Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de 7900GT is gewoon zeer scherp geprijsd. Oke, de levertijden zijn ronduit kut, maar aan het einde van de zomervakantie, als ik er eentje ga aanschaffen, hoop ik dat ie eindelijk leverbaar is8)

2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je beter doorsparen voor een nieuw systeem, TheProf82. Want je processor is niet zo geweldig meer, en zal het geweld van een 7900GT niet kunnen bijbenen in de nieuwste games :)

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoel dat mensen dat zeggen ongeacht of de betreffende user wel een PCI-e slot heeft.

4. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik moet dus een betere videokaart en meer geheugen ? ik wil liever geen nieuwe pc kopen omdat ik veel heb betaald voor deze pc, de videokaart was al 400 euro dus een nieuwe vind ik zonde, maar kan ik ook uitbouwen naar socket 900?

p.s

is er nog een goeie procesor voor mijn systeem? socket 700

Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
  5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Kan iemand mij misschien ook even uitleggen wat Bulk, Retail en dat soort termen beteken ?

(kom je heel vaak tegen op Alternate...)

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Bulk & Retail slaan op de verpakking/extra's. Bulk is meestal alleen doosje met boekje en het product erin, Retail is wat uitgebreider, dus vaak nog met kabeltjes, cd-rom's etc.

/Ligt aan het product natuurlijk he.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
  7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Retail: met doos/boekje.
    Bulk: gewoon in een plastic hoesje of kartonnetje. Geen handleiding en mooi doosje e.d.

Processor is goed zat. Socket 700 bestaat niet, dat is socket 754. Geheugen is ook goed genoeg. Gewoon een nieuwe videokaart kopen, 7800GS raad ik je aan. Dan moet alles het wel weer behoorlijk goed doen. X800 Pro is trouwens ook geen slechte kaart hoor, maar goed. :+

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2006
  8. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    jah daarom als ik die moet vernieuwen ben ik weer 400 euro kwijt, ik vind mijn procesor niet zo snel maar volgens my is er geen betere procesor voor de 754 socket, zou 2 gig geheugen helpen ?

9. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een AMD Athlon 64 3400+ is behoorlijk snel. Je geheugen verdubbelen maakt je PC niet echt sneller. Het effect zal minimaal zijn. Dus gewoon een 7800GS kopen. :)

10. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik dan niet beter een videokaart halen met 512 mb ?

11. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal mb's hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van de kaart zelf :)

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveelheid geheugen zegt niks over de snelheid van de kaart zelf.

13. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    LMAO!:D

Waar zie je me voor aan;) Een socket A moederbord, met AGP, DDR333 RAM, en dan een 7900GT kopen? 8) 8)

Nee joh, uiteraard wordt het een nieuw systeem;), zat te denken aan X2 4200+/4400+, 2GB ram, 7900GT, standaard asus pci-e moederbordje:)

7800GS is de beste AGP kaart, dus als je het beste wilt met dat moederbord, wordt het een 7800GS

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2006
  14. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik las dat de CPU een bottleneck kan zijn met een goeie Grafische Kaart, hoe zal dit zijn bij een Intel Celeron* 2,8 Ghz en een XFX 7800GS Extreme Edition?

Laatst bewerkt: 2 apr 2006
  15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bottleneck, zelfs een FX60 is waarschijnlijk een bottleneck (zeker bij atm de beste kaart). Maar van die bottleneck moet je je niet veel van aantrekken, zeker als je een CPU sneller hebt dan 3 GHz/3000+. Die 200 MHz die jij minder hebt zal het verschil natuurlijk ook niet maken ;).

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een foutje gemaakt! ik heb een 2,8 ghz Intel Celeron proc. |:-
    En zou het wel goed werken met me moederbord? :{
    En dit is mijn pc nu, ipv 256 MB RAM is het 1Gig, en ik heb een 8MB cache harde schijf ingedaan ipv de 2 MB cahce :)..

Ik wil dus die grafische kaart rond juni upgraden, ik kan alleen agp en nu is de 7800GS de beste, ik weetnie of de 1900 van ATI naar agp kom die tijd.. Maar wat zou ik nog meer kunnen upgraden..?:)

Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    7800GS is de beste keuze ja. Gewoon kaufen.

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Oké, dankje :)

Maar waarom is iets "bulk" dan ? Is het product dan RMA geweest, of komt het omdat ze het groot hebben ingekocht en alles los verkopen ?

(Net als bij HD's, die komen met ze 10'en of meer in een doos, en leveren wij hier in de winkel waar ik stage loop ook alleen in een anti-statisch zakje (gesealt))

Of zie ik dat verkeerd ? :9

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bulk versies waren (zijn) oorspronkelijk bedoeld voor handelaren/fabrikanten die er systemen van bouwen. Die hebben niets aan een doos, handleiding, software etc....

Omdat bulk versies vaak alleen maar bestaan uit het product en een anti-statisch zakje, zijn deze goedkoper dan de retail versies. Retail versies zijn eigenlijk bedoeld voor de directe verkoop aan consumenten. Maar gelukkig zijn bulk versies ook al jaren voor ons te koop :p.

Persoonlijk lijkt het mij een beetje zonde om een 7800GS in een systeem te stoppen met een 2,8 GHz Celeron processor. Celeron processoren staan nu niet bepaald bekend om de goede prestaties in games. Je zal zeker verschil merken, en games zullen zeker wel goed lopen, maar het is eigenlijk een beetje zonde mijns inziens.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien is het een optie dat je naar een ander platform upgrade waar je in de toekomst nog een betere processor op kan prikken. Het moederbord dat je nu hebt ondersteunt geen processoren boven de 2,8 GHz, dus die kan je niet meer upgraden.

Als je toch besluit om nu voor deze AGP videokaart te gaan, zou je in de toekomst een socket 939 moederbord kunnen kopen, en daar een Athlon 64 op prikken.

Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    bij een retail graka krijg je er meestal nog wat goodies bij zoals een of ander game ofzo

en bulk is gewoon je graka, de kabeltjes en that's it.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina