1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    wat is eigenlijk de beste tijd van het jaar om voordelig een high end pc te kopen ?(Als er die is) En dan bedoel ik niet ultra high maar gewoon high :D

    en wat raden jullie me nu aan voor systeem samen te stellen?
    bv is het verschil 1900xt en 1900xtx groot genoeg qua prestatie tegenover het geld wat hij meer kost ?
    en kom je met 1 gig werkgeheugen nog ergens in de huidige games of moet ik voor 2 gig gaan?

    bvd Michiel
     
  2. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor pc heb ik nodig om 20 mensen te hosten met het spel fear????
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    die kaart is niet geschikt voor gamen
     
  5. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    @ stealth: het beste is om je pc in januari/februari te kopen. Dan is er een algemene prijsdaling. Nooit voor de feestdagen want dan zie je de prijzen toch nog lichtekes stijgen.
     
  6. Xbox_wacko

    Xbox_wacko Active Member

    Berichten:
    338
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees dat jullie de 7800 GS het beste vinden, maar 7800 GTX xxx is toch sneller en beter?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    7800 GS is AGP en dus ook de beste kaart beschikbaar voor AGP. 7800 GTX daarentegen is PCI-Express.
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Zucht...

    Er is een verschil tussen AGP en PCI-e weet je. :{
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Oftewel, een PCI-e kaart krijg je niet in een AGP slot... andersom evenmin

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals je kan zien zijn de aansluitingen anders. AGP heeft een lagere snelheid, dan PCI-e. En daarom is PCI-e dus beter.

    Ik heb het niet gelezen, maar waarschijnlijk werd jou een GS aangeraden omdat die het beste is op jouw AGP mobo ?

    Je hebt inderdaad gelijk dat de GTX beter en sneller is, maar daar heb je met een AGP moederbord niets aan.

    @Arjan, bedankt voor de uitleg over bulk/retail ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2006
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    PCI-E is niet per definitie sneller. Oke, er is makkelijker snelheid uit te halen, maar je moet niet denken dat als je een pci-e kaart hebt, je dan gebakken zit:)(zijn genoeg kutkaarten voor te verkrijgen8))
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De snelheid die pci-e extra heeft tegenover AGP wordt niet benut. Zelfs de snelheid van AGP 8x wordt niet eens benut :eek:.

    PCI-E wordt nu gebruikt om dat er meer stroom opzit en dus is de kans iets kleiner dat de grafische kaart extra stroom nodig heeft. Het beste voorbeeld hiervoor is de 6800 Ultra (reference model): op AGP heeft het 2 externe stroomaansluiting nodig, op PCI-E maar 1.
     
  12. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog een vraag over Mb Ram, mijn moederbord ondersteunt geen dual channel, dus ik hoef niet persé 2 van hetzelfde geheugen, dus maak het dan bijvoorbeeld uit als je een Cas 2,5 bij een Cas 3 doet? als ze dan allebij van Kingston (valueram) en op 2,6 volt zijn? :)
    en wat zal dan sneller zijn (?) : 2,5 + 3 of 3 + 3..
    mvg :)
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die 2.5 zal sowieso tegen 3 gaan werken zodra je die 3 erbij steekt.
     
  14. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb effe vraagje:

    Ik heb dus nu nieuwe pc binnen enzo. En nu druk ik mijn mp3-speler in een USB poort en de comp geeft niet aan dat er nieuwe hardware is gevonden.
    Moet ik dit nog aanzetten/installeren?
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Oké, maar aangezien er mensen waren die al helemaal het verschil tussen AGP en PCI-e niet zagen, legde ik het maar even wat "voor de hand liggend" uit ;)
     
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het, en je hebt opzich ook wel gelijk, sowieso is pci-e handiger met het oog op de toekomst(kan meer uit worden gehaald)
     
  17. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    ik kan Battlefield 2 niet spelen, want ik heb een NVidea GeForce MX 440 en die wordt niet ondersteund.

    ik krijg dan ook als ik naar systeemspecificaties ga deze melding over het stuurprogramma:

    mijn vraag:
    is er toch een of andere manier om BF2 aan de praat te krijgen? of lukt dat nou eenmaal gewoon niet omdat mijn Geforce MX 440 niet wordt ondersteund?
     
  18. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    dat maakt normaal niets uit of die door mickeysoft is getest of niet. Dan krijg je bij de installatie zo'n popup vensterke van die WHQL en druk je "Toch Doorgaan".

    enigszins de nieuwste drivers installeren zou ook kunnen helpen. Het zou me verwonderen dat MS geen enkel Nvidia driver zou ondersteunen.

    kijk hier eens: http://www.softlookup.com/driveauthor.asp?id=548
    die staat erbij in de laatste kolom als ik me niet mislezen heb.
     
  19. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    hij staat er inderdaad bij, maar wat houd die lijst precies in?
     
  20. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer anders de nieuwste drivers van nvidia te installeren.
    Dus eerst oude drivers deinstalleren, dan opnieuw opstarten en de nieuwe installeren, nog een keer opnieuw opstarten en dan nog eens BF2 proberen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina