, maar het beste is dat je naar benchmarks gaat zien zodat je zelf kan zien of het die €70 meer waard is.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, tegen de tijd dat jij die pc koopt, heb ik mijn nieuwe al(en die komt in augustus)

    je mag dan mijne wel overkopen voor een zacht prijsje :D
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hè ik ben bezig om een nieuwe VGA koeler op een kaart te plaatsen, maar daarvoor moet ik eerst de ouwe eraf halen.

    Deze zit met van die witte puntjes door de printplaat heen... En ik krijg ze met geen mogelijkheid los. Ik ga ook niet harder doordrukken oid, want ik bang dat ik dan een videokaart van 250 euro sloop O-)

    Iemand tips of truuks om die punjes los te maken ?
     
  5. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Sorry dat ik jullie lastig val. Ben de grootste leek op het gebied van PC Hardware geloof ik. Heb even de gegevens van mij pc opgevraagd (Thnx ryan23!!). Heb er de ballen verstand van van wat het allemaal inhoudt. Daarom vraag ik aan jullie wat ongeveer de max. is aan games die ik kan spelen? (Wil graag GT-R Fila Simulation (of hoe het ook heet) en Battle For Middle Earth etc. Dat soort games, bedankt alvast!
    Hieronder de print screen van mijn PC Stats.

    [​IMG]

    /Edit: Image tags goed gedaan :).
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik goed zit, dan is de Radeon Xpress 200 een on-board chip. Dat betekent dat jouw grafische 'kaart' echt slecht is. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat je Battle for Middle Earth 2 en die GT-R niet gaat kunnen spelen. Als dat wel lukt dan zal het wel op de aller laagste settings zijn (resolutie inbegrepen). Als je met BfME gewoon de 1ste bedoelde, dan denk ik dat je nog steed in het zelfde scenario zit als hierboven :p.

    Wat de zwaarste game is die jouw pc aankan weet ik niet, maar het zal zeker geen moderne game zijn.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    a2 racer :+

    waar het op neerkomt simpel gezegd is dat je nieuwe videokaart moet kopen wil je die spellen spelen
     
  8. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad een boutkaart:p

    En 384 mb ram is ook niet echt veel...ik zou een 512 chipje kopen, dan kan je redelijk gamen. Een 9800 pro/6600GT ofzo erbij, samen, op bijv. sallandautomatisering.nl, iets van 200euro.

    (mijn 6600GT @ salland was 138 euro excl verzending, echt een koopje)
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nagenoeg niks, je moet echt een nieuwe videokaart kopen wil je kunnen gamen. 6600GT à €150 is wel minimaal om goed te kunnen spelen.
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Thnx, Middle Earth 1 doet het erg goed :D. Leen hem nu van een vriend. Games die ik verder speel zijn gewoon oude, C&C Generals, games uit die tijd enzo.
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan denk ik dat je wel een videokaart hebt. Download Everest en kijk daar eens. :)
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    er is nog 571 beschikbaar dus dat klopt zo en zo al niet die gegevens
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Kloppen de gegevens van mn pc niet?
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat noem jij 'erg goed'? Op high, dan heb je dus echt geen x200(of je hebt 1fps):D
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk het niet. Heb je een losse videokaart in je PC? Kan je zien aan de achterkant als je de stekkertjes in zo'n gleuf doet in plaats van meer op je moederbord. Maar ik weet niet of je daar verstand van hebt. Anders even met Everest kijken zoals gezegd.
     
  16. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een computer gekocht maar er zit een lullig onboard videokaartje in.

    ik heb een asus moederboard. kan ik hier een 6600 GT op aansluiten?
    heb ik hier nog speciale ingang voor hebben??
    hoe zit het met de voeding?
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    'Een Asus moederbord'. Gelukkig zijn er maar tientallen verschillende moederborden van Asus. Welke is het precies?

    Speciale ingang heb je nodig, maar je hebt óf AGP of PCI-e, wat beide voldoet. Qua voeding moet je minimaal 350W van een A-merk hebben (en dus geen Sweex, Qtek etc.)
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet er even achter komen wat voor GPU slot je moederbord heeft. Hiervoor schroef je even je pc open, maar volgens mij heb je niet zoveel verstand van pc's, dus we doen het zo:

    1. Download 'Everest' van Lavalys.com
    2. Installeer Everest.
    3. Open het programma, ga naar 'Moederbord'.
    4. Hier zie je of je moederbord PCI-E(of PCI-Express) heeft of AGP.
    5. Aangezien de 6600GT in beide soorten verkrijgbaar is, is het geen probleem. Verder moet er een stekkertje in de 6600GT, een power connector(een molex stekkertje van je voeding die ook in je CD drive gaat bijvoorbeeld.

    De voeding, zoals Drone zegt, moet minimaal een 350watt voeding zijn. Ik zelf heb een 380 watt COolermaster, en die voldoet prima. Succes!
     
  19. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt! Volgens de verkoper als ik me goed herinner zit er de nieuwste aansluiting op omdat een de oude manier niet snel is gaan ze over op een nieuwe? Geen idee wat hij er mee bedoelde.

    Maar krijg volgende week pas internet op die computer (aanvraag duurt twee weken).
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het goed is heb je een factuur gekregen bij de pc, met daarop vermeldt de namen en modelnummers van de onderdelen die er in zitten :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina